• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Maran73

Nu är det bara vanliga flytningar. Jahapp. Känner mig ngt litet illamående, men det kan precis lika gärna bero på snuset... Jobbig ovisshet. Finns iof sig otrevligare saker att vara oviss över!

• tovalisa

Tjaha. Så var man tillbaka. Fick ett missfall konstaterat igår på 7+1. Det kom inte som någon överraskning, då jag själv upplevt att mina gravidsymtom försvunnit redan för några veckor sedan. När det sedan började blöda fattade jag direkt.

Jag har ändå varit inställd på att det är troligt att det kan bli missfall på vägen, så jag är faktiskt inte så nedslagen. Blev ju gravid på första försöket, så jag har goda förhoppningar om att det ska lyckas igen, och att det då förhoppningsvis går vägen.

Jaja. Nu väntar jag ut blödningen, och sen blir det nya tag. Kan nån säga hur länge det brukar dröja innan ägglossningen kommer igång igen? Graviditeten hade troligen stannat av redan kring vecka fem, så det borde ju inte vara så stor omställning för kroppen?

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-24 08:38:23 följande:

Nu är det bara vanliga flytningar. Jahapp. Känner mig ngt litet illamående, men det kan precis lika gärna bero på snuset... Jobbig ovisshet. Finns iof sig otrevligare saker att vara oviss över!

Håller tummarna!
  • Maran73
    tovalisa skrev 2016-03-24 08:40:30 följande:

Tjaha. Så var man tillbaka. Fick ett missfall konstaterat igår på 7+1. Det kom inte som någon överraskning, då jag själv upplevt att mina gravidsymtom försvunnit redan för några veckor sedan. När det sedan började blöda fattade jag direkt.

Jag har ändå varit inställd på att det är troligt att det kan bli missfall på vägen, så jag är faktiskt inte så nedslagen. Blev ju gravid på första försöket, så jag har goda förhoppningar om att det ska lyckas igen, och att det då förhoppningsvis går vägen.

Jaja. Nu väntar jag ut blödningen, och sen blir det nya tag. Kan nån säga hur länge det brukar dröja innan ägglossningen kommer igång igen? Graviditeten hade troligen stannat av redan kring vecka fem, så det borde ju inte vara så stor omställning för kroppen?

Neeeej, vad synd! Ledsen för din skull såklart, men bra att du verkar vara på hyfsat gott humör iaf. Klart det blir fler plus! =) Det verkar vad jag har läst vara rätt vanligt att missfallet blir ungefär som en mens, och att den riktiga mensen kommer enligt den normala cykeln ungefär. Men säker kan man förstås inte vara. Mitt MF var också i vecka 7, och mensen kom prick 30 dgr efter första ordentliga blödningen. Så gissar att jag hade ÄL ungefär 14 dgr efter MF.. Känner dock inte av min ÄL eller kör med test, så jag vet ju inte med säkerhet.  

Själv känner jag att "har man en jääääkla tur så blir det en bebis av graviditeten!" och att vi nog tyvärr får räkna med fler misslyckanden än yngre tjejer... =(
    Nykär15 skrev 2016-03-24 08:41:28 följande:
    Håller tummarna!
    Jag med! =)

• Nykär15

Här är jag kissnödig heeeeeela tiden. Hoppas det är positivt i det hela med hahaha vaknar 3-4 ggr/natt i stället för en...och igår kändes det som jag kissade konstant.

• Siggan

Tovalisa: Tråkigt! Hoppas att det snart tar sig på nytt.

maran: Grattis! Det er ett solklart pluss.

ego: Bim -4. Førsøker låta bli att testa...

en svensk tiger
  • Galenlängtan
    Maran73 skrev 2016-03-23 10:20:40 följande:

Tack snälla, men jag avvaktar med att ropa hej ett tag tror jag... Tycker det borde vara starkare på BIM, plus att jag har en yttepytte flytning som är typ... gulrosa? Beige? Känner också som en slags molvärk i slidväggarna, det händer ibland men vad det betyder nu vette sjutton...

[/quote]Håller tummar och tår här för dig!
  • Galenlängtan
    tovalisa skrev 2016-03-24 08:40:30 följande:

Beklagar ditt missfall. Skönt om du lyckas ha din inställning vidare, jag blir så jäkla ledsen. Förhoppningsvis blir det inte så stor påverkan om det var i v 5. Kram
  • Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-03-24 09:49:11 följande:

Här är jag kissnödig heeeeeela tiden. Hoppas det är positivt i det hela med hahaha vaknar 3-4 ggr/natt i stället för en...och igår kändes det som jag kissade konstant.

Hoppas med dig :)
  • Galenlängtan

Jag har ägglossningsvärk idag. Dottern går igenom aborten. Undrar om inte min värk känns kraftigare som någon form av sympatismärta med dottern.

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016