• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-03-21 13:23:01 följande:
    Hon är 18 år, hon vet ju hur mycket vi försöker så hon tycker det är jobbigt hon med. :(
    Stackarn...måste vara extra tufft för henne med då som vill göra abort. Starkt att hon ändå involverar dig, då står ni varandra nära...försök fokusera på att vara starka ihop och tänka på vad som blir bäst i slutändan för alla inkl lilla ärtan i hennes mage.
    Styrkekramar!!
  • Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-03-21 14:18:07 följande:
    Stackarn...måste vara extra tufft för henne med då som vill göra abort. Starkt att hon ändå involverar dig, då står ni varandra nära...försök fokusera på att vara starka ihop och tänka på vad som blir bäst i slutändan för alla inkl lilla ärtan i hennes mage.
    Styrkekramar!!
    Ja vi får göra det bästa i denna situationen. Ja vi står varandra nära <3
  • Maran73

Min mens försvann efter att (drygt två dgr för tidigt) blött ca 1/3 tampong?? Konstigt... Men det har ju hänt flera här i tråden så jag hetsar inte upp mig. Men märkligt är det, ngn liten förblödning el vad då? Suck.

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-22 06:40:39 följande:

Min mens försvann efter att (drygt två dgr för tidigt) blött ca 1/3 tampong?? Konstigt... Men det har ju hänt flera här i tråden så jag hetsar inte upp mig. Men märkligt är det, ngn liten förblödning el vad då? Suck.

Hade så i februari, helt fritt två dagar, inte ens rosa flytningar, sen igång igen. Skumt. Äl kom i förhållande till den första blödningsdagen innan uppehållet.
  • Pluttan
    Maran73 skrev 2016-03-22 06:40:39 följande:

Japp min mens med slut efter 2,5 dygn. Men å andra sidan har jag så sparsam blödning ändå. Sen misstänker jag att min sparsamma lilla blödning beror på att jag inte ägglossar (fastän cb digital visade glad gubbe denna gången med).
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Maran73

Ja det tycks kunna hända, jag blödde dock bara i ett halvt dygn! Ska ha mens imorgon egentligen... Du, såg du min fråga om proverna?

Pluttan skrev 2016-03-22 08:15:46 följande:

Japp min mens med slut efter 2,5 dygn. Men å andra sidan har jag så sparsam blödning ändå. Sen misstänker jag att min sparsamma lilla blödning beror på att jag inte ägglossar (fastän cb digital visade glad gubbe denna gången med).

• Pluttan
    Maran73 skrev 2016-03-22 10:03:08 följande:

Ja det tycks kunna hända, jag blödde dock bara i ett halvt dygn! Ska ha mens imorgon egentligen... Du, såg du min fråga om proverna?

Vet tyvärr inte vad det var specifikt för prover. Vet att han sa att de skulle kolla så jag har immunitet mot röda hund iaf :) Sen frågade jag om de kunde se om jag ägglossade. Då sa han att det säger proverna.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Galenlängtan

Jag har äl idag, sex senast i lördags, fick inte till det varken i natt eller morse. :( Han får prestationsångest av att veta (ibland) sedan har det varit stressigt och mycket omkring oss. Hade man inte haft åldern att tänka på hade det nog varit självklart att pausa försöken denna månad. Jag känner att jag inte har råd med det.

• Maran73
    Pluttan skrev 2016-03-22 11:37:21 följande:
    Vet tyvärr inte vad det var specifikt för prover. Vet att han sa att de skulle kolla så jag har immunitet mot röda hund iaf :) Sen frågade jag om de kunde se om jag ägglossade. Då sa han att det säger proverna.
    Hmmm, de är inte särskilt informativa... Min gynekolog gav inga detaljer förutom "allt ser bara fint ut". Jaha.... vad betyder det? =) Räknar dock med att pumpa honom på mer detaljer när alla fysiologiska undersökningar och prover är klara (bara röntgen äggledare kvar).
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016