Hallå i tråden. Här kommer en liten rapport från besök nr två hos gynekolog. Kissnödig som sjutton (enligt order för det gick lättare att se alla strukturer då) hoppade jag upp på britsen för ultraljud av äggstockar etc (skönt, trodde det skulle vara vaginalt ultraljud men det räckte med ett vanligt på buken). Min hurtiga läkare var idel beröm, det såg bara fint ut. Lovely. Check på anatomin äggstockar och livmoder alltså. Kisspaus och sedan gick vi igenom provsvaren, dessa var också helt OK, inga avvikelser utan alla hormoner låg inom referensintervallen. Frisk som en nötkärna. Jahapp.... Än så länge har vi inte pratat något om chanser eller prognoser, känns som han avvaktar med det tills den initiala utredningen är klar. Fått remiss för röntgen av äggledare, som ska göras dag 9 i cykeln, tydligen när mensen är slut men innan ägglossning el senast i samband med. Något ditåt. Vad jag förstår låg proverna för äggreserv ok, men självklart har jag sämre värden än en 25 åring, säger ju sig självt. =) Sedan funderar jag på att be min vanliga läkare höja dosen på levaxinet (sköldkörtelmedicin) då mitt värde ligger lite över det optimala för att bli gravid (2,0 och jag har 2,5). Har dock en fullt fungerade sköldkörtel så jag är aningen tveksam till att mickla för mycket.... hon skrev ju bara ut Levaxin som "finlir" för hon vet att jag vill bli gravid, inte för att jag egentligen behöver det.
Ja, goda nyheter än så länge alltså! Skönt!