JeyLa skrev 2016-03-22 22:27:07 följande:
Galenlängtan:
Vilken tuff situation, för er alla :( Stor kram <3
Maran73:
Vad skumt :/ Det har jag personligen aldrig varit med om. Har du känt ngt i övrigt, några symptom tänkte jag?
Jag har nog äl imorgon, hade sex sent på söndag - inget att göra år då sambon jobbar borta. Han kommer hem på torsdag, och då kan det vara försent.
Jag känner som du Galenlängtan, man har liksom tiden emot sig, att "pausa" får liksom inte plats i "schemat"....fast kanske är det det man ska göra för att lyckas....men vågar man chansa :/
Även om jag känner att man har tiden emot sig så känner jag också på ngt vis ett otroligt lugn just nu - det var längesedan jag hade den känslan. Det är en bra, skön känsla. Det är inte "blir det så blir det" utan mer "det blir när det blir".....för jag tror på en ny graviditet.
Min gynläkare ringde mig förra veckan - han ringde för att ge mig de definitiva provsvaren på varför vår son dog i magen. Tyvärr hade det inte framkommit ngt nytt, men att navelsträngen var trång på ett ställe kan ha varit en bidragande orsak, men det är inget de kan bekräfta.
Han skulle dock ta kontakt med deras fertilitetsläkare och höra om hon kunde kolla upp mig, om mina chanser var normal eller låg. Han frågade först varför jag ville göra en undersökning, och när jag sa att det mest sitter i huvudet - att jag vill kunna ställa in mig på huruvida mina chanser är - är de små så måste jag bearbeta det, att vår familj mycket troligt kommer att bestå av oss och våra fyra barn. Är mina chanser normala - ja, då ger ju det mig ett lugn på ett annat sätt.
Han förstod mig precis när jag berättade, det kändes otroligt skönt. Så vi får se när han hör av sig.
Nykär15:
Hur blev det med din äl den här gången, kom den på ungefär samma dag ändå? Stor kram till dig, jag har tänkt på dig <3
Jobbig och så ledsamt med besked samtidigt som det väl kan vara skönt de försökt hitta orsaken iaf.
Jo ÄL kom på precis dagen det brukar, 13 dgr efter BIM, 12 dgr efter första blödningsdagen för missfallet. Igår började jag få molvärk och i morse hade jag ljusrosa flytning på pappret, hoppas nåt innerligt att det är en nidblödning, är på ÄL+6 så kan vara rimligt, haft nid med båda barnen på Äl+7 och ÄL+8 med andra. Vi får se, känns det nåt testar jag ev före BIM, för om det skulle bli ett tidigt missfall till så vill jag veta det om man behöver söka hjälp.
Fyller år idag, hade vart en fin present om det visar sig vara då att ägget fäster idag <3