Inlägg från: Siggan |Visa alla inlägg
  • Siggan

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag ansluter mig här eftersom ni verkar vara ett positivt gäng. Jag är 40 år och har nu försökt få till en trea i 4 år... Har två barn, 9 och 6 år med samma man. Vi har väl inte varit lika aktiva hela tiden, men men. Jag blev gravid för 2 år sen, men det slutade med mf/ma i vecka 17. Trodde jag skulle bli gravid på nytt, men så långt har inget hänt. Har kollat sköldskörteln och den är normal. Vi har inte gjort någon utredning då det inte är aktuelt med IVF eller äggdonasjon för oss.
    Jag tempar och testar med äl-stickor fra billiga tester.

Håller tummarna för er alla!

en svensk tiger
  • Siggan

Ja, jag har tempat länge. Använder vanlig muntermometer med en decimal och det fungerar bra.

VeronikaK- Ja hur länga ska man försöka? Jag tänker att om det inte blir något innan jag fyller 42, så är nog chanserna ganska små senare. Men samtidigt har jag svårt att tro att jag kommer att börja med något preventivmedel och nån gång måste man ju ha sex...

en svensk tiger
  • Siggan

veronikak: Jag har använt cb med dubbel hormonindikator tidigare och den har fungerat för mig. Visade ungefär samma ÄL som tempningen. Men när man har fått max utslag ska man inte testa mer den cykeln. Att du nu får hög efter äl betyder nog inget alls...

Här är antagligen äl just avklarad. Fikk utslag på billiga testers äl-test på lördagen. Tempen har inte stigit än, men det blir lite svårt att bedömma tempen där här månaden eftersom jag just håller på att tilfriskna efter världens förkylning. Tror på tempstigning i morgon...

en svensk tiger
  • Siggan

BIM ca 28.02, men det känns inte som det tagit sig den här måneden heller...

Det är så jobbigt att gå och hoppas och så bli besviken varje gång. Ibland tänker jag att om jag visste att jag inte kommer till å bli gravid, så skulle jag lättare kunna gå vidare, men tänk om jag missar sista chansen...

41-års dag nästa månad...

en svensk tiger
  • Siggan

BIM -4. Svårt att låta bli att testa, fast jag "vet" att det blir negativt.

Håller tummarna før er alla!

en svensk tiger
  • Siggan

Grattis Mestis!

Jag har precis haft ÄL (tror jag). Positiv äl test på söndagen, men väldigt svag tempstigning så långt. FF har satt ut äl på söndagen, men i bland flyttas min äl i eftertid, men nu borde den väl iallafall ha passerat.

Nu är det bara att vänta...

en svensk tiger
  • Siggan

Tovalisa: Tråkigt! Hoppas att det snart tar sig på nytt.

maran: Grattis! Det er ett solklart pluss.

ego: Bim -4. Førsøker låta bli att testa...

en svensk tiger
  • Siggan

Supergrattis maran!

12 dpo i dag och ær sæker på att mensen ær på g.

Jag har 2 barn som kom till utan problem och som ær 9 och 6. En ma/mf i vecka 17 2013. Och nu blir jag inte gravid. Har hunnit fylla 41.

en svensk tiger
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016