• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Nykär15

Tack!!! Helt overkligt! Killen står i duschen..snart ska han få veta! Sjukt pirrigt!

Galenlängtan skrev 2016-02-29 21:27:45 följande:

Va, wow ska vi äntligen få ett plus i gruppen! :D Kul! Grattis!!!

• Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-02-29 21:52:45 följande:

Tack!!! Helt overkligt! Killen står i duschen..snart ska han få veta! Sjukt pirrigt!

Åh lyckliga ni! <3 Du får berätta sen hans reaktion :D
  • tovalisa

Plus även här, om än fortfarande svagt. Äl +13 och jag testade nyss med rfsu - har förstått att de brukar vara rätt sega? Men efter två svaga test vågar nog också jag tro att det finns något där ...

Grattis Nykär15, hoppas vi får följas åt hela vägen!

• Galenlängtan
    tovalisa skrev 2016-03-01 07:36:28 följande:

Plus även här, om än fortfarande svagt. Äl +13 och jag testade nyss med rfsu - har förstått att de brukar vara rätt sega? Men efter två svaga test vågar nog också jag tro att det finns något där ...

Åh grattis! Vad roligt! <3
  • Nykär15
    tovalisa skrev 2016-03-01 07:36:28 följande:

Grattis! Ja jag hoppas vi får behålla våra gryn och att allt går bra, följs gärna åt!

Känns som steg ett är att ta sig förbi BIM och att det inte kommer nån blödning...

Min kille blev så himla lycklig och chockad! Att det gick så fort! Kändes jobbigt att skiljas åt i morse, hade velat vara hemma i vår lilla bubbla idag <3

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-01 09:02:53 följande:

Härligt, stort grattis båda två!!! Kul!

TACK! Tänk att det ska vara så svårt att ta in att det är på riktigt! Men är ju så mysigt denna pirriga tiden!
  • Pluttan

Åh stort grattis till er båda Nykär15 och tovalisa!

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Maran73

Hur går det med ditt streck då?

Pluttan skrev 2016-03-01 12:00:08 följande:

Åh stort grattis till er båda Nykär15 och tovalisa!

• hoppfullsnart40
    Nykär15 skrev 2016-02-29 20:43:21 följande:

Åhh ! Tog ett CB...skulle ni våga berätta för killen i detta läge? Eller för tidigt? Två test kan väl inte ha fel, svaga förstår jag...BIM först på torsdag/fredag ju.

Segt med mens :( kram!

Stort grattis :D
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016