• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • VeronikaK
    Nykär15 skrev 2016-02-23 12:20:23 följande:

Kommer du ta något test eller vänta och se? Vi är ju så tidigt i våra försök så känner ännu att man har gott om hopp iaf, det är skönt. Hur länge har ni försökt?

Krya på dig! Hjärta

Jag vet inte, men det blir nog ett test ganska snart om mensen inte kommer. Vi har försökt i 1,5 år ungefär med ett missfall emellan, så jag har inte så stora förhoppningar.
  • Nykär15
    VeronikaK skrev 2016-02-23 19:15:58 följande:
    Jag vet inte, men det blir nog ett test ganska snart om mensen inte kommer. Vi har försökt i 1,5 år ungefär med ett missfall emellan, så jag har inte så stora förhoppningar.
    Usch vad jobbigt och länge...håller tummarna för plus :)
  • tovalisa

Här går det lika dåligt som förväntat att invänta bim. Testade med ett testa tidigt idag trots att jag veeeeet att det är meningslöst att testa på äl + 7. Är så arg på mej själv, för nu känner jag mej väldigt modfälld, samtidigt som jag vet att testet inte berättar nåt alls om en eventuell graviditet ... Varför kan jag inte bara vara lite cool och vänta några dar? Argh!

• Nykär15
    tovalisa skrev 2016-02-24 10:36:35 följande:

Här går det lika dåligt som förväntat att invänta bim. Testade med ett testa tidigt idag trots att jag veeeeet att det är meningslöst att testa på äl + 7. Är så arg på mej själv, för nu känner jag mej väldigt modfälld, samtidigt som jag vet att testet inte berättar nåt alls om en eventuell graviditet ... Varför kan jag inte bara vara lite cool och vänta några dar? Argh!

Förstår längtan att testa..,är själv på ÄL+6 bara..,,måste klara vänta till söndag. Tur jag inte är hemma nåt och bara packat med 3 test...två till söndag och ett måndag morgon. Kommer nog börja känna efter mer i morgon och övermorgon då ägget bör fästa runt den tiden...känns lite tidigt än.
  • tovalisa
    Nykär15 skrev 2016-02-24 12:23:30 följande:

Förstår längtan att testa..,är själv på ÄL+6 bara..,,måste klara vänta till söndag. Tur jag inte är hemma nåt och bara packat med 3 test...två till söndag och ett måndag morgon. Kommer nog börja känna efter mer i morgon och övermorgon då ägget bör fästa runt den tiden...känns lite tidigt än.

Ja, suck. Tycker att man borde ha lärt sej nåt vid det här laget, men nope ... Håller tummarna för oss båda!
  • Nykär15
    tovalisa skrev 2016-02-24 13:00:55 följande:
    Ja, suck. Tycker att man borde ha lärt sej nåt vid det här laget, men nope ... Håller tummarna för oss båda!
    Tack, håller tummarna jag med!

Så otålig blir man från äl till mens...
  • Maran73

Lite längre fram i handlingarna, BIM imorgon men känner noll från kroppen så jag räknar med att tant röd anländer som vanligt. Är för snål för att testa en massa, dyyyyyrt! Men det blir ju ett lite mjukare "slag" förstås om man redan testat negativt när mensen kommer. Eller?

tovalisa skrev 2016-02-24 13:00:55 följande:

• Galenlängtan

Äl+3 fått ömma bröst och molvärk idag. Kollar bakåt i periodtracker och fått samma symtom nästa exakt på samma dag även när jag backar och kollar månad för månad. Så känns som det är att invänta mensen denna månad också tyvärr.

• tovalisa
    Maran73 skrev 2016-02-24 15:30:58 följande:

Lite längre fram i handlingarna, BIM imorgon men känner noll från kroppen så jag räknar med att tant röd anländer som vanligt. Är för snål för att testa en massa, dyyyyyrt! Men det blir ju ett lite mjukare "slag" förstås om man redan testat negativt när mensen kommer. Eller?

Tja, det är väl kanske den enda fördelen med att lida av mild testmani, att besvikelsen inte blir lika stor sen ... Nu ska jag försöka hålla mej från att testa några dar (men aldrig att jag orkar hålla mej ända till bim, haha!).
  • tovalisa
    Galenlängtan skrev 2016-02-24 18:32:34 följande:

Äl+3 fått ömma bröst och molvärk idag. Kollar bakåt i periodtracker och fått samma symtom nästa exakt på samma dag även när jag backar och kollar månad för månad. Så känns som det är att invänta mensen denna månad också tyvärr.

Smart att skriva upp! För det är ju sjukt konstigt hur man glömmer från månad till månad; som om man aldrig hade varit med om pms någonsin tidigare i sitt liv, tex.
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016