• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Galenlängtan
    Pluttan skrev 2016-02-25 11:29:11 följande:

Fick mens i tisdags. Vi har tillsammans (jag och mannen) beslutat att vi kommer inte gå vidare med utredning via gynmottagningen. Nu hoppas vi att naturen är med oss ändå (håller tummarna för oss).

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
    Beklagar mensen och håller tummarna med er!
  • Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-02-25 08:44:48 följande:

Aha så det är därför det blir så blött efter äl? Vi fick en stor pöl i sängen efter sex (ursäkta det är lite äcklig info) sist runt ÄL och han sa att ja, det har ju hänt en gång innan och då mindes jag det. Men aldrig sett det som något bra, förrän nu då när jag läser detta :) och vi faktiskt försöker bli gravida. Väldigt mycket som vatten, helt luktfritt. Känns väldigt märkligt när det händer....

Är på ÄL+7 nu...hoppas förstås börja känna nåt annorlunda i kroppen snart som skulle tyda på att det kan ha tagit sig, men har bara samma känningar som sist så mitt huvud är inställt på mens om en vecka...

Det låter mer som om du squirtar :)
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-25 16:21:05 följande:
    Njae det tror jag inte...
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-25 16:21:05 följande:
    Men klart...kan ju vara så förstås! Får testa medvetet squirtande helt enkelt ;)
  • Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-02-25 17:50:39 följande:
    Men klart...kan ju vara så förstås! Får testa medvetet squirtande helt enkelt ;)
    Ja kör på ;)
  • Vonzan

Hej alla!

Hoppar också in i tråden. Jag och min sambo är båda 40 år och ingen av oss har barn sedan tidigare. Inväntar fast anställning i april innan vi sätter igång bebisverkstan

• Maran73

Välkommen! Är det alltså så att du börjar på nytt jobb i April? Eller går nuvarande över i fast?

Lycka till med verkstaden, hoppas på snabbt plus på stickan!

Vonzan skrev 2016-02-26 06:36:09 följande:

Hej alla!

Hoppar också in i tråden. Jag och min sambo är båda 40 år och ingen av oss har barn sedan tidigare. Inväntar fast anställning i april innan vi sätter igång bebisverkstan

• Nykär15
    Pluttan skrev 2016-02-25 11:29:11 följande:

Fick mens i tisdags. Vi har tillsammans (jag och mannen) beslutat att vi kommer inte gå vidare med utredning via gynmottagningen. Nu hoppas vi att naturen är med oss ändå (håller tummarna för oss).

Håller tummar o tår för er! VI kommer ju med få klara oss själva, hade ju annars tänkt ta hjälp i sommar men eftersom reglerna var tuffare för utredning så är det för sent för oss, annars måste remiss vara skickad inom tre veckor och det är för tidigt, vi har ju fortfarande nån slags tro om att vi ska kunna fixa detta på egen hand. Så vi sitter i samma båt kan man säga. Funkar det inte under detta året däremot så får vi se om vi kommer gå vidare till privat IVF nästa, det tror jag eftersom vi hemskt gärna vill ha ett gemensamt barn. Men däremot ger vi oss nu lite mer tid själva...vilket faktiskt känns skönt och mindre stressand på nåt konstigt vis.
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-26 05:49:37 följande:
    Ja kör på ;)

Ska testa, har nog aldrig känts så lockande för det känns konstigt att vilja få det pisseblött liksom..hehe men mannen verkar ha uppskattat det båda gångerna det faktiskt hänt, själv har jag inte reagerat nåt på att det kommit nåt men däremot haft det väldigt skönt..tror mig veta vilken position som är den som utlöst dessa fontäner hehehe

Vi pratade iaf om det igår och han tyckte vi skulle testa lite mer målmedvetet iaf :)

• Nykär15
    Vonzan skrev 2016-02-26 06:36:09 följande:

Hej alla!

Välkommen säger jag med! Om du går över på fast i april så kan ni ju börja redan nu, hinner ju inte synas nån bäbismage till dess :)
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016