• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Nykär15

Jo hoppas på snälla symptom så man kan njuta mer :)

JO det är skönare när man lyckas tänka blir det så blir det...jag kom in i den känslan lite för ett par veckor sen, efter att jag hade haft ett riktigt bryt med massa negativa känslor och tankar om att det inte skulle gå...men min underbara kille hade massa kloka ord att säga och efter det kändes det mycket lugnare och mer avslappnat...behövde nog få ur mig alla tankar, sätta ord på dem och prata om det.

Var så chockad av plusset och kan inte riktigt förstå det än. Vill bara förbi BIM så kan jag kanske slappna av lite mer...försöka iaf. Är ju en ständig oro med graviditet och barn....men ja, ni fattar nog.

Och så kommer en lång tid där man ska mörka för vänner, jobb osv...vi ska ju göra KUB och är rätt eniga om att vi ska berätta först när det är gjort, om vi kommer så långt.

• Galenlängtan

BIM -5 gjorde ett test i morse, fick för mig att jag kände mig gravid. Det var negativt. Nu känns det som mensen ska komma närsom och PMSen är ett faktum. Känner mig såå irriterad på allt och alla.

Funderar på om ni dricker kaffe? Jag har försökt dra ner på mitt kaffedrickande eftersom det kan påverka fertiliteten och tänkt sluta helt men känner mig smått beroende och varje morgon tänker jag att jag slutar nog i morgon...

• Nykär15

Ge inte upp förrän BIM, än är det inte försent!

Dragit ner på kaffet till 2 koppar/dag. Vissa dagar 1 kopp, dricker te ist.

Galenlängtan skrev 2016-03-02 17:15:27 följande:

BIM -5 gjorde ett test i morse, fick för mig att jag kände mig gravid. Det var negativt. Nu känns det som mensen ska komma närsom och PMSen är ett faktum. Känner mig såå irriterad på allt och alla.

Funderar på om ni dricker kaffe? Jag har försökt dra ner på mitt kaffedrickande eftersom det kan påverka fertiliteten och tänkt sluta helt men känner mig smått beroende och varje morgon tänker jag att jag slutar nog i morgon...

• Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-03-02 19:16:15 följande:

Tack :) nä jag borde inte ge upp än..
  • Nykär15

Verkligen inte, kan ju få plus i morgon :) helt plötsligt är det där, från en dag till en annan :)

Galenlängtan skrev 2016-03-02 20:33:22 följande:

• Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-03-02 19:16:15 följande:

• Galenlängtan
    Galenlängtan skrev 2016-03-02 22:46:51 följande:
    Hmm gick in på sidan och då skickades mitt svar igen fråga mig inte varför..
  • Nykär15

Gissar det går åt helvete här...de svaga testerna har inte ökat och idag på bim fick jag Ej gravid på digitalt..

Får väl hoppas på blödning snart (svagt ljusrosa flytning nu) och annars söka vård nästa vecka...så jävla ledsen. :(

• Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-03-04 08:02:02 följande:

Gissar det går åt helvete här...de svaga testerna har inte ökat och idag på bim fick jag Ej gravid på digitalt..

Får väl hoppas på blödning snart (svagt ljusrosa flytning nu) och annars söka vård nästa vecka...så jävla ledsen. :(

Nej usch vad jobbigt för er. <3 Beklagar så mycket.
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-03-04 08:05:10 följande:
    Nej usch vad jobbigt för er. <3 Beklagar så mycket.
    Tack...har inget sagt till min kille, vill inte göra han ledsen på jobbet samtidigt som jag bara vill ha hem honom :( tårarna bara rinner...
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016