• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-02-26 07:55:51 följande:
    Välkommen säger jag med! Om du går över på fast i april så kan ni ju börja redan nu, hinner ju inte synas nån bäbismage till dess :)
    Välkommen hit :) Hade samma tanke som "Nykär" om att sätta igång direkt. :)
  • Galenlängtan

Herregud vad tiden sniglar mellan ÄL och BIM. 10 dagar kvar, efter tre timmar, ah fortfarande 10 dagar kvar... Ändå försöker jag hålla igång med annat och har ju jobbet men tankarna är hela tiden till "barnverkstan"

• Pluttan

Fast vad fasen är nu detta????Ärligt talat så har jag inte blödit knappt något alls. Åtminstone otroligt sparsamt. Visst jag brukar ha lite mens men absolut inte såhär. Hmmm...... Jävla strul. Och natten tills idag hade jag bara ljust bruna flytningar.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Siggan

BIM -4. Svårt att låta bli att testa, fast jag "vet" att det blir negativt.

Håller tummarna før er alla!

en svensk tiger
  • Nykär15
    Pluttan skrev 2016-02-26 09:29:57 följande:

Fast vad fasen är nu detta????Ärligt talat så har jag inte blödit knappt något alls. Åtminstone otroligt sparsamt. Visst jag brukar ha lite mens men absolut inte såhär. Hmmm...... Jävla strul. Och natten tills idag hade jag bara ljust bruna flytningar.

Har du testat så du inte är gravid trots allt?? Ibland jävlas kroppen med en...sist hade jag riktig mens en dag, sen absolut inget i två dagar, inte ens missfärgade flytningar. Sen mens som vanligt igen i 5 dgr. ÄL hade jag 14 dagar efter den där första blödningsdagen, så jag räknar mensens första dag från den, men hade som sagt två blödningsfria dagar emellan...jäkligt skumt!
  • Nykär15
    Siggan skrev 2016-02-26 10:15:08 följande:

BIM -4. Svårt att låta bli att testa, fast jag "vet" att det blir negativt.

Håller tummarna før er alla!

Jag kommer testa på BIM-4 på söndag ;) kan inte hålla mig även om jag vet att jag likaväl och förmodligen får ett minus..men är ju det att jag plussat den dagen med mina andra två, så jag sätter det som gräns för mig innan jag får lov testa. Sen får jag ta ett om dagen fram till mensen kommer om jag vill, har billiga stickor så det känns inte så dyrt att göra.

Med de andra barnen har jag börjat testa tidigare men bara fått blanka innan BIM-4 så tror det är min gräns typ :)

• Mammut
    Nykär15 skrev 2016-02-25 08:44:48 följande:

Aha så det är därför det blir så blött efter äl? Vi fick en stor pöl i sängen efter sex (ursäkta det är lite äcklig info) sist runt ÄL och han sa att ja, det har ju hänt en gång innan och då mindes jag det. Men aldrig sett det som något bra, förrän nu då när jag läser detta :) och vi faktiskt försöker bli gravida. Väldigt mycket som vatten, helt luktfritt. Känns väldigt märkligt när det händer....

Är på ÄL+7 nu...hoppas förstås börja känna nåt annorlunda i kroppen snart som skulle tyda på att det kan ha tagit sig, men har bara samma känningar som sist så mitt huvud är inställt på mens om en vecka...

Halloj

Kallas Peak-day det sista som händer under äl. Finns mkt att läsa om det om man googlar. När de vattniga flytningarna dyker upp så är det sista chansen under just den älperioden. Men skyndar man på om man fått såna så är chanserna hyfsat goda då spermierna inte möter så segt motstånd och kommer lättare och snabbare fram.

Fortsätter hålla tummarna för er och oss alla andra. :)
  • Mammut
    Galenlängtan skrev 2016-02-25 08:27:35 följande:

Kanske har det ett sammanband även för dig med att cyklerna blir jämnare och rosenroten. Skönt att tänka på annat. Det låter sunt. Här tänker jag alldeles för mycket kring allt som kretsar kring detta.

Hej hej

Jo, tror det är gynnsamt för mej med pcos men även för alla kvinnor... det har ju börjat bli vetenskapligt bevisat runt Rosenroten. Läste om lite historia om det. I vissa kulturer för väldigt längesedan så gav man det till nygifta par i gåva just för att man visste de goda egenskaperna för babytillverkning.

Är skönt att fokusera på något annat ett tag, men klarar ändå inte helt att hålla mej borta.

Kämpa på... :)
  • Pluttan
    Nykär15 skrev 2016-02-26 12:19:36 följande:

Har du testat så du inte är gravid trots allt?? Ibland jävlas kroppen med en...sist hade jag riktig mens en dag, sen absolut inget i två dagar, inte ens missfärgade flytningar. Sen mens som vanligt igen i 5 dgr. ÄL hade jag 14 dagar efter den där första blödningsdagen, så jag räknar mensens första dag från den, men hade som sagt två blödningsfria dagar emellan...jäkligt skumt!

Gjorde ett test igår kväll som var negativt. Och ett nytt test nyss som jag kan ana ett jättesvagt (?) streck på. Men vet inte riktigt hade bara hållt mig i två timmar så. Testerna är från gravidkollens och har läst att de inte visar positivt även om de skulle vara det. Fast i mitt fall är jag tveksam om det där strecket stämmer. Tycker dock att mitt ena bröst små ömma emellanåt. Säkert bara skengravid, haha.......
  • Pluttan

Fast tycker dessutom att strecket ser grått ut. Alltså säkert ett spökstreck :(

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016