• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Pluttan

Men nej! Vilka bedrövliga nyheter Nykär15 :( Usch! Så hemskt ledsen för din/er skull. Kram.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Nykär15

Längtar efter killen, vill bara vara nära han. Vi pratade i morse och han har ringt hem under dagen o kollat så allt är ok osv...han är såklart jätteledsen och han vet jag känner det är pga mig o min ålder o säger jag inte ska känna press osv...men så jäkla svårt. Var så himla lycklig ju...

• Maran73

Nej fy vad tråkigt! Vet precis hur det känns! Även om det bara är en kort tid, dagar el veckor, så är det ändå som att marken försvinner under fötterna på en. Gråt ut, inget annat att göra. Stor kram!

Nykär15 skrev 2016-03-04 15:06:47 följande:

Längtar efter killen, vill bara vara nära han. Vi pratade i morse och han har ringt hem under dagen o kollat så allt är ok osv...han är såklart jätteledsen och han vet jag känner det är pga mig o min ålder o säger jag inte ska känna press osv...men så jäkla svårt. Var så himla lycklig ju...

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-04 15:27:55 följande:

Nej fy vad tråkigt! Vet precis hur det känns! Även om det bara är en kort tid, dagar el veckor, så är det ändå som att marken försvinner under fötterna på en. Gråt ut, inget annat att göra. Stor kram!

Tack...blir en tung helg, tvära kast mot den lycka vi fick känna i några dagar iaf...kram
  • Nykär15

Rädd för att det är utomkveds eftersom det inte kommer någon blödning.
    Brösten har slutat ömma men har fortsatt molvärk.

• Maran73

När jag fick missfall i V 7 tog det någon dag el två innan det började blöda ordentligt, och detta är ju ännu tidigare. Har flytningarna ökat? Tagit fler test?

Nykär15 skrev 2016-03-05 07:32:21 följande:

Rädd för att det är utomkveds eftersom det inte kommer någon blödning.

Brösten har slutat ömma men har fortsatt molvärk.

• Nykär15

Blöder nu, känns ok med tanke på att jag började oroa mig för utomkveds...bättre det går fort så vi kan börja om snart igen förhoppningsvis.

Har dessutom världens finaste kille som är klok som en bok och vet precis hur han ska trösta mig <3 vi fixar detta ihop.

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016