• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Elliott94
    Missdalvik skrev 2015-09-30 12:13:32 följande:

Vi ska nog ta reda på kön, just att underlätta inköp av kläder och dylikt. Jag tillhör dom som vill klä min flicka i "flickfärger" och tvärtom med min pojk. Vad det nu blir :) är likadan med min häst, ett sto som har mestadels rosa ;)

Är det någon mer som har riktigt ihärdig mensvärk? Är så extremt rädd att det blir ett missfall.

Jag har "mensvärk" men den kommer och går vid olika tillfällen så jag har inte det hela tiden! Sitter det i hos dig hela dagen?
  • Missdalvik

Ja, känns som molande värk som stundtals övergår till kraftig värk. Har läst att det är vanligt, men man blir ändå så himla nojig. Eftersom detta är första barnet så vet man ju inte heller riktigt vad som är rätt eller fel.

• Elliott94
    Missdalvik skrev 2015-09-30 13:04:42 följande:

Ja, känns som molande värk som stundtals övergår till kraftig värk. Har läst att det är vanligt, men man blir ändå så himla nojig. Eftersom detta är första barnet så vet man ju inte heller riktigt vad som är rätt eller fel.

Håller med! De är så svårt att veta men min magkänsla säger att allting är bra med de lilla livet så jag hoppas min magkänsla stämmer :)
  • Ramiz
    Elliott94 skrev 2015-09-30 12:55:33 följande:

Jag har "mensvärk" men den kommer och går vid olika tillfällen så jag har inte det hela tiden! Sitter det i hos dig hela dagen?

Missdalvik skrev 2015-09-30 13:04:42 följande:

Känner oxå likadant, men som Missdalvik så har jag läst att det är normalt..

Hos mig kommer det å går.. Idag har jag inte riktigt känt nått än... Men igår trodde jag att ett MF var på g då det gjorde så fruktansvärt ont...
  • filippas
    Ramiz skrev 2015-09-30 12:51:57 följande:

Ser att många får komma på ett hälsosamtal först, å sen en tid för vaddå?

Vi har fått tid för ett infomöte först, där de kommer upplysa lite om första tiden som gravid, i och med att det är vårt första barn. Vad som händer och varför, lite info om olika tester ? som fosterdiagnostik osv. 
    Andra tiden är för möte med BM, undersökning o inskrivning

• Ramiz
    filippas skrev 2015-09-30 13:36:15 följande:

Vi har fått tid för ett infomöte först, där de kommer upplysa lite om första tiden som gravid, i och med att det är vårt första barn. Vad som händer och varför, lite info om olika tester ? som fosterdiagnostik osv. 

Andra tiden är för möte med BM, undersökning o inskrivning

Jaha, det har inte jag fått, fick bara en tid till en bm å sen vad som händer där har jag ingen aning

Sa visserligen att jag ville skriva in mig för jag är gravid å sen tog bm över samtalet å fick en tid redan nu på tisdag :)
  • tessan120

Vi fick också en tid nu för hälsosamtal, man pratar om hur första tiden som gravid är och vad man ska tänka på. 

Sen efter detta möte så kommer vi boka in ett nytt möte efter 4-5 veckor då kom blodprov tas. 

• Ramiz
    tessan120 skrev 2015-09-30 14:18:42 följande:

Vi fick också en tid nu för hälsosamtal, man pratar om hur första tiden som gravid är och vad man ska tänka på. 

Sen efter detta möte så kommer vi boka in ett nytt möte efter 4-5 veckor då kom blodprov tas. 

Jisses, nu känns det ju som om jag missat nått... Fick ingen mer info än det bm sa till mig i förmiddags.. Jaja, jag märker ju hur det blir på tisdag :)

Ska era män följa med er på första besöket?

Vad använder ni för appar till graviditeten?
  • knaappeen

Vi ska ta reda på kön, just för att kunna planera allt .

Hälsosamtalet hos BM kmr jag skippa då vi var på ett förra året i okt. Ska ringa när det är dags för inskrivning och det tidiga VUL.

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Hazel Grace

Jag ringde imorse och fick en uppringningstid runt tre för att boka en tid. Upptäckte sen när jag la på att jag blödde lite. Behöver ju inte betyda något men jag blir så nervös! Var precis såhär det började när allt gick snett förra gången. Hoppas jag får en tidig tid så dom kan kolla att det är okej. Pallar inte vänta och noja.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016