• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Elliott94
    Marty88 skrev 2015-09-28 20:06:35 följande:
    Ja, det var fruktansvärt och väldigt traumatiskt. Som om vattnet gick sa det plopp och sen fanns det ingen hejd på blodet, och fostret fastnade mellan benen så jag fick typ dra ut det.. Galet var det. Förlåt för mycket info, jag vill inte skrämmas! :( Men det var så det var, tyvärr... Kommer verkligen inte kunna slappna av riktigt, fattar knappt att jag är gravid igen, det kommer nog dröja innan det har sjunkit in.

Ringde bm idag, fick tid först om sex veckor, 10/11! Hoppas verkligen att jag inte behöver avboka den tiden och att allt går bra tills dess.
    Ingen fara, jag tycker de är bra att veta att allt kan hända. Även fast man aldrig kan vara förbered på de så vet man iallafall att de kan hända och på något sätt känns det ändå tryggt att veta så man inte går in i en bubbla om att allting alltid är jätte bra
  • filippas
    Marty88 skrev 2015-09-28 20:06:35 följande:
    Ja, det var fruktansvärt och väldigt traumatiskt. Som om vattnet gick sa det plopp och sen fanns det ingen hejd på blodet, och fostret fastnade mellan benen så jag fick typ dra ut det.. Galet var det. Förlåt för mycket info, jag vill inte skrämmas! :( Men det var så det var, tyvärr... Kommer verkligen inte kunna slappna av riktigt, fattar knappt att jag är gravid igen, det kommer nog dröja innan det har sjunkit in.

Ringde bm idag, fick tid först om sex veckor, 10/11! Hoppas verkligen att jag inte behöver avboka den tiden och att allt går bra tills dess.
    Oj vad långt fram ni fick tid, var bor ni?
    Då kanske man ska ta och ringa då :)
  • Marty88

Det bror säkert på var man bor hur lång tid det är för att få tid hos BM och hur många andra som är gravida samtidigt och ska ha en massa tider. ;) Jag bor i Borås och ringde till barnmorskemottagningen som är i landstingets regi, inget privat alltså. Bad om samma BM som sist, och det var nog därför det fick bli så långt fram också, hon hade en hel del uppbokade tider redan... Men skönt att få samma iaf! :)

• Marty88

Jag misstänker också att de struntar i det första hälsosamtalet och kör inskrivning direkt, eftersom jag rätt nyligen var där. Inget jag vet egentligen, men jag har fått för mig det eftersom jag är i v 11 när jag först kommer dit, vilket jag var när inskrivningen var sist.

• Elliott94
    Marty88 skrev 2015-09-29 11:52:44 följande:

Jag misstänker också att de struntar i det första hälsosamtalet och kör inskrivning direkt, eftersom jag rätt nyligen var där. Inget jag vet egentligen, men jag har fått för mig det eftersom jag är i v 11 när jag först kommer dit, vilket jag var när inskrivningen var sist.

Stämmer nog! Jag ska på hälsosamtal nästa tisdag 6/10. Kul att allt sätter fart och att man får träffa sin barnmorska så här tidigt :)
  • Marty88
    Elliott94 skrev 2015-09-29 15:50:34 följande:
    Stämmer nog! Jag ska på hälsosamtal nästa tisdag 6/10. Kul att allt sätter fart och att man får träffa sin barnmorska så här tidigt :)
    Det är jättespännande! :) Jag har börjat fundera på att kontakta någon privat klinik för att göra ett tidigt vul och se så allt står rätt till, kanske kring v 8.. Men jag måste bara hitta ett ställe som känns bra och som inte är alltför långt bort först. :)
  • knaappeen

Hej hoppas få hoppa in här hos er

Var med i Bf Juni 2015 gruppen men fick konstaterat MA i slutet Nov i v 13. (Dog v 6)

Så nu tänkte väl kroppen att det är dags för ännu ett september-plus och Junibebis! 1år o 4 dagar efter mitt första plus så fick jag svaaagt streck på testlagrets i morse. Testade efter jobbet med Clearblue PLUS som visde ett rätt så tydligt plus

Mitt(25 år)o sambons(26 år)första barn .

BIM-2 16.30

BIM-2 07.00

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • littlemissE

Vad sa dem på mvc när ni ringde? funderar själv på att ringa imorgon men blir så himla nervös. Vad säger man. -Hej jag e gravid. Hehe näe men seriöst. Vad sa ni och vad sa dem?

• Marty88
    littlemissE skrev 2015-09-29 17:10:00 följande:

Vad sa dem på mvc när ni ringde? funderar själv på att ringa imorgon men blir så himla nervös. Vad säger man. -Hej jag e gravid. Hehe näe men seriöst. Vad sa ni och vad sa dem?

Jag förstår dig ;) Båda gångerna jag ringt har jag sagt att jag är gravid och då fått frågan om det är något positivt för mig eller inte (jag hade ju lika gärna kunnat ringa för att jag ville göra abort såklart). Efter det är det mest formalia och man får ange personnummer och så bokas tid för första besöket in. :) De brukar vara jättegoa att prata med, åtminstone här där jag går. :)

Inget att vara nervös över egentligen, det går bra när du ringer! :)
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016