• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • filippas
    Hazel Grace skrev 2015-09-30 19:22:22 följande:
    Ramiz skrev 2015-09-30 16:31:19 följande:

Hur har det gått? Fick du en tid relativt snart?

Blöder fortfarande och ganska mycket. Barnmorskan sa att jag skulle avvakta och se om det går över, annars får jag gå till gyn-akuten och se om det är borta.

Skulle inte tagit ut allt i förtid! Känns som att det är kört.. Blir bara så jävla ledsen.
    Åh! Håller verkligen tummarna för att det inte är någon fara!

Styrkekramar!!
  • tessan120

Blöder fortfarande och ganska mycket. Barnmorskan sa att jag skulle avvakta och se om det går över, annars får jag gå till gyn-akuten och se om det är borta.

Skulle inte tagit ut allt i förtid! Känns som att det är kört.. Blir bara så jävla ledsen.
    Håller verkligen tummarna att det inte är någon fara!

Massa styrkekramar
  • Marty88

Åh, jag förstår dig så väl, lider verkligen med dig! Oron är hemsk. Jag håller tummarna allt jag har för att det ska gå väl!
  • Marty88
    filippas skrev 2015-09-30 19:33:36 följande:
    Min kille kommer följa med på första besöket, andra kommer han nog tyvärr inte kunna hänga med på. Skulle därför vilja boka in ett extra ul som han kan komma med på. Han vill så gärna :)
    Hur gör ni?
    Vi kommer försöka att gå båda två på alla besök, antingen kan sambon planera in det i sitt schema på förhand eller så kan han byta pass eller flexa. :) Ska prata med honom i dagarna vad han tycker om ett tidigt vul innan inskrivningen hos bm, gillar han förslaget får vi ta nån tid när han kan så han också får se. :)
  • Elliott94

Håller tummarna att allt är okej! Styrkekramar
  • citronpeppar

Hej alla och grattis till era plus!

Jag tror jag är gravid, testade igår morse eftersom jag fått svamp (TMI) och då behöver de veta om man är gravid innan man börjar behandla.

Fick ett svagt streck på RFSU:s test. Känns så sjukt overkligt att jag inte vet om jag vågar tro på det än. Ska göra ett till test imorgon bara för säkerhets skull.

Gravidsymptom? Vet ej. Yrsel och illamående kanske, speciellt när jag sitter på golvet. Samtidigt har jag ångest som ger samma symptom och jag har ätit en lång antibiotikakur som jag också brukar bli yr och illamående av så...

Vet fortfarande inte om jag vågar hoppas. Visste knappt om jag vågade skriva här. För tänk om det visade sig att testet var tokigt, att det inte var ett streck och att jag tagit ut glädjen i förskott...

• Hazel Grace
    filippas skrev 2015-09-30 19:35:18 följande:

Åh! Håller verkligen tummarna för att det inte är någon fara!

Styrkekramar!!

tessan120 skrev 2015-09-30 19:44:18 följande:

Håller verkligen tummarna att det inte är någon fara!

Massa styrkekramar

Marty88 skrev 2015-09-30 19:45:53 följande:

Åh, jag förstår dig så väl, lider verkligen med dig! Oron är hemsk. Jag håller tummarna allt jag har för att det ska gå väl!

Elliott94 skrev 2015-09-30 20:39:34 följande:

Håller tummarna att allt är okej! Styrkekramar

Tack för omtanken! Värmer verkligen <3 ska vänta lite längre nästa gång innan jag ens gör testet. Lycka till med era små liv! Hoppas det går bra för er allihopa.
  • Elliott94
    citronpeppar skrev 2015-10-01 09:24:27 följande:

Hej alla och grattis till era plus!

Jag tror jag är gravid, testade igår morse eftersom jag fått svamp (TMI) och då behöver de veta om man är gravid innan man börjar behandla.

Fick ett svagt streck på RFSU:s test. Känns så sjukt overkligt att jag inte vet om jag vågar tro på det än. Ska göra ett till test imorgon bara för säkerhets skull.

Gravidsymptom? Vet ej. Yrsel och illamående kanske, speciellt när jag sitter på golvet. Samtidigt har jag ångest som ger samma symptom och jag har ätit en lång antibiotikakur som jag också brukar bli yr och illamående av så...

Vet fortfarande inte om jag vågar hoppas. Visste knappt om jag vågade skriva här. För tänk om det visade sig att testet var tokigt, att det inte var ett streck och att jag tagit ut glädjen i förskott...

Vi finns här för att bolla dina tankar och känslor så du är mer än välkommen :)
  • Elliott94

Är det någon av er som är tabletter med folsyra? Jag har ätit ett tag men glömmer oftast bort att ta dom då jag är dålig på att komma ihåg sådana saker.
    Har ni något tips så jag enklar kommer ihåg att ta dom?

• citronpeppar
    Elliott94 skrev 2015-10-01 11:55:44 följande:

Är det någon av er som är tabletter med folsyra? Jag har ätit ett tag men glömmer oftast bort att ta dom då jag är dålig på att komma ihåg sådana saker.

Har ni något tips så jag enklar kommer ihåg att ta dom?

Jag äter flera mediciner och multikvinna från Apoteket (jobbar med barn så alla extra vitaminer är nödvändiga). Tar alltid tabletterna i samband med frukost, går på ren rutin nu.

Det finns en dosett med ett fack för varje av veckans dagar att köpa på Apoteket, lägg den på köksbordet och fyll på varje söndag. Superenkelt att se om du missat!
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016