• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Elliott94
    littlemissE skrev 2015-10-02 13:10:05 följande:

Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)

Hur mår du själv föraren? :)
  • tessan120
    littlemissE skrev 2015-10-02 13:10:05 följande:

Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)

Jag mår bättre nu än för några dagar sen. Jag har äntligen fått bukt med mitt illamående genom att äta mindre portioner oftare. Sjukt trött på kvällen och somnar rätt tidigt. Jag som är världens största godisgris är inte alls sugen på sött, otroligt skönt. Jag har varit sockerberoende i flera år.

Har molvärk till och från.
  • Missdalvik

Min trötthet kommer och går, men tyvärr har jag börjat må illa. Brösten är fortfarande väldigt ömma. Andfådd och svettig för minsta lilla, vilket inte är likt mig som rider och tävlar i dressyr så konditionen finns. Vi har berättat för min mamma (kan inte ha hemligheter för henne), samt min bästa vän. Resten får vänta. Just det, otroligt svullen över "tjejmagen" :)

• tessan120
    Elliott94 skrev 2015-10-02 13:46:47 följande:

Mina symptomet kommer och går lite grann. Just nu har jag spänd mage och är extremt trött om kvällarna. Illamåendet står i min hals ibland men har inte kräkt ännu.. Skönt!!

Ömma bröst men inget överdrivet.

Sen kissar jag minst 10gånger om dagen på jobb, jag som endast brukar högst Nissan 1gång om jag ens kissar under dagen.

Någon mer än jag som har en bra "magkänsla" över hela graviditeten. Att det kommer gå bra osv?

Jag håller mig om magen redan nu för att "skydda" lilla grodan? Haha ni måste säga att jag inte är ensam :'D

Jag har också en bra magkänsla över det hela. Jag vill inte gå och oroa mig utan tänker positivt så får man ta det som det kommer. Jag är bara så glad över att jag kan bli gravid, det var en sån lättnad att få det där plusset.
  • littlemissE

Är det bara jag som är orolig att allt kanske inte går som det ska. Som jag skrivit tidigare är jag lite orolig då jag testat flera gånger efter mitt plus för att kolla om det stegrar. Det är ett starkt plus men inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket. Borde som sagt vara iaf 4 dagar över bim. Vet inte om jag skrämmer upp mig själv. Men pendlar mellan att allt är säkert bra till att jag har nog fått MA :(

• littlemissE

Jag vet att jag är tråkig och gnällig :) meeeen är så skönt att "spy" ut sin oro. Sambon är typ jaja blir det det så blir det. Vill ju bara att lillen växer å mår bra.

• Ramiz

Hahah samma här, har inget socker begär alls.. Inte ens en liten chokladbegär ???????? Vad hände där, lixom..? Hahaha

Ja, magen e ju lite plufsig å blir andfådd bara jag får uppför trappan å sen ner igen.. Jag som löper i vanliga fall....

Jag tror att min mage kommer att växa fort å börja synas tiiiidigt! Har oxå en känsla över att det kommer att få bra i hela graviditeten :)

• Elliott94
    littlemissE skrev 2015-10-02 14:30:46 följande:

Jag vet att jag är tråkig och gnällig :) meeeen är så skönt att "spy" ut sin oro. Sambon är typ jaja blir det det så blir det. Vill ju bara att lillen växer å mår bra.

Vi är här för att du ska kunna "spy" ut dig dina känslor. Detta är nytt för oss alla och de är inte så lätt när det händer så mkt med ens kropp :) försök att ta en dag i taget och tänk positivt
  • littlemissE
    Elliott94 skrev 2015-10-02 14:44:59 följande:

Vi är här för att du ska kunna "spy" ut dig dina känslor. Detta är nytt för oss alla och de är inte så lätt när det händer så mkt med ens kropp :) försök att ta en dag i taget och tänk positivt

Tack. Ja jag försöker verkligen tänka positivt :) vill bara "känna" mig mer gravid. Känna sig säker lixom :) men men

Har alla ringt mvc och bokat tid? :)
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016