• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Ramiz

Har förstått att det är olika runt i landet, men hör ringde jag förra veckan efter några dagar när jag fick pluss å fick en tid på tisdag rean :) Sen har jag hört att det är information först å sen en till tid för å ta prover å sånt.. Min bm informerade mig om inget sånt när vi talades vid men jag antar att hon kommer att göra det på tisdag. :)

Jag längtar nått så otroligt mkt! Vill bara att tiden ska gå snabbare :)

• Missdalvik

Är det någon som har börjat fundera på sin förlossning? Jag är nästan helt 100% på att jag ska kräva ett planerat kejsarsnitt. Har två diskbråck i ländryggen och gick in i väggen för lite mindre än ett år sedan, så får panikångest då och då. Det skrämmer mig något fruktansvärt att inte ha kontroll på läget inne på förlossningen, vilket förmodligen har med min diagnos att göra.

• tessan120

Jag ringde min bm i onsdags och kunde få en tid samma dag. Men ville ha en morgontid med min bm så ska dit på torsdag. Så spännande!

Idag berättade jag för min bästa kompis att vi väntar barn. Hon blev så glad och det känns så bra. Hon har vetat om att vi har försökt så känns himla skönt att kunna prata med henne om detta också.

Längtar så tills man kan berätta för alla och när det börjar synas! Hoppas tiden går snabbt!

• Ellaria

Hej! Hoppar in här... Plussade imorse, beräknar till 13 juni ca!

You know nothing, Jon Snow
  • knaappeen
    Missdalvik skrev 2015-10-03 15:42:41 följande:

Är det någon som har börjat fundera på sin förlossning? Jag är nästan helt 100% på att jag ska kräva ett planerat kejsarsnitt. Har två diskbråck i ländryggen och gick in i väggen för lite mindre än ett år sedan, så får panikångest då och då. Det skrämmer mig något fruktansvärt att inte ha kontroll på läget inne på förlossningen, vilket förmodligen har med min diagnos att göra.

Jag är rätt så 100 på att jag vill ha en vaginal förlossning. Med så lite smärtlindring som möjligt, inte helt utan men m kamske enbart lustgas.. Haha vi får se när det närmar sig
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Ramiz
    Ellaria skrev 2015-10-03 16:18:03 följande:

Hej! Hoppar in här... Plussade imorse, beräknar till 13 juni ca!

Grattis :) å välkommen :)
  • Ramiz
    Missdalvik skrev 2015-10-03 15:42:41 följande:

Oj.. Så har jag inte tänkt alls... Har tänkt mig vaginalfödsel med lustgas bara...
  • Erla

Hoppar in här jag också ^^ Plussade imorse med clearblue digital. Det framkom att jag var i 2-3 veckan, men har tempat denna månaden så tror att befruktningen skedde mellan den 19:e och 25:e september, då äl var runt den 19:e och en dip i tempen skedde den 24-25:e :D Hoppas knytet håller sig säkert inne i magen så att vi kan berätta till jul!

• Pyretsmamma82

Tänkte att jag ville ha kejsarsnitt men jag vet inte riktigt längre. Känns som man blir snuvad på hela upplevelsen. 

Jag är yr och lite lätt illamående idag. Molvärk och är trött. 
    Men jag är mer lycklig än något annat. Oro för missfall finns av och till men försöker att inte hänga upp mig på det. 

Första barnet och jag är 33. Vi funderar på att göra KUB-undersökning. Ska träffa BM den 15/10. Ska bli spännande. 

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016