Inlägg från: Pyretsmamma82 |Visa alla inlägg
  • Pyretsmamma82

Första barnet BF juni 2016

Hej!
    Får jag va med här? Första barnet :)
    Jag plussade i tisdags och har BF enligt appen 8/6 16. 

Jag har ömma bröst och de har växt en storlek känns det som. Molvärk och är ganska trött. Är både lycklig och ledsen samtidigt. 

• Pyretsmamma82
    Emeliebf2016 skrev 2015-10-01 19:04:01 följande:

Åh! Äntligen finns det en grupp för oss! Jag fick reda på att jag är gravid väldigt tidigt då vi planerat graviditeten med ägglossningstest under sommaren. Har bf 1/6 -16!

Någon som berättat för era föräldrar/vänner än? Det är så svårt att hålla sig!!

Grattis till era plus!!!

Min syster vet, samt bästa vännen. Imorgon blir det bio med ytterligare en nära vän och jag vill verkligen att hon ska veta. Så jag säger nog det till henne med.

Men resten av familjerna får vänta tills december. Vill ge UL-bild till min mamma och mormor i julklapp. Hade varit så roligt. :)
  • Pyretsmamma82

Tänkte att jag ville ha kejsarsnitt men jag vet inte riktigt längre. Känns som man blir snuvad på hela upplevelsen. 

Jag är yr och lite lätt illamående idag. Molvärk och är trött. 
    Men jag är mer lycklig än något annat. Oro för missfall finns av och till men försöker att inte hänga upp mig på det. 

Första barnet och jag är 33. Vi funderar på att göra KUB-undersökning. Ska träffa BM den 15/10. Ska bli spännande. 

• Pyretsmamma82

Bf 8/6, 33 år, Göteborg. 

:)

• Pyretsmamma82
    Fia80 skrev 2015-10-09 12:44:18 följande:

Hm jag är ju inte så långt gången men jag pratade med den mvc eller vad det heter idag ändå. De nämnde inte något hälsosamtal eller liknande. Man får sitt första besök under vecka 8-9 vad man gör då vet jag inte riktigt. Men jag blev erbjuden ett tidigt ultraljud. Men missar jag något ??

Jag fick tid nu på torsdag för inskrivning. Både jag och sambon ska vara med. Tänkt fråga om tidigt ul, mest för att jag är orolig och det är ju första för oss. Vill veta att det lilla/lille växer ordentligt.
  • Pyretsmamma82
    Fia80 skrev 2015-10-12 09:13:11 följande:
    Är ju första gången för mig med men vi ska inte på inskrivning på 2 veckor gissar att du Är några veckor längre gången än mig. :)

Men då börjar ultraljud sedan samma vecka inskrivning
    Jag är i v 6, 5+4. Går in i v 7 på torsdag när vi ska till MVC. 
    Jag hoppas att vi får ul snabbt! :)
  • Pyretsmamma82
    Fia80 skrev 2015-10-12 12:36:59 följande:
    Ja det förstår jag :) så spännande jag är i v 6 (5+1 ) men de har tydligen som rutin att man ska vara i vecka 8 för inskrivning Och då får man gör ul men får betala för det men helt ok för mig inga stora summor :)
    Ah okej. Hon nämnde inget för mig om vecka 8 för inskrivning. Men men nu ska vi dit på torsdag. Vi ska antagligen be om KUB-test också. :/ lite smått nervös!
  • Pyretsmamma82
    Fia80 skrev 2015-10-12 18:04:22 följande:
    Ja detta förstår jag kommer jag också vara. Fick dock lärt mig att jag inte inte i v. 6 utan v 7 (6+1) hahah nåja så när jag gör ultraljud är jag i vecka 10.

Jag är osäker på kub test är för något men de sa att jag skulle se på en film om det. Men jag tror att jag också kommer göra det :)
    Åh! Jag vill också bli framflyttad en vecka. Hihi. Vill göra ul nu!!!

Ja vi får vän
    L se vad som händer på torsdag! :)
  • Pyretsmamma82
    JaninaH skrev 2015-10-30 21:15:24 följande:

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

8 Juni
    Pyretsmamma82 -

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

20 Juni
    JaninaH - 27år, 1:a barnet, Västerås men bor i London

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
    33 år. Första barnet. Göteborg. Trodde jag hade fått med den infon.
  • Pyretsmamma82

Planerat här med. Min sambo säger att han tycker att det gick för lätt. Vi försökte halvhjärtat i augusti men då gick de inte. Men i september tig det sig. Går in i v 12 på torsdag.

Illamåendet får ta och ge sig nu tycker jag! :)

• Pyretsmamma82

Vår hund är mer mysig. Ska sova bredvid mig i sängen och gärna vid magen. Det har han aldrig gjort förut. Så han känner av det han med.

• Pyretsmamma82
    En del av oss skrev 2015-11-22 08:00:57 följande:

Jag misstror inte men det är ju knappast bebis som tar upp utrymmet då den är ca 6.5-7.8 cm långt i v.13 och det finns gott om plats. Jag var också svullen och såg gravid ut men nedanför naveln är det fortfarande oförändrat och livmodern är fortfarande gömd och sticker inte förbi höftbenen än. Jag vet att tarmarna slapnar av pga hormonerna under graviditeten och att tarmrörelserna blir långsammare och det ger magen en svullen form men kula för att bebis tar plats som är så liten än har jag svårt att tro.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Men herregud. Ser alla likadana ut? Var kvinnas graviditet är unik, bara för att du inte har någon kula kan väl någon annan ha det tidigt. Lägg ner.
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016