Första barnet BF juni 2016
Hej! Hoppar in här... Plussade imorse, beräknar till 13 juni ca!
Hej! Hoppar in här... Plussade imorse, beräknar till 13 juni ca!
3 Juni
littlemissE - 24år, 1:a barnet, Öland
6 Juni
Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta
9 Juni
Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås
10 Juni
Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud
13 Juni
Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm
Gjorde om den lite och satte oss i ordning.
Här får man inget tidigt ultraljud så jag har redan bokat ett privat i vecka 12... Hur fasen kan man vänta till v 18??? Om något är fel vill man ju inte att alla ska veta det, eftersom man lär ha fått lite mage vid den tiden...
Synd bara att det är 8 veckor till vecka 12... :P
Helloo moms to be .. Jag undrar bara är det fullt normalt att ha mensvärk lite hela tiden ? Är bara i vecka 2-3 .. Tacksam för svar! Klapp på magen ;)
Mina superömma bröst har över natten slutat vara ömma. Det känns ingenting... Jag läste att 7/10 av dom vars bröst slutade ömma innan v12 (av de som haft ömma bröst innan) fick MF/MA, så jag är förmodligen ute.
vul imorgon, hoppas allt visar bra, då jag vart tillbaka flyttad 2 veckor sedan.
inskrivning nästa vecka om allt ser bra ut, och mitt officiella ul vecka 12, 4 december! efter det blir det köns ul i vecka 20 ish =)
london är så annorlunda till sverige!
Går in i v.12 på måndag, och sen är det bara en vecka kvar till UL som jag kommer göra på 12+0 i v.13. Längtar och är orolig samtidigt.
[quote=76044900][quote-nick]Marty88 skrev 2015-11-25 14:23:51 följande:[/quote-nick]
Ja, man får ju se det lilla livet en extra gång då, så jag förstår att det är många som tar chansen. Och speciellt om man haft MF innan!
Dagarna går som tur var rätt fort denna vecka, tycker jag. Men så har vi ju vår köksrenovering att stå i, är i slutfasen just nu. Rätt skönt att inte ha tid att tänka alltför mycket på det här med MF.
[/
Gör du KUB bara för att se bebisen? Vet din BM det? Låter ju helt fel anledning. Tänk om du får ett tråkigt besked.. Jag tycker man ska ta ställning till innan man gör fosterdiagnostik att vad gör vi med den information vi får om vi skulle få dåliga besked och inte bara se det som en extra chans att få se bebisen.
Själv har jag fått remiss för FVP idag och min sambo och jag är ense vad vi gör vid dåliga besked. Ja skulle barnet ha Trisomi 13 eller 18 är det inget att diskutera eftersom barnet inte kommer överleva och är det trisomi 21 så blir det ett avbrytande eftersom Downs barn oftast har svåra hjärtfel syn och hörselproblem.
[quote=76047334][quote-nick]Ellaria skrev 2015-11-26 07:42:07 följande:[/quote-nick]
Men SLUTA döma folk för deras beslut! Låt henne göra KUB bara för att se bebisen om hon vill det. Vad DU tycker spelar ingen roll.
[/
Det är inte bara jag som tycker så, hela läkarkåren delar samma uppfattning.
[quote=76047969][quote-nick]Ellaria skrev 2015-11-26 11:20:16 följande:[/quote-nick]
Om du inte är läkare, vilket du inte är, tycker jag inte du ska prata för vad hela läkarkåren tycker.
Så länge man vet vad KUB innebär spelar det absolut ingen roll om man gör det för att se bebisen, om man vill veta sannolikheten för kromosomavvikelser eller om man gillar känslan av gele på magen, man gör det av vilken anledning man vill. Sluta lägga dig i folks beslut och inse att inte alla är lika besatta av fosterdiagnostik som du är, och förstå att det inte är något fel i det. Din åsikt är inte automatiskt rätt bara för att du tror att du är expert på allt.
[/
Lägg av med dina tillrätavisanden och anklagande på mig. Du påstår saker om mig som är felaktiga. Att enbart göra KUB för att se bebisen är fel och det säger alla bm och läkare, det är bara att kolla upp eller fråga din bm om om du nu jag tror jag far med osanning. Jag är inte besatt och expert men jag tar välgrundade beslut och sätter mig in i saker och detborde väl vilkenmänniska som helst göra som själv ska genomgå fosterdiagnostik så man har koll på vad man utsätter sig för och varför och jag tycker det är bra än att inte ha någon koll, kunskap är aldrig fel. Det är däremot fel och sitta och påstå massa saker om mig och hellre expert än dum i huvudet och inte påläst.
Vad påstår jag om dig som är felaktigt? Att du är läkare? Det är du ju inte. Det är du som dömer alla som inte tycker exakt som du. Det är så himla sorgligt och du förstår inte att du faktiskt sårar människor rejält. Du mår uppenbarligen inte bra av allt som hänt dig, så du gör nog bäst i att backa från internet ett tag.
Hej.
En liten frågar det någon av er som är med i någon grupp på Facebook?
Eller så kanske det är samma grupp som jag redan är med i ?
Finns en till som är sluten men inte hemlig, sök på junibebisar