• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Missdalvik
    Liinaa91 skrev 2016-04-16 09:05:34 följande:

Desamma. Gick in i vecka 30 i torsdags så du är före mig. Är det första barnet.

Ja jätte nervöst att jag knappt kan sova.

Förstår precis! Vi kan väl hålla varandra uppdaterade och stötta, det är jobbigt när den enda som man kan prata med är sin sambo och han behöver ju bara "stå ijämte" om du förstår vad du menar. Även om det är jobbigt nog för honom.
  • Liinaa91
    Missdalvik skrev 2016-04-16 14:34:55 följande:

Förstår precis! Vi kan väl hålla varandra uppdaterade och stötta, det är jobbigt när den enda som man kan prata med är sin sambo och han behöver ju bara "stå ijämte" om du förstår vad du menar. Även om det är jobbigt nog för honom.

Jag blev nekad snitt.. hur gick det själv.
  • Missdalvik
    Liinaa91 skrev 2016-04-21 22:52:46 följande:

Jag blev nekad snitt.. hur gick det själv.

På vilka grunder då? :o så vitt jag vet får dom inte neka snitt om dom inte har starka medicinska skäl. Överklaga, byt läkare eller byt sjukhus!

Vi hade möte med aurora-bm och hon förberedde oss mest på att vi kan bli nekade. Ska till läkaren som tar beslutet den 29/4, och jag tänker inte lämna hennes rum innan jag har ett snittdatum i handen. Kämpa på om du orkar! Du har rätt till medbestämmande, det gäller din egna kropp.
  • Liinaa91
    Missdalvik skrev 2016-04-22 18:21:41 följande:

På vilka grunder då? :o så vitt jag vet får dom inte neka snitt om dom inte har starka medicinska skäl. Överklaga, byt läkare eller byt sjukhus!

Vi hade möte med aurora-bm och hon förberedde oss mest på att vi kan bli nekade. Ska till läkaren som tar beslutet den 29/4, och jag tänker inte lämna hennes rum innan jag har ett snittdatum i handen. Kämpa på om du orkar! Du har rätt till medbestämmande, det gäller din egna kropp.

Läkaren hade starka argument .. det va för mitt eget bästa så jag gick med på det.
  • MariaMini
    odie skrev 2016-04-12 17:21:01 följande:

Har också ryggbedövning som reservplan, kör liknande din plan, men vi lånar hem tens från barnmorskan också så att vi har smärtlindring redan hemma! :)

Jag hoppas på att jag får ett badkar för det är nog en väldigt skön smärtlindring tror jag , men det är inte säkert att vi får det då förlossningen har tre rum med badkar. Men om det i te fins så går det bra endå. Nu har vi bara fem veckor kvar till BF så nu börjar man bli mer otålig på att lilla bebis ska komma och titta ut :) vi längtar så efter att få se han/hon :) börjar ni bli mer nervösa när det börjar närma sig med ?:)
  • odie
    MariaMini skrev 2016-04-26 22:04:02 följande:

Jag hoppas på att jag får ett badkar för det är nog en väldigt skön smärtlindring tror jag , men det är inte säkert att vi får det då förlossningen har tre rum med badkar. Men om det i te fins så går det bra endå. Nu har vi bara fem veckor kvar till BF så nu börjar man bli mer otålig på att lilla bebis ska komma och titta ut :) vi längtar så efter att få se han/hon :) börjar ni bli mer nervösa när det börjar närma sig med ?:)

Vill också ha badkar, finns bara två rum på vår förlossning med badkar tyvärr! Har 9 veckor kvar till Bf så har väl inte riktigt hunnit bli nervös ännu! Det kommer att gå jättebra för dig, ha den inställningen i allafall, det blir som det blir! :)
  • annieh897

Sex veckor kvar till bf, börjar bli nervös! (och stressad för att vi inte är klara med alla inköp än, även om vi har det allra viktigaste)

• Missdalvik

Idag fick vi vårt kejsarsnitt beviljat så om 4 veckor är han här <3 nu längtar man!!

• Liinaa91
    Missdalvik skrev 2016-04-29 16:28:57 följande:

Idag fick vi vårt kejsarsnitt beviljat så om 4 veckor är han här <3 nu längtar man!!

Va roligt att du fick ditt beviljat?
  • Tiana

Nä, sammandragningar och förvärkar ja, men inte mer än så... v 36 nu för mig.

• annieh897

V 38 idag. Känner ingenting annat än enorm trötthet och ont i hela kroppen. Nu räknas bebis som fullgången så kan bli när som helst! För min del får hon gärna stanna resten av veckan så vi hinner fixa det sista, sen är det fritt fram!

• Missdalvik

Vi är så nära nu allihopa! :) jag är också i v 38 med sååå mycket sammandragningar. Men inte mer än så tyvärr. Vår bebis kommer dock med planerat KS nästa vecka ifall han inte vill komma ut tidigare så jag får stå ut tills dess <3

• odie
    Missdalvik skrev 2016-05-31 17:19:01 följande:

I fredags kom vår son till världen! Lyckan är total!!

Stort grattis!
  • Norrlandstjejen

GRATTIS! 

Vi är inne på v37 nu. Känner nästan ingenting, lite lite mensvärk från och till men det kan endast bara anas. Känner mig pigg och alert. Några fler som har en lättsam sista period än så länge?

• miamarina84

Om allt går vägen så blir det enligt appen ;) 7/6. V 4+4 nu. Har inte sjunkit in ännu men i fredags morse kissade jag gravid 2-3 samt lördag morgon ett plus. Så visst är detta på riktigt :)

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016