• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Tiana
    doktorquinn skrev 2015-12-09 14:15:46 följande:

I denna gruppen är vi ju ungefär lika långt gångna. Jag är idag i vecka 12+4. Kan ni känna livmodern? Jag har läst att nu kan man eventuellt börja känna livmodern om man känner ovanför blygbenet. Har ni hittat den? 

Jag har blivit större om magen och brösten, men inte gått upp i vikt... :) Bara svullen alltså! 

Nej, men jag vet inte heller riktigt vad jag ska känna efter heller :D Har inte riktigt fattat det där ;)
  • Rosen5824
    doktorquinn skrev 2015-12-09 14:15:46 följande:

I denna gruppen är vi ju ungefär lika långt gångna. Jag är idag i vecka 12+4. Kan ni känna livmodern? Jag har läst att nu kan man eventuellt börja känna livmodern om man känner ovanför blygbenet. Har ni hittat den? 

Jag har blivit större om magen och brösten, men inte gått upp i vikt... :) Bara svullen alltså! 

ligger en vecka efter 11+4 kan inte riktigt känna den. Här lite för mycket "mage" redan runt om så man får trycka ganska hårt just nu tror jag. Kan antingen vara det eller at jag får vänta en vecka till. Samma här med svullnad, har inte gått upp men lite ner trotts att jag kunnat äta som vanligt. Inget illamående här. Dock lite mer spänd över magen kan jag tycka, ungefär som om man har ballongmage.
  • Ajvar

Hej tjejer!!
    Vad tysta vi är här, har ni letat er till någon fb-grupp?
    Igår var vi på kub med kanonresultat. En busig liten som vinkade glatt gjorde allt så himla verkligt. Han/hon är verkligen där, trots uteblivna gravsymptom. Jag förstår hur lyckligt lottad jag är som sluppit allt illamående och yrsel som så många verkar genomlida. Tänker på er alla!
    Hoppas att allt går bra för er andra??

• Tiana

Det går bra här, men det händer ju inte mycket under just de här veckorna (v14 idag). Fick ett ul i fredags, och allt såg bra ut. Skulle bara haft en remiss men läkaren frågade om jag ville. Ingen vinkande bebis här utan en sömntuta. Sambon kommenterade det med att den är lika bra på att sova som jag. Hade hoppats på lite rörelse i alla fall!

• Rosen5824
    Ajvar skrev 2015-12-15 06:42:15 följande:

Hej tjejer!!
    Vad tysta vi är här, har ni letat er till någon fb-grupp?
    Igår var vi på kub med kanonresultat. En busig liten som vinkade glatt gjorde allt så himla verkligt. Han/hon är verkligen där, trots uteblivna gravsymptom. Jag förstår hur lyckligt lottad jag är som sluppit allt illamående och yrsel som så många verkar genomlida. Tänker på er alla!
    Hoppas att allt går bra för er andra??

Hej hej! Är inne ungefär varannan dag här på FL ;) Ja det är lite tyst, håller med. Men det är det i den fb-grupp jag är med i också. Kul med kub och få se den! Längtar till fredag då vi ska få se vår! <3 
    Tiana skrev 2015-12-15 07:51:40 följande:

Det går bra här, men det händer ju inte mycket under just de här veckorna (v14 idag). Fick ett ul i fredags, och allt såg bra ut. Skulle bara haft en remiss men läkaren frågade om jag ville. Ingen vinkande bebis här utan en sömntuta. Sambon kommenterade det med att den är lika bra på att sova som jag. Hade hoppats på lite rörelse i alla fall!

Hahaha en lite sömntuta ;) kul att få se den! 
  • tessan120

Jag går in i vecka 17 idag och illamående har blivit lite bättre. Däremot kräks jag fortfarande även om det inte är varje dag. Upplever iaf att jag mår bättre än på länge. 

Idag är det även 3 veckor kvar till vårt RUL. Längtar otroligt mkt och hoppas tiden fram tills dess ska gå fort. Vi har inte gjort några ultraljud innan så det kommer bli vårt första! 

Jag är så nyfiken på vad som är därinne, om det är något därinne. Än så länge har jag inte känt bebis. Vi kommer ta reda på kön om det syns. 

• Ajvar
    tessan120 skrev 2015-12-15 14:26:57 följande:

Jag går in i vecka 17 idag och illamående har blivit lite bättre. Däremot kräks jag fortfarande även om det inte är varje dag. Upplever iaf att jag mår bättre än på länge. 

Idag är det även 3 veckor kvar till vårt RUL. Längtar otroligt mkt och hoppas tiden fram tills dess ska gå fort. Vi har inte gjort några ultraljud innan så det kommer bli vårt första! 

Jag är så nyfiken på vad som är därinne, om det är något därinne. Än så länge har jag inte känt bebis. Vi kommer ta reda på kön om det syns. 

Åh, ni kommer få en chock! Allt blir så himla verkligt när man får komma så nära. Hoppas tiden går fort så ni är där snart
  • JaninaH
    doktorquinn skrev 2015-12-09 14:13:25 följande:

Kul! Skiljer sig mödravården mycket från Sverige, tror du? 

Jag är nog i vecka 12+4 nu, och min beräkning är baserad på att jag vet med ganska stor säkerhet när min ägglosning var. 

jag tror det, det är mera involverat och mera checkups här tror jag!
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • Trisen

Hej på er!

Jag har gått med i en FB grupp nu istället, blev så mycket smidigare att skriva där :)

Illamåendet är nästan helt borta, men istället har jag börjat kräkas nästan varje dag senaste veckan/2 veckorna..

Var på ultraljud igår, och allt såg ut precis som det skulle :) Blev framflyttad 1 dag, så är nu i 13+1.

• Enny86

Hej.

En liten frågar det någon av er som är med i någon grupp på Facebook?

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016