• Ajvar

Första barnet BF juni 2016

tessan120 skrev 2015-11-17 07:58:34 följande:

Idag går jag in i vecka 13 (12+0) Det känns otroligt skönt! 

Jag har dessutom hamnat i de så kallade spökveckorna och njuter av att må precis som vanligt. Jag kan äntligen äta igen och vågar umgås med folk. Efter att ha mått illa och spytt i så många veckor så känns det så skönt. 

Längtar så till RUL 5 Januari. Jag verkar vara en av få som varken gör KUB eller något tidigt ultraljud. 

Åh, grattis eller vad man säger - vad skönt för dig att komma över v12-tröskeln och vad skönt att de fysiska besvären tycks lätta precis enligt teorin!

Vad tålmodig du måste vara som kan hålla dig så länge. Avundas ditt lugn! Som första gången-gravid är jag din motsats. Jag har försökt få min ingenjör till sambo att tillverka något eget slags UL så jag kan ha full kontroll hela tiden, haha..
  • Ajvar

Huva, idag ska jag på tidigt UL (v 9 om jag har rätt) och är.så.nervös. Drömde att dom hittade ett extra bröst istället för ett foster(?) inatt. Tog oss ett bra tag till att komma dit vi är idag (PCOS) och eftersom min kropp lever sitt egna lilla liv har jag förstås tänkt tanken att det kanske är helt tomt där inne. Jag hoppas så innerligt att jag får se någonting idag som får mig på bättre tankar.

• Ajvar
    Tiana skrev 2015-11-19 09:58:15 följande:
    Känner igen det där. Jag själv drömde att det var polyper istället för bebis :P

Tror och hoppas att allt är ok för er.
    Tjohoo allt såg fint ut och vi fick se vår lilla räka som hade fest där inne. Helt overkligt att se ett hjärta och små armar som viftar!! V 8+4 och kub bokat till innan jul :)
  • Ajvar
    En del av oss skrev 2015-11-19 15:43:21 följande:

[quote=76022448][quote-nick]Ajvar skrev 2015-11-19 15:31:01 följande:[/quote-nick]

Tjohoo allt såg fint ut och vi fick se vår lilla räka som hade fest där inne. Helt overkligt att se ett hjärta och små armar som viftar!! V 8+4 och kub bokat till innan jul :)

[/

Grattis

Min lilla mätes till 13.6 mm idag och framflyttad 2 dagar till v.7+5 istället för 7+3. Hjärtat slog helt underbart lättad. Missfallsrisken har sjunkit från 30% till bara 3% så det ska fasiken mycket till nu om det ska gå käpprätt åt helvete.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Häftigt, grattis själv!! Vi hade en 22mm där inne :). Pratade ni alltså om missfallsrisk? Fick du en siffra så? Det fick inte jag förutom att allt såg fint ut där inne
  • Ajvar
    En del av oss skrev 2015-11-22 02:04:44 följande:

[quote=76030618][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-21 20:22:02 följande:[/quote-nick]

Nix, riktig kula!

[/

Kul, fast fostret är ju bara några cm.

Det är mkt som ska få plats när livmodern växer, inte alls konstigt att du har en kula redan nu tror jag :). Skoj ju!
    Jag går in i v10 imorgon och ser stoor skillnad på min mage. Är i vanliga fall rätt vältränad men nu är magmusklerna som bortblåsta och midjan har börjar säga hejdå :).
  • Ajvar
    En del av oss skrev 2015-11-22 08:00:57 följande:

Jag misstror inte men det är ju knappast bebis som tar upp utrymmet då den är ca 6.5-7.8 cm långt i v.13 och det finns gott om plats. Jag var också svullen och såg gravid ut men nedanför naveln är det fortfarande oförändrat och livmodern är fortfarande gömd och sticker inte förbi höftbenen än. Jag vet att tarmarna slapnar av pga hormonerna under graviditeten och att tarmrörelserna blir långsammare och det ger magen en svullen form men kula för att bebis tar plats som är så liten än har jag svårt att tro.

Återigen denna negativitet! Du låter bara missunnsam när du säger så. Alla är olika och reagerar olika på kroppsliga förändringar, så är det. Du kan läsa femtiotusen artiklar om graviditet men varje kvinna och hennes kropp är faktiskt unik. Låt det vara så.
  • Ajvar

Hej tjejer!!
    Vad tysta vi är här, har ni letat er till någon fb-grupp?
    Igår var vi på kub med kanonresultat. En busig liten som vinkade glatt gjorde allt så himla verkligt. Han/hon är verkligen där, trots uteblivna gravsymptom. Jag förstår hur lyckligt lottad jag är som sluppit allt illamående och yrsel som så många verkar genomlida. Tänker på er alla!
    Hoppas att allt går bra för er andra??

• Ajvar
    tessan120 skrev 2015-12-15 14:26:57 följande:

Jag går in i vecka 17 idag och illamående har blivit lite bättre. Däremot kräks jag fortfarande även om det inte är varje dag. Upplever iaf att jag mår bättre än på länge. 

Idag är det även 3 veckor kvar till vårt RUL. Längtar otroligt mkt och hoppas tiden fram tills dess ska gå fort. Vi har inte gjort några ultraljud innan så det kommer bli vårt första! 

Jag är så nyfiken på vad som är därinne, om det är något därinne. Än så länge har jag inte känt bebis. Vi kommer ta reda på kön om det syns. 

Åh, ni kommer få en chock! Allt blir så himla verkligt när man får komma så nära. Hoppas tiden går fort så ni är där snart
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016