En del av oss skrev 2015-11-25 22:08:50 följande:
[quote=76044900][quote-nick]Marty88 skrev 2015-11-25 14:23:51 följande:[/quote-nick]
Ja, man får ju se det lilla livet en extra gång då, så jag förstår att det är många som tar chansen. Och speciellt om man haft MF innan!
Dagarna går som tur var rätt fort denna vecka, tycker jag. Men så har vi ju vår köksrenovering att stå i, är i slutfasen just nu. Rätt skönt att inte ha tid att tänka alltför mycket på det här med MF.
[/
Gör du KUB bara för att se bebisen? Vet din BM det? Låter ju helt fel anledning. Tänk om du får ett tråkigt besked.. Jag tycker man ska ta ställning till innan man gör fosterdiagnostik att vad gör vi med den information vi får om vi skulle få dåliga besked och inte bara se det som en extra chans att få se bebisen.
Själv har jag fått remiss för FVP idag och min sambo och jag är ense vad vi gör vid dåliga besked. Ja skulle barnet ha Trisomi 13 eller 18 är det inget att diskutera eftersom barnet inte kommer överleva och är det trisomi 21 så blir det ett avbrytande eftersom Downs barn oftast har svåra hjärtfel syn och hörselproblem.
Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
Vänta, va? Jag ska inte göra kub? Hade vi däremot fått det erbjudet hade vi säkerligen funderat över det och min inställning är att man helst ska vara klar med vad man gör vid ett tråkigt besked redan innan. Hade vi gjort det? Det vet jag inte, men troligtvis hade vi kommit fram till att inte göra det. Har barnet Downs Syndrom är barnet såklart vårt barn ändå, och lika värt och älskat oavsett. Det hade inte spelat någon roll efter kub om det visade sig vara DS eller ej, med andra ord. Det andra är jag inte insatt i eftersom jag inte ens ska göra kub.
Varför man gör kub är upp till var och en, men jag skrev att jag absolut förstår om man vill göra det för att se så allt står rätt till med det lilla livet om man varit med om många MF tidigare.
Min bm vet allt jag funderar över då vi har en bra dialog, det behöver du inte oroa dig för. Tyvärr kändes detta som en helt obefogad uppläxning, det är tråkigt. Jag tycker det är synd att det hela tiden ska hållas på och ifrågasättas och pekas finger hela tiden. Var kvinnas graviditet är kvinnans, ingen annans, detsamma gäller med känslor och tankar kring den. Och det är okej.