Första barnet BF juni 2016
Hej!
Får man vara med? Nyplussad tjej som väntar första barnet i slutet av juni.
Hej!
Får man vara med? Nyplussad tjej som väntar första barnet i slutet av juni.
Väntar mitt första bf 4 juli så v5 nu och känner knappt av min graviditet. Kan ha ömma bröst ibland och är väl tröttare än vanligt men det kan bero på höstmörkret trots att jag brukar må rätt bra under hösten och tycka vintern är tung.
Är 41 år och bor söder om Stockholm.
Vi berättar nog runt jul tidigast, efter KUB och så. Är fortfarande så tidigt och oroligt. Dom som vet är min PT av förklarliga skäl och min bästa vän.
[quote=75932495][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 18:15:28 följande:[/quote-nick]
Har ni planerat att ni ska berätta på något speciellt sätt eller blir det "just det, vi ska ha barn!"? ^^
[/
Min sambos föräldrar bor en bra bit härifrån så vi klurar på att kanske skicka ett julkort god jul och gott nytt år då ni blir blir farmor och farfar
He he och se hur reaktionen blir...vi vet inte än hur vi ska berätta.
Mina förädrar pappa kvar i livet så berättar vi väl på samma sätt eller så märker han nog om vi ses i jul eller så ger vi babyrelaterade julklappar i år. Kommer vara runt v.12+ vid jul och är redan så svullen om magen det är knappt att jag kan knäppa mina byxor som var en aning för stora i midjan för bara några veckor sedan och jag är bara i v.5 nu.
[quote=75932510][quote-nick]doktorquinn skrev 2015-10-28 18:20:10 följande:[/quote-nick]
Det har varit brösten, som betett sig som före mens nästan hela tiden (svullna och ömma). Men nu är de mest ömma inuti, inte så svullna.
Humöret har ju inte varit det bästa... Har varit irriterad, kort stubin, nära till gråt. Ärligt talat var det nära att jag och sambon gjorde slut. Men de senaste dagarna har varit lugnare.
Ingen smärta nånstans! Inget illamående, ingen uttalad trötthet, ingen förstoppning, inte kissnödig oftare...
Skönt att det finns fler som inte märker så himla mycket.
[/
Exalt likadant här, inget illamående och den extra kissnödigheten har avtagit. Något tröttar lite mer hungrig, oftare ont i huvudet, varmare i kroppen med 0.5-0.7 grader högre temp, rikligare flytningar och kolosalt ömma bröst til och från och svullen mage. Oroväckande att man kan må så här och vara gravid. Förra gången jag var gravid försvann alla symtom några dagar efter plus och fick då veta i v.7+ att fostret varit dött sedan 2-3 veckor tillbaka och är nu orolig för samma sak igen.
[quote=75932672][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 18:59:04 följande:[/quote-nick]
Men vilken kul idé!! Kan tänka mig att det blir en rolig överraskning för dem när de får julkorten. Ja jag var också supersvullen för ett par veckor sedan, men det har lagt sig lite efter att jag börjat promenerat flera dagar i veckan. Höga byxor går inte men vanliga låga jeans är ok :) så häftigt att alls reagerar olika!
[/
Ja vi får se hur dom reagerar. Vi har inte bestämt oss för hur vi ska berätta och när.
Ja jag tränar flera dagar i veckan men magen är lika svulen för det då tarmarna slappnar av i början och maten passerar långsammare vad jag förstått och jag gör inte nr 2 lika ofta längre ha ha. Har inte märkt att vissa byxor är bättre än andra men det är inte så skönt att klämma in den svullna magen i tighta jeans nu.
[quote=75932690][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 19:03:39 följande:[/quote-nick]
Jag var också mer kissnödig i början. Kunde vakna några gånger på nätterna och vara kissnödig. Inte mycket sånt nu efter plusset, men hoppas att det inte behöver vara negativt. Jag tror inte du behöver oroa dig :)
[/
Det var samma här att jag vaknade vissa nätter innan plusset att jag var kissnödig, händer aldrig annars eller ytterst sällan. Nu är jag däremot kissnödig tidigt på morgonen men inte så mycket annars.
Har tyvärr erfarenhet av MF och MA sedan tidigare och vid dom gångerna avtog symtomen rätt så snart efter jag plussat så orolig nu då jag inte känner så mycket symtom.
[quote=75933768][quote-nick]doktorquinn skrev 2015-10-29 00:02:42 följande:[/quote-nick]
Fast du verkar ju ändå lida av både det ena och det andra! :) Förhoppningsvis nån som gör sig påmind.
Har alla symptom försvunnit nu, eller?
[/
Ja alla symtom har försvunnit, känner mig inte det minsta gravid och tyckte mig tom se något svagt aprikosfärgat på toapappret i morse. Känner mig inte ett dugg trött har knappt fått en blund i ögonen då sambon pratar snarkar och har sig på nätterna, brösten ömmar knappt alls, nej känner mig hur ogravid som helst och såhär var det när jag fick MA och fick reda på i v7+ att bebis slutat utvecklas i v 4-5 då hade jag gått med ett dött embryo i 3 veckor och känt att något var fel och inte haft ett enda symtom. Jag vet att man inte kan se något ännu som hjärtslag eller kanske ens en graviditet såhär tidigt. Jag mår deppigt då jag är helt säker att det inte är något längre. Har inte vul förrän den 19 november och min gyn svarar inte på mitt mail. Det brukar han inte göra så ofta iofs.
Vad har hänt Erla?
Oron här är stor och jävlig, rosa på toapappret och alla symtom på graviditet är borta.
Känner mig inte gravid, känns precis som det gjorde vid mitt MA.
[quote=75936540][quote-nick]Erla skrev 2015-10-29 18:42:09 följande:[/quote-nick]
Var på vul i morse pga blödning. Det var jättetomt i livmodern. Kunde möjligen se något som varit en hinnesäck, men inget foster syntes. Tråkigt tycker både jag och sambon men vi är fruktansvärt glada över att vi nu vet att vi kan bli gravida :)
[/
Nej fy vad trist och hemskt. Kramar om!
Tack är dock himla orolig