Inlägg från: Dance dance dance |Visa alla inlägg
  • Dance dance dance

Första barnet BF juni 2016

Jag har också testat positivt idag. Känns helt galet för vi har försökt så länge. Vågar inte riktigt tro på det än... :) Min sista mens var 27 augusti, men jag har så pass oregelbunden cykel så det kan betyda lite vad som helst egentligen.

• Dance dance dance
    Erla skrev 2015-10-07 18:16:55 följande:
    Låter lite som mig det :) hade också sista mensen i slutet av augusti. Slutade den 27:e augusti närmare bestämt. Har också superoregelbunden cykel vilket var anledningen till att jag väntade så länge innan jag tog ett test :P
    Haha, samma här. Tog ett tag innan jag började ta det på allvar så att säga. :)
  • Dance dance dance
    Erla skrev 2015-10-08 06:38:37 följande:
    Haha jag vet vad du menar! Vet du vilken vecka du är i? :)
    Haha nej! Men någonstans mellan 4e och 6e veckan typ. Vet du?
  • Dance dance dance
    Rayanz skrev 2015-10-08 03:47:25 följande:

FICK ÄNTLIGEN MITT JÄVLA PLUSS SOM JAG KÄMPAT OCH LÄNGTAT EFTER! ??

BF 15 Juni :)

Grattis, vad härligt!
  • Dance dance dance
    Qem skrev 2015-10-11 09:17:27 följande:

Hejsan! Får man hoppa in?

Jag och min man väntar vårt första barn med bf 6/6 (räknar jag på i alla fall, har egentligen ingen aning då jag har lång cykel och min kropp betedde dig väldigt annorlunda denna gången, men men). Plussade för två veckor sedan nu och eftersom jag bara har brösten som symtom och annars är precis som vanligt blir jag ibland osäker på om jag ens är gravid. Men jag plussade på fyra test, så jag är ju gravid, men ändå :)

Precis samma för mig. Oregelbunden cykel och bara brösten som symptom. Det känns lite som om jag hittat på alltihop. Vi försökte länge, 1,5 år, innan vi lyckades och de senaste dagarna har jag blivit hemskt orolig för att det inte ska funka, att jag har "för lite symptom". Jag vet att det inte funkar så, men säg det till hjärnan när den börjar gå på högvarv!
  • Dance dance dance
    tessan120 skrev 2015-11-12 08:38:56 följande:

Idag är första dagen på ca 5 veckor som jag inte vaknar illamående och spyfärdig. Jag är i vecka 12 (11+2) och många säger att det brukar bli bättre runt denna tid, jag hoppas verkligen på det! Jag har spytt dagligen senaste 5 veckorna och jag hoppas det är över nu. 

Även min trötthet känns bättre, jag känner mig lite piggare efter en heldag på jobbet. 

Vad lustigt, även jag vaknade och kände mig mycket bättre idag, 11+0. Vågar inte tro att det kommer hålla i sig hela dagen men underbart med en morgon som inte börjar med att jag ligger och hulkar i sängen iallafall.
  • Dance dance dance
    Jensan911 skrev 2015-11-15 15:38:12 följande:

Får man fråga hur många av er som planerat denna graviditet? Min var inte planerad för fem öre, så går det när man slarvar med skydd... Men sååååå välkommen, jag känner mig oerhört lycklig över att bli mamma! Min pojkvän var inte så glad i början, men nu så!

Planerat för oss. Vi försökte drygt ett och ett halvt år och blev kallade till ivf ungefär samtidigt som det gick av sig själv. :)
  • Dance dance dance
    Rosen5824 skrev 2015-11-18 11:34:51 följande:

Är det någon som funderat på vaccination? Min BM sa att tidigast i januari men att jag själv kan välja. Hur går era tankar? 

Min bm sa att jag kunde vaccinera mig efter RUL. Jag tror jag kommer göra det, hade influensan förra året och det var fruktansvärt och inget jag vill vara med om igen och eftersom det finns risk för att barnet skadas om jag blir sjuk så vill jag inte ta risken.
  • Dance dance dance
    En del av oss skrev 2015-11-22 02:04:44 följande:

[quote=76030618][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-21 20:22:02 följande:[/quote-nick]

Nix, riktig kula!

[/

Kul, fast fostret är ju bara några cm.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Det är nog alla medvetna om, men kula kan man ju fått ändå.
  • Dance dance dance
    En del av oss skrev 2015-11-22 08:00:57 följande:

Jag misstror inte men det är ju knappast bebis som tar upp utrymmet då den är ca 6.5-7.8 cm långt i v.13 och det finns gott om plats. Jag var också svullen och såg gravid ut men nedanför naveln är det fortfarande oförändrat och livmodern är fortfarande gömd och sticker inte förbi höftbenen än. Jag vet att tarmarna slapnar av pga hormonerna under graviditeten och att tarmrörelserna blir långsammare och det ger magen en svullen form men kula för att bebis tar plats som är så liten än har jag svårt att tro.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Det är väl inte heller någon som påstått att det är bebisens storlek som orsakat kulan? Konstig grej att haka upp sig på.
  • Dance dance dance
    Rosen5824 skrev 2015-11-25 12:53:23 följande:

Någon mer som känner ett hugg i magen då man hostar eller nyser? Har känt lite på magen och den känns öm, antar att det är för att magen växer :) 

Ja, ibland när jag nyser har det gjort riktigt ont. Jag har märkt att om jag drar upp benen mot magen samtidigt gör det inte lika ont, men det går ju inte precis i alla sammanhang utan funkar ju mest när man ligger ner. :)
  • Dance dance dance
    Kakmonster86 skrev 2015-11-26 11:27:20 följande:
    Jag ska göra KUB och jag har ingen aning om vad jag kommer göra av resultatet. Jag kan vilja veta, tro att jag vet, men när jag väl står där, hur f*n ska jag kunna veta? Hur ska någon kunna veta i förväg som aldrig ställts inför det brutala valet tidigare? 
    Detta tycker jag är viktigt. Visst kan det finnas personer som redan på förhand är bensäkra på vilket beslut de kommer att ta men för den stora majoriteten växer nog beslutet fram när man väl står inför faktum att man MÅSTE ta ett beslut. Så fungerar ju vi människor, man kan försöka förbereda sig på "katastrofer" och livets krumbukter men hur man hanterar det och vad man känner då vet man först när man är i det.
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016