• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Missdalvik
    Marty88 skrev 2015-11-24 23:09:39 följande:

Tack! :) Men då har du något symptom kvar iaf, det är bra! För mig försvann det helt, förutom att jag behövde kissa om nätterna och det var ju bara för att blåsan var trängd, även om fostret inte fortsatte växa såklart.. Sånt man fattar först i efterhand liksom.

Kul att vi ligger så nära, skiljer bara en dag :) Kanske har konstaterat det förut någon gång, men det här med gravidhjärna, du vet ;)

Usch, det är ju det man är mest rädd för inför ultraljudet på fredag, att det inte växte mer och har dött.. Såg hjärtat slå i v 8 men det är ju ingen garanti för något heller.. :/

Jättekul att vi är nära! Känns som att det skiljer relativt mycket i gruppen annars :) gör ni kub också?
  • Marty88
    Missdalvik skrev 2015-11-25 08:55:31 följande:
    Usch, det är ju det man är mest rädd för inför ultraljudet på fredag, att det inte växte mer och har dött.. Såg hjärtat slå i v 8 men det är ju ingen garanti för något heller.. :/

Jättekul att vi är nära! Känns som att det skiljer relativt mycket i gruppen annars :) gör ni kub också?
    Ja, det är klart, men jag tror det kommer gå bra! Skulle däremot alla symptom försvinna bör man nog kontakta sin bm. Jag håller tummarna för att det ska gå bra på fredag iaf! Har du sett hjärtat slå i den veckan så ökar det oddsen för det, enligt den läkare jag träffade när jag gjorde vul i samma vecka :)

Vi ska inte göra kub, det erbjuds bara till de över 35 år i vår region. Hade nog inte gjort det annars heller, tror jag iaf.. Det är det ni gör på fredag då, gissar jag?
  • Missdalvik
    Marty88 skrev 2015-11-25 09:38:04 följande:

Ja, det är klart, men jag tror det kommer gå bra! Skulle däremot alla symptom försvinna bör man nog kontakta sin bm. Jag håller tummarna för att det ska gå bra på fredag iaf! Har du sett hjärtat slå i den veckan så ökar det oddsen för det, enligt den läkare jag träffade när jag gjorde vul i samma vecka :)

Vi ska inte göra kub, det erbjuds bara till de över 35 år i vår region. Hade nog inte gjort det annars heller, tror jag iaf.. Det är det ni gör på fredag då, gissar jag?

Okej. I Jönköping erbjuds alla kub. Vi gör det mest för att få en chans att se att allting går som det ska, vi har inte funderat så seriöst på resultaten från testet utan tar det då isf. Jag har fått så många MF innan så nu är jag livrädd för att det ska gå fel, då kändes det skönt att få se det lilla livet i v 13 också :) önskar jag var lite lugnare.

Detta hade blivit vårt första ul egentligen, men fick åka in akut i v 8 pga ihärdiga smärtor som dom trodde berodde på utomkveds. Då blev det en vul ändå :)
  • Jensan911
    Tjotilda85 skrev 2015-11-25 08:07:18 följande:

Klart jag som alla andra är nyfiken och orolig på samma gång. Jag vet att de ser många defekter på RUL, vet också att innan jag blev gravid och hade ont i ljumsken så var det många om och men angående ultraljud pga både den ena och den andra risken innan jag väl fick till ett, när man är gravid ska det helst göras både tidigt, normalt och sent RUL känns det som. Jag får se hur jag väljer att göra när den frågan kommer upp, det blir åtminstone inte fler än ett i så fall. Om fostret är för illa däran så är ju chansen för överlevnad nästintill minimal i alla fall.

Tycker det är skönt att läsa om någon som inte vill göra kub och ultraljud, tycker många är väldigt hispiga och gör varandra orolig... Tycker om din inställning!
  • Rosen5824

Någon mer som känner ett hugg i magen då man hostar eller nyser? Har känt lite på magen och den känns öm, antar att det är för att magen växer :) 

• Dance dance dance
    Rosen5824 skrev 2015-11-25 12:53:23 följande:

Någon mer som känner ett hugg i magen då man hostar eller nyser? Har känt lite på magen och den känns öm, antar att det är för att magen växer :) 

Ja, ibland när jag nyser har det gjort riktigt ont. Jag har märkt att om jag drar upp benen mot magen samtidigt gör det inte lika ont, men det går ju inte precis i alla sammanhang utan funkar ju mest när man ligger ner. :)
  • Marty88
    Missdalvik skrev 2015-11-25 10:24:23 följande:
    Okej. I Jönköping erbjuds alla kub. Vi gör det mest för att få en chans att se att allting går som det ska, vi har inte funderat så seriöst på resultaten från testet utan tar det då isf. Jag har fått så många MF innan så nu är jag livrädd för att det ska gå fel, då kändes det skönt att få se det lilla livet i v 13 också :) önskar jag var lite lugnare.

Detta hade blivit vårt första ul egentligen, men fick åka in akut i v 8 pga ihärdiga smärtor som dom trodde berodde på utomkveds. Då blev det en vul ändå :)
    Ja, man får ju se det lilla livet en extra gång då, så jag förstår att det är många som tar chansen. Och speciellt om man haft MF innan!

Dagarna går som tur var rätt fort denna vecka, tycker jag. Men så har vi ju vår köksrenovering att stå i, är i slutfasen just nu. Rätt skönt att inte ha tid att tänka alltför mycket på det här med MF.
  • Missdalvik
    Marty88 skrev 2015-11-25 14:23:51 följande:

Ja, man får ju se det lilla livet en extra gång då, så jag förstår att det är många som tar chansen. Och speciellt om man haft MF innan!

Dagarna går som tur var rätt fort denna vecka, tycker jag. Men så har vi ju vår köksrenovering att stå i, är i slutfasen just nu. Rätt skönt att inte ha tid att tänka alltför mycket på det här med MF.

Håller med! Håller man sig sysselsatt så går veckorna såå fort :)
  • Rosen5824
    Missdalvik skrev 2015-11-25 15:04:42 följande:
    Håller med! Håller man sig sysselsatt så går veckorna såå fort :)
    Det är lite min strategie nu också att hålla sig sysselsatt så det går jätte fort! Nu kommer jul stöket också, så upp med all pynt och baka hejvilt :) 
  • En del av oss

[quote=76044588][quote-nick]Rosen5824 skrev 2015-11-25 12:53:23 följande:[/quote-nick]

[/

Jo det kände jag precis ibörjan och precis innan jag testade positivt. Nu kommer det mest om jag gör en hastig rörelse eller ligger ner och flyttar på mig liggande. Inte så vidare skönt. Tror det är ligamenten som håller livmodern på plats som typ sträcks till typ.

Här ä det omöjligt att sova, några ungdomar som festar och spelar hög dunka dunka och för ett jäkla liv och inte tänker på oss andra som ska up i morgon bitti. Väktare är kontaktad som ska hit.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016