En del av oss skrev 2015-11-27 08:57:02 följande:
[quote=76047969][quote-nick]Ellaria skrev 2015-11-26 11:20:16 följande:[/quote-nick]
Om du inte är läkare, vilket du inte är, tycker jag inte du ska prata för vad hela läkarkåren tycker.
Så länge man vet vad KUB innebär spelar det absolut ingen roll om man gör det för att se bebisen, om man vill veta sannolikheten för kromosomavvikelser eller om man gillar känslan av gele på magen, man gör det av vilken anledning man vill. Sluta lägga dig i folks beslut och inse att inte alla är lika besatta av fosterdiagnostik som du är, och förstå att det inte är något fel i det. Din åsikt är inte automatiskt rätt bara för att du tror att du är expert på allt.
[/
Lägg av med dina tillrätavisanden och anklagande på mig. Du påstår saker om mig som är felaktiga. Att enbart göra KUB för att se bebisen är fel och det säger alla bm och läkare, det är bara att kolla upp eller fråga din bm om om du nu jag tror jag far med osanning. Jag är inte besatt och expert men jag tar välgrundade beslut och sätter mig in i saker och detborde väl vilkenmänniska som helst göra som själv ska genomgå fosterdiagnostik så man har koll på vad man utsätter sig för och varför och jag tycker det är bra än att inte ha någon koll, kunskap är aldrig fel. Det är däremot fel och sitta och påstå massa saker om mig och hellre expert än dum i huvudet och inte påläst.
Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
Det är vad du tycker, snälla sluta tala för andra. Du får säkert medhåll av en del, men du kan knappast tala för all vårdpersonal! Det är heller ingen annan som sagt att de bara ska göra det för att endast "titta lite" på sin bebis, man vill såklart säkerställa så allt är bra med barnet också, inkluderat fosterdiagnostik! Det är du som själv fått ihop det till något annat.
Oavsett är det inte okej att hoppa på andra med dina åsikter och säga att folk gör fel, bara för att du anser det. Man kan hålla saker för sig själv ibland, eller hur?
Det är ju jättebra att du har koll på exakt vad kub innebär, med tanke på att du varje gång skriver varenda kromosomfel och diverse komplikationer så fort du nämner det, men det får stå för dig. Vi andra är inte "dumma i huvudet" för att vi inte har koll på exakt allt om våra graviditeter och googlar sönder internet, den inställningen får du faktiskt lägga ner med! Jag försöker att inte stressa genom att söka sönder google och läsa i diverse anatomiböcker, så att mitt lilla pyre inte ska känna av någon stress och oro, och det funkar på mig. Är jag dum i huvudet för det? Skulle inte tro det.
Och du? Om inte du tycker om att bli "tillrättavisad" kanske du ska fundera på vad du själv skriver till andra här....
Det räcker med negativ stämning från dig nu, hur du bäst uppnår det kan du ju få fundera på, här inne vill vi ha i alla fall en positiv stämning.