• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Missdalvik

Hur går det för er? Vi är inne i spökveckorna, v12+2. Känner inte av graviditeten alls. På fredag är det dags för kub, så lite smått nervös redan! Hoppas lillen finns kvar i magen.

Någon som märkt av något speciellt sug efter mat? Jag har fått sån dille på fiskpinnar :D

• annieh897

11+4 idag, inga spökveckor här inte... Har precis sett frukosten komma i retur. Så ingen förändring på den fronten!

• Missdalvik
    annieh897 skrev 2015-11-24 11:21:53 följande:

11+4 idag, inga spökveckor här inte... Har precis sett frukosten komma i retur. Så ingen förändring på den fronten!

Usch, satan vad jobbigt! Jag som var sjukskriven 5 veckor för illamåendet och kräkandet njuter nu när jag kan äta igen. Hoppas innerligt att det lägger sig för dig snart.. :( när man mår som sämst så känns det inte som någon tröst att man får någon av det..
  • tessan120

Jag gick in i vecka 14 (13+0) idag. Än så länge så har jag haft en spökvecka och det var vecka 12. Helt fantastisk vecka då jag kunde äta vad som helst och faktiskt umgås med folk.
    Men sen i vecka 13 kom illamåendet tillbaka samt kräkandet. Nu har jag även fått halsbränna. Hade hoppats på fler spökveckor och hade hoppats på att detta mående skulle vara över. Har mått såhär sen vecka 7. 

• En del av oss

Är i v.9 och här är jag fortfarande zombietrött och illamående och ömma bröst. Har svårt för mat men det som funkar just nu och fått dille på är sushi (mammasushi) lite dyrt bara men det är det enda som jag fixar just nu.

Idag ska jag på mitt sista VUL kl 14 och sedan lämna inskrivnings blodprover på labb.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Marty88

12+1 idag! Hoppas inte på några spökveckor, det ger mig bara flashbacks från min graviditet i våras. Klarar vi denna vecka har vi tagit oss förbi då vi fick MF sist, så jag är glas att illamåendet håller i ännu :) Hittills bara spytt en gång! Fortfarande ömma tuttar och trött, så än så länge känns det iaf som om vi kommer klara denna graviditet.. :)

• Missdalvik
    Marty88 skrev 2015-11-24 13:09:00 följande:

12+1 idag! Hoppas inte på några spökveckor, det ger mig bara flashbacks från min graviditet i våras. Klarar vi denna vecka har vi tagit oss förbi då vi fick MF sist, så jag är glas att illamåendet håller i ännu :) Hittills bara spytt en gång! Fortfarande ömma tuttar och trött, så än så länge känns det iaf som om vi kommer klara denna graviditet.. :)

Förstår dig! Håller tummar och tår att allting går bra. Det enda jag känner av är ömma bröst!
  • En del av oss

VUL gick bra idag, den lilla hade växt 5.5 mm sedan i torsdags och är nu 19 mm och hjärtat slår på fint. Den rörde sin ena lilla arm helt fascinerad.

Blev framflyttad 1 dag så BF nu är 1 juli men blir igångsatt v.38 runt veckan före midsommar ca om inte datumet ändras igen.

Bild på min lilla söta finns i mitt bildgalleri eller BF Juni tråden 2016.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Marty88
    Missdalvik skrev 2015-11-24 15:12:28 följande:
    Förstår dig! Håller tummar och tår att allting går bra. Det enda jag känner av är ömma bröst!
    Tack! :) Men då har du något symptom kvar iaf, det är bra! För mig försvann det helt, förutom att jag behövde kissa om nätterna och det var ju bara för att blåsan var trängd, även om fostret inte fortsatte växa såklart.. Sånt man fattar först i efterhand liksom.

Kul att vi ligger så nära, skiljer bara en dag :) Kanske har konstaterat det förut någon gång, men det här med gravidhjärna, du vet ;)
  • Tjotilda85
    En del av oss skrev 2015-11-17 17:12:02 följande:

[quote=76014167][quote-nick]Tjotilda85 skrev 2015-11-17 14:32:59 följande:[/quote-nick]

Jag tanker inte göra KUB eller tidigt UL, funderar faktiskt på att avstå ultraljud överhuvudtaget. När man laser om ultraljud känns det inte som något man vill utsätta sitt outvecklade barn för. Om det skulle vara något fel, kan man ändå inte ändra på det. Alla undersökningar är som ju frivilliga. Så tanker jag :) Är I v 9 (8+1) ska till bm först om 3 veckor för riktiga inskrivningen.  

[/

Så du tänker chansa? Ultraljudet är till för att se att din bebis mår bra och hur organen ser ut. Finns ingen studie som påvisar att ultraljud är farligt för fostret, det enda som kunnat påvisas är att pojkfoster har en liten tendens att bli vänsterhänta, en piece of cake enligt mig med tanke på vilka fel foster kan ha som Tyrners syndrome, avsaknad av skallben, fel på hjärtat, ingen luftstrupe etc vill du verkligen inte veta om ditt barn utvecklas normalt?

Klart jag som alla andra är nyfiken och orolig på samma gång. Jag vet att de ser många defekter på RUL, vet också att innan jag blev gravid och hade ont i ljumsken så var det många om och men angående ultraljud pga både den ena och den andra risken innan jag väl fick till ett, när man är gravid ska det helst göras både tidigt, normalt och sent RUL känns det som. Jag får se hur jag väljer att göra när den frågan kommer upp, det blir åtminstone inte fler än ett i så fall. Om fostret är för illa däran så är ju chansen för överlevnad nästintill minimal i alla fall.
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016