Första barnet BF juni 2016
Är också gravid med mitt första barn, 24 år gammal, vecka 11 idag!
Är också gravid med mitt första barn, 24 år gammal, vecka 11 idag!
Får man fråga hur många av er som planerat denna graviditet? Min var inte planerad för fem öre, så går det när man slarvar med skydd... Men sååååå välkommen, jag känner mig oerhört lycklig över att bli mamma! Min pojkvän var inte så glad i början, men nu så!
Jag märker stor skillnad på min hund. Hon har alltid varit väldigt mattig men hon nu är hon extrem. Igår gick jag hem från jobbet för att jag mådde illa. När jag sedan kom hem så skulle hon prompt sitta i mitt knä när jag skulle spy, hon är en liten mops men samtidigt väldigt jobbigt att ha i knät just denna situation. Eftersom jag hela tiden puttade bort henne så till slut satte hon sig nära med en tass på mig. Hon har otrolig koll på mig hela tiden och är supergosig jämt.
Kul att man märker sån skillnad så tidigt!
Jag är i vecka 13 och har riktig kula som inte går att dölja ens om man ville!
Berättade för alla i princip direkt
För min del är det v 13 på måndag, den vill vi ta oss igenom innan vi kan börja andas ut.. Har börjat berätta för några allteftersom, men än så länge bara de som vet om vår graviditet och MF sedan i våras :) Denna vecka spydde jag för först gången, jag lider med er som gör/har gjort det flera gånger dagligen! Urk.. Hittills bara en gång, hoppas jag slipper fler gånger. Illamåendet håller i. Fler som fortfarande har illamående fast v 12 är här? För många försvinner det ju kring denna vecka.
[quote=76030095][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-21 17:18:44 följande:[/quote-nick]
Jag är i vecka 13 och har riktig kula som inte går att dölja ens om man ville!
Berättade för alla i princip direkt
[/
Oj det var tidigt! Inte bara svullen då?
Klart jag som alla andra är nyfiken och orolig på samma gång. Jag vet att de ser många defekter på RUL, vet också att innan jag blev gravid och hade ont i ljumsken så var det många om och men angående ultraljud pga både den ena och den andra risken innan jag väl fick till ett, när man är gravid ska det helst göras både tidigt, normalt och sent RUL känns det som. Jag får se hur jag väljer att göra när den frågan kommer upp, det blir åtminstone inte fler än ett i så fall. Om fostret är för illa däran så är ju chansen för överlevnad nästintill minimal i alla fall.
Finns en till som är sluten men inte hemlig, sök på junibebisar