• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • bryrmiginte
    annieh897 skrev 2016-01-10 16:51:59 följande:

Jag har också bf 8 juni men enligt min app är jag bara i v 18+3 (och enligt bms uträkning är jag 18+4). Hur kan det skilja så fast vi har samma bf?

En dags skillnad för mig och min bm också, konstigt eftesrom de alltid är lika många dagar på en vecka. Hon sa att apparna brukar räkna annorlunda men fattar inte hur. Jag ändra iaf bf datumet på appen så jag räknar lika som bm :p
  • gr0
    bryrmiginte skrev 2016-01-10 17:18:32 följande:

En dags skillnad för mig och min bm också, konstigt eftesrom de alltid är lika många dagar på en vecka. Hon sa att apparna brukar räkna annorlunda men fattar inte hur. Jag ändra iaf bf datumet på appen så jag räknar lika som bm :p

BM brukar räkna den fulla graviditeten på 40+0 veckor och vissa appar 39+6. Ändrar man antal fulla veckor skiljer det med en dag trots att BF är detsamma. Fast jag får inte ihop hur det blir så eftersom min hjärna inte kan hantera siffror.
  • Missdalvik

Idag var vi på rul, och allting såg jättebra ut! Växte som han ska och hjärtat såg perfekt ut. Tänk att man känner sån kärlek till någon man aldrig har träffat! Fick även reda på att vi väntar en liten pojk, precis som vi båda har trott hela tiden :)

• annieh897
    Missdalvik skrev 2016-01-11 16:18:57 följande:

Idag var vi på rul, och allting såg jättebra ut! Växte som han ska och hjärtat såg perfekt ut. Tänk att man känner sån kärlek till någon man aldrig har träffat! Fick även reda på att vi väntar en liten pojk, precis som vi båda har trott hela tiden :)

Härligt! Vi ska göra rul imorgon :)
  • Marty88

Härligt Missdalvik! :) Imorgon är det dags för rul för vår del också, så spännande! :)

Hur är det för er andra, känner ni era små? Jag började känna för två veckor sen, som ett litet fladder, men det har snabbt övergått till små tydliga buffar och tydligare rörelser än "bara" fladder. Så himla mysigt!

• bryrmiginte
    Marty88 skrev 2016-01-11 19:02:30 följande:

Härligt Missdalvik! :) Imorgon är det dags för rul för vår del också, så spännande! :)

Hur är det för er andra, känner ni era små? Jag började känna för två veckor sen, som ett litet fladder, men det har snabbt övergått till små tydliga buffar och tydligare rörelser än "bara" fladder. Så himla mysigt!

Jag känner små buffar också, känt fladder innan men igår börja det buffa ännu mer där inne, såg tom en buff på magen :o har rul på onsdag , nevöööös
  • Marty88
    bryrmiginte skrev 2016-01-11 19:29:11 följande:
    Jag känner små buffar också, känt fladder innan men igår börja det buffa ännu mer där inne, såg tom en buff på magen :o har rul på onsdag , nevöööös
    Vad kul! Jag har inte sett något ännu, men jag har inte tittat så mycket heller, mest bara känt.. Igår lyckades sambon känna en buff när han hade handen på magen, gott att han kan bli mer delaktig på så vis, och det gör det så mycket mer verkligt för honom också. :)
  • bryrmiginte
    Marty88 skrev 2016-01-11 19:44:05 följande:

Vad kul! Jag har inte sett något ännu, men jag har inte tittat så mycket heller, mest bara känt.. Igår lyckades sambon känna en buff när han hade handen på magen, gott att han kan bli mer delaktig på så vis, och det gör det så mycket mer verkligt för honom också. :)

vilken vecka är du i? Längtar tills man ser och känner utifrån hela tiden :p som du säger kommer de nog bli mer verkligt för ens partner också, måste va jobbig väntan för dom också :p vi har lyssnat hjärtljuden tillsammans med doppler iaf , de är ju också mysigt att göra tillsammans :)
  • Missdalvik

Jag kände något första gången 21 december, då någon liten buff men mest fladder. Nu känner jag honom dagligen och mycket :) min sambo har lyckats känna buffarna två gånger. Än så syns det dock inte utanpå utan känns bara. Sååå häftigt! :)

• annieh897

Jag tror att jag kände nåt för ett tag sen, redan i v 15-16, men sen har jag inte känt nåt alls. Vill också känna!

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016