• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • knaappeen
    jni skrev 2016-02-07 19:22:45 följande:

Det går bra, kräks dock fortfarande och har foglossning men annars så :)

Varit på RUL 2 ggr, första gången såg hon inte alla kärl till hjärtat men var där i veckan igen och allt såg jättebra ut. Verkar vara en liten tjej med nytt BF 25/6. 

Hur går det själv?

Usch då. Hoppas det går över snart. Och skönt att allt såg bra ut! Hade gärna fått se min lilla en extra gång:-P Väntar också en liten flicka!

Allt går bra här. Kände henne utanpå första gången för 1 v sen och inifrån i måndags..helt magiskt!
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Marty88

Ja, det har varit helt hopplöst hittills, men nu äntligen har Mini gett sig tillkänna med en ordentlig buff på hans hand :)

Annars är det rätt kasst för tillfället, har åkt på nån matförgiftning eller nåt och får inte behålla dryck ens. Som tur var tar ju Mini det den behöver, men det gör ju knappast att den stackars mamman mår bättre. Hoppas verkligen detta släpper snart! Det räckte med illamåendet och kräkningar i de första 14 veckorna, kan jag tycka...

• Vonlila

hos mig rör sig lillan massor, men precis som några här nämnde, så fort min man ska känna på magen så är det helt stilla, länge, tills jag lägger min hand på magen igen.

Det är så tråkigt!

Jag försöker få min man att vara lite mer engagerad i att vi ska få barn, men han är lite ointresserad, eller jo han är glad och så, men kan nog inte riktigt relatera till allt det där som pågår.

Då vill man ju verkligen att han ska känna sparkar så han också får lite pappakänsla, just nu känner jag mig rätt ensam i graviditeten.

Men det är väl bara att hålla ut gissar jag, snart kommer väl sparkarna vara svåra att missa :)

• Missdalvik
    Vonlila skrev 2016-02-12 16:35:52 följande:

hos mig rör sig lillan massor, men precis som några här nämnde, så fort min man ska känna på magen så är det helt stilla, länge, tills jag lägger min hand på magen igen.

Det är så tråkigt!

Jag försöker få min man att vara lite mer engagerad i att vi ska få barn, men han är lite ointresserad, eller jo han är glad och så, men kan nog inte riktigt relatera till allt det där som pågår.

Då vill man ju verkligen att han ska känna sparkar så han också får lite pappakänsla, just nu känner jag mig rätt ensam i graviditeten.

Men det är väl bara att hålla ut gissar jag, snart kommer väl sparkarna vara svåra att missa :)

Vad skönt att läsa att det finns någon mer som känner likadant! Min sambo är superglad men jag känner mig ändå väldigt ensam i graviditeten.
  • Vonlila

Vi väntar vårt första barn, kan det vara så att det är så det är helt enkelt, att man känner sig ensam i graviditeten? 

Jag har hela tiden tänkt att det blir bättre när det kommer börja synas, eller de blir bättre efter ultraljudet, eller det blir bättre efter vi får veta könet (kanske lättare att relatera då?)Så har vi dessutom varit mitt inne i en flytt och all stress vad det innebär, så tanken att det säkert blir bättre efter flytten har ju slagit mig med.Men nu är allt det där bakom oss och fortfarande är han mer engagerad i sitt nya grafikkort han köpt till datorn än att vi ska ha barn.

Jag har försökt att smyga in namnförslag och vill gärna bolla lite ideér, vill hitta det rätta namnet för oss, men det slutar med att han bara säger att, "Ja vi kan ju fundera på det" that´s it.

Jag tror att jag är lite besviken på hur situationen är, att min man inte är lika intresserad, tror jag hade förväntat mig en gemensam lycka under graviditeten och att man liksom inte kunde hålla sig från att prata om det, men här är det tyst.... om inte jag pratar förstås, men det har jag nästan slutat med, för man får ju inte så mycket tillbaka.

Urs vad deppigt det blev det här inlägget. Jag hoppas i alla fall att det vänder snart.

www.vonlila.se

• MariaMini

hej
    jag och min  kille väntar vårat första barn den 7/6 är vi beräknade.
    är nu i vecka 26 och tankarna kring förlossningen. hur tänker ni kring förlossningen och bedövningar ?

maria

• annieh897
    MariaMini skrev 2016-02-25 22:28:03 följande:

hej

jag och min  kille väntar vårat första barn den 7/6 är vi beräknade.

är nu i vecka 26 och tankarna kring förlossningen. hur tänker ni kring förlossningen och bedövningar ?

maria

Jag är inte en sån som vill föda "naturligt" utan smärtlindring. Jag vill ha mycket bedövning! Är positiv till epidural.
  • MariaMini

jag har tänkt att försöka utan smärtlindring och bara använda lustgas och sedan så ska jag ha en smärtlindring som extra om jag inte klarar av smärtan tänkte jag men vet inte riktigt vilken smärtlindring jag vill använda riktigt än

• MariaMini
    annieh897 skrev 2016-02-25 22:49:11 följande:

Jag är inte en sån som vill föda "naturligt" utan smärtlindring. Jag vill ha mycket bedövning! Är positiv till epidural.

jag har tänkt att försöka utan smärtlindring och bara använda lustgas och sedan så ska jag ha en smärtlindring som extra om jag inte klarar av smärtan tänkte jag men vet inte riktigt vilken smärtlindring jag vill använda riktigt än
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016