Inlägg från: Rosen5824 |Visa alla inlägg
  • Rosen5824

Första barnet BF juni 2016

Hej tänkte vara med här också. Är gravid med första barnet, är i vecka 7 (6+2) är beräknad till den 26 juni. Har haft jätte tur med symptomer , peppar peppar ta i trä. Inget illamående men lite magont. Jag fick reda på att jag var gravid i vecka 6 för jag trodde det magont och ömmande bröst jag hade var mensvärk. Men det kom ingen mens Flört Så just nu är jag i gravidruset! 

Sitter i en situation där makens vänner har typ alla barn men mina jobbar på det, så jag är först blad mina vänner. Hur ser det ut för er? Har alla era kompisar barn eller försöker?

• Rosen5824
    Missdalvik skrev 2015-11-09 18:02:17 följande:

Hur går det för er? Själv är man nojig för att man börjar må bättre, så knäpp man är! Inskrivning nu den 11:e och kub den 27:e :)

För mig går det jätte bra faktiskt, peppar peppar. Lite illamående men bara när jag ska äta, får äta ofta. Och sen har jag jämt ont i brösten och lite magknip. Var på Mvc idag men det vara bara hälsokontroll. Så nu käkar jag gravid tabletter Flört

Kommer ha UL den 18 dec. Längtar så!!! Hjärta
  • Rosen5824
    Marty88 skrev 2015-11-09 20:29:13 följande:

Här börjar jag bli lite orolig.. V 11 idag, och det var kring den här tiden det började upphöra med symptom förra gången. Än så länge har det väl gett med sig lite, men illamåendet sitter i, även ömma bröst och tröttheten. Och mitt humör ;) Sist kände jag mig inte alls gravid vid den här tiden, men jag hoppas det ska gå bra ändå..

Imorgon är det äntligen dags för inskrivning hos BM! :)

Lycka till! Det är ju bra att du har symptomer. Hoppas det går bra. Längtar också till inskrivning och UL
  • Rosen5824
    Liinaa91 skrev 2015-11-10 21:22:45 följande:

Har fruktansvärt ont i ryggen och för någon dag sen ont under bröstet vänster sida .. vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Ryggont har jag haft sedan min första graviditet och fortsatte. Hade ingen bra barnmorska som stötte och gav råd så får hålla tummarna för en bättre nu

Usch vad jobbigt! Har du testat liniment på ryggen? jag har inte så ont i min rygg pga graviditeten, men har ibland ont i ryggen av andra orsaker, och tycker det hjälper. Hoppas du får en bra BM. När ska du träffa denne? 
    Lycka till! Hjärta
  • Rosen5824
    gr0 skrev 2015-11-10 22:30:22 följande:

Nu kanske jag vågar vara med här... Jag har fått två MA tidigare i år och är nu gravid igen i v 10+5 med BF tidigt i juni. Har precis börjat tro att det kanske går vägen den här gången. Jag har sett ett pickande hjärta på UL för första gången och hen var i rätt storlek och allt.

Symptomen börjar lägga sej lite nu, har mindre ont i brösten (enbart nattetid). Har mått illa till och från men aldrig spytt. Jag tycker inte heller att jag varit så trött som jag "borde" vara och har inget överdrivet luktsinne eller humörsvängningar. Kissar lite oftare än vanligt från v 8 ungefär. Symptomen har kommit och gått från varannan dag till typ varannan vecka. Jag har till och med haft en liten (brun) blödning och trodde allt var kört men det var det tydligen inte!

Jag är snart 35 och det är första barnet men fjärde graviditeten.

Å hoppas, hoppas! Men det låter ju bra! Lycka till!Hjärta
  • Rosen5824
    Missdalvik skrev 2015-11-15 11:17:04 följande:

Går in i v12 idag, när denna veckan är slut så kan vi andas ut lite! :)

Igår gick jag in i v.9 längtar så till v.12 men längtar mer till den 18 dec då jag ska på UL. Både jag och maken vill andras ut! 
  • Rosen5824

Vårt var planerat, men tog sig tidigt. Första ÄL, så vi tycker det var för bra för att vara sant. Mycket efterlängtat!

• Rosen5824
    tessan120 skrev 2015-11-18 11:25:52 följande:

Jag har mått så himla bra den senaste veckan och det har varit så skönt men idag slog det tillbaka ggr 10. Jag har aldrig kräkts så mkt eller mått så illa under hela graviditet. Typiskt nog så hann jag ta mig till jobbet innan det slog till men fick lov att åka hem. Som tur är har jag möjlighet att jobba hemifrån. 

Hoppas det försvinner lika fort som det kom! 

Fy vad jobbigt! Hoppas du snart mår bättre!
  • Rosen5824

Är det någon som funderat på vaccination? Min BM sa att tidigast i januari men att jag själv kan välja. Hur går era tankar? 

• Rosen5824
    Missdalvik skrev 2015-11-18 11:46:06 följande:
    Är lite kluven faktiskt ang vaccinering. Är både ja och nej från min sida. Har bara vaccinerat mig en gång för massa år sen i samband med att min mamma behandlades för elakartad cancer och fick en jävla massa cellgifter. Vi fick inte sprida någon smitta till henne så även vi barn var tvugna att vaccineras. Men har hört både bu och bä om vacc när man är gravid. Hur tänker du? :)
    Jag har inte varit direkt utsatt för en massa influensor tidigare. Men nu är jag inte själv så nu funderar jag på vaccin just för barnets skull. Tänk om jag blir sjuk och barnet blir lidande, det vill man ju inte vara med om. Sedan tror jag inte själva vaccinet kommer skada utan det är ju testat och ska inte vara farligt.

men har sås svårt att bestämma mig men tror att jag kommer vilja vaccinera mig. Ska prata med mamma först Flört men hon vet inget än, väntar till jul!
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016