Inlägg från: Rosen5824 |Visa alla inlägg
  • Rosen5824

Första barnet BF juni 2016

Hej på er alla! Oj vad mycket kommentarer, hoppas vi nu när vi kommer in i dec kan bara fokusera på oss och våra små liv inne i magarna! Har varit borta från FL och ville hinna läsa igenom alla diskussioner, innan man tar tag i julstöket :)

Så nu önskar jag er alla en trevlig första december och en fortsatt trevlig kväll! 
    TomteHjärta

• Rosen5824
    Marty88 skrev 2015-12-01 17:49:48 följande:

Här är det nu v 13+1! Vi har tagit oss förbi vecka 13 och börjar äntligen kunna förstå att det är på riktigt :)

Gjorde ett fantastiskt första intryck på min första dag på praktiken idag - spydde tjugo minuter efter passets början... Haha! Tur de tog det med ro, och efter en förklaring så är det ju inga som helst konstigheter, mest jag som tycker det var lite pinsamt. :)

Oj vilken arbetsdag :) Tur att de förstod dig ;) 
    Är i vecka 10 (9+4) idag och bara längtar så till jag också är förbi de första 12. 

Var på inskrivning idag på MVC och det gick hur bra som helst, men min makes jobb hade klantat sig! Vi ska på UL den 18, och han har pratat med sin chef om varför han måste ha fm ledig och fått ledigt. Sen lägger schemaläggaren en tur på honom i alla fall på fm. Så min man fick gå till honom och förklara att den tiden måste han vara ledig. Det gick inte riktigt fram så tillslut fick han säga att det var väldigt viktigt för vi ska på UL. Då fattade han :P 
    Ranchen117 skrev 2015-12-03 12:15:51 följande:

Halloj alla blivande sommar-mammor.
    Är själv i v 13+3, och det utvalda datumet är 05/06, vilket jag kan tycka verkar vara en bra tid på året att få bebis på :)
    Så otroligt spännande och läskigt på samma gång.

Har helt plötsligt börjat "boa", och ser saker som måste tas itu med. Ordning och struktur är en känsla jag får. Jag som annars är rätt rörig. Tex att det där med julen är inte så viktig med julpynt etc, Men nu jäklar ska här donas. Haha :D
    Någon som känner igen sig?

Vad kul! Grattis och välkommen. Ja en hel del har man börjat tänka på vad som ska göras och inhandlas. Men julen kommer först, tar en dag i taget fram till nästa år! Och vilket år det kommer bli! :D 
  • Rosen5824
    Murvel82 skrev 2015-12-04 22:12:00 följande:
    Fantastiskt!! Härligt att allt går framåt som det ska :)
    Ska på ultraljud den 18/12, längtar att få se den lilla krabaten!
    Vi ska på UL samma datum. Längtar så mycket också! Har ju inte sett den än :)
  • Rosen5824
    doktorquinn skrev 2015-12-09 14:15:46 följande:

I denna gruppen är vi ju ungefär lika långt gångna. Jag är idag i vecka 12+4. Kan ni känna livmodern? Jag har läst att nu kan man eventuellt börja känna livmodern om man känner ovanför blygbenet. Har ni hittat den? 

Jag har blivit större om magen och brösten, men inte gått upp i vikt... :) Bara svullen alltså! 

ligger en vecka efter 11+4 kan inte riktigt känna den. Här lite för mycket "mage" redan runt om så man får trycka ganska hårt just nu tror jag. Kan antingen vara det eller at jag får vänta en vecka till. Samma här med svullnad, har inte gått upp men lite ner trotts att jag kunnat äta som vanligt. Inget illamående här. Dock lite mer spänd över magen kan jag tycka, ungefär som om man har ballongmage.
  • Rosen5824
    Ajvar skrev 2015-12-15 06:42:15 följande:

Hej tjejer!!
    Vad tysta vi är här, har ni letat er till någon fb-grupp?
    Igår var vi på kub med kanonresultat. En busig liten som vinkade glatt gjorde allt så himla verkligt. Han/hon är verkligen där, trots uteblivna gravsymptom. Jag förstår hur lyckligt lottad jag är som sluppit allt illamående och yrsel som så många verkar genomlida. Tänker på er alla!
    Hoppas att allt går bra för er andra??

Hej hej! Är inne ungefär varannan dag här på FL ;) Ja det är lite tyst, håller med. Men det är det i den fb-grupp jag är med i också. Kul med kub och få se den! Längtar till fredag då vi ska få se vår! <3 
    Tiana skrev 2015-12-15 07:51:40 följande:

Det går bra här, men det händer ju inte mycket under just de här veckorna (v14 idag). Fick ett ul i fredags, och allt såg bra ut. Skulle bara haft en remiss men läkaren frågade om jag ville. Ingen vinkande bebis här utan en sömntuta. Sambon kommenterade det med att den är lika bra på att sova som jag. Hade hoppats på lite rörelse i alla fall!

Hahaha en lite sömntuta ;) kul att få se den! 
  • Rosen5824

ÅÅÅ vad lycklig jag är! UL gick så bra! En liten knopp låg där inne och rörde på sig, sen skulle det mätas nackspalt och då bestämde den sig för att somna Tungan uteOch den rörde bara på sig en gång när jag hostade. Men den bilden räckte och resultatet på KUB var mycket låg risk Glad

Så nu är jag bara så lycklig och glad, det är en frisk liten bebis i min mage Hjärta

• Rosen5824
    doktorquinn skrev 2015-12-20 10:33:42 följande:
    Grattis! 
    Skönt att få det bekräftat :) 

När ska din komma? 
    Den är beräknad den 26. Längtar så :) 
    Längtar till vi får träffa dig, min skatt i magen!
  • Rosen5824
    doktorquinn skrev 2015-12-20 16:13:55 följande:

Maj? 

Haha nej nej juni. Så det kan hända att den kommer i början av juli också, men vi får se.
  • Rosen5824
    Liinaa91 skrev 2015-12-22 08:53:03 följande:
    Är också beräknad den 26 juni :) men tror att bebisen kommer i juli istället. Mannen har lovat att proppa frysen med glass för att svalka sig i den varma sommar värmen
    nämen vad kul att vi har samma BF! Jag är lite osäker på om den kommer innan eller efter. Jag och min man var båda tidiga, men det fanns olika anledningar till varför, så har jag en bra graviditet kan det lika gärna gå över tid. Ja glass kan vara skönt med glass om det blir en lika varm juni som vi hade i år ;) 
  • Rosen5824
    Liinaa91 skrev 2015-12-23 22:33:12 följande:
    Kan lova att det är varmt. Även om temperaturen ute är behaglig kommer vår kropps temp vara väldigt hög. Pratar då utifrån egna erfarenheter då jag har en liten som är född 25 juni :)
    Vad bra att veta!
    God Jul förresten till alla här!

Vi berättade för våra föräldrar igår. De fick ett paket med UL-bild och texten God Jul, mormor eller vad de nu kommer bli ;) 
    Svärmor började gråta, mamma också lite. Men mina föräldrar hade redan anat nått ;) Kan tydligen inte lura dem :D 

Ha en trevlig fortsättning! 
  • Rosen5824

Oj vad jobbigt det låter Förvånad
    Visste inte ens att man kunde ha foglossningar så här tidigt, då förstår jag att Juni är jätte långt borta. Hoppas ni alla mår bättre snart! 

Har bara haft tur än så länge, peppar peppar. Har lite ont i ljumsken men läste att det är mer sendrag. Så ska passa på att träna lite mer nu när jag kan. Tror det hjälper i alla fall, samt ta upp yoga igen! 

Är det någon mer som kör lite yoga? Tips på bra positioner mottages gärna Skrattande 

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016