Inlägg från: Rosen5824 |Visa alla inlägg
  • Rosen5824

Första barnet BF juni 2016

Vad bra att ni är fler som tänker vaccinera sig! Fick inte riktigt svar från BM vid hälsosamtalet om man ska eller inte, så bra att man kan få prata av sig här. 

• Rosen5824
    tessan120 skrev 2015-11-19 07:48:50 följande:
    Jag märker stor skillnad på min hund. Hon har alltid varit väldigt mattig men hon nu är hon extrem. Igår gick jag hem från jobbet för att jag mådde illa. När jag sedan kom hem så skulle hon prompt sitta i mitt knä när jag skulle spy, hon är en liten mops men samtidigt väldigt jobbigt att ha i knät just denna situation. Eftersom jag hela tiden puttade bort henne så till slut satte hon sig nära med en tass på mig. Hon har otrolig koll på mig hela tiden och är supergosig jämt. 

Kul att man märker sån skillnad så tidigt! 
    Har bara två kaniner och de är inte så gosiga :) Men min väns hund märkte något när hon var gravid. Kunde ligga med huvudet vid magen och när babyn rörde sig lyfte hon huvudet och tittade undrade på magen :D 
  • Rosen5824
    En del av oss skrev 2015-11-19 16:01:37 följande:

Tack risken hade för mig sjunkit från 30 till 3%. Allt såg perfekt ut. Jag har ju gått hos gyn pga upprepade MA och tyvärr väldigt väldigt många missfall.

Å vad kul att höra att allt är bra! Håller tummarna!
  • Rosen5824
    En del av oss skrev 2015-11-19 20:45:29 följande:

Tack!

Någon som kollar på tv 3 vad ettbarn kostar?

just nu tittar jag på Hela Sverige Bakar Junior, men får titta på den sen :)
  • Rosen5824

Har kollat en stund nu på tv3, och måste säga att barnen var så söta när de skulle kolla vad de tror familjens budget ligger på! De lägger "lite pengar" på banken och en inkomst på 500 men boendet kostar 2000. Så söta! ville bara krama alla Hjärta

• Rosen5824

Blir lite avis på er som redan ser. Jag har redan en kula men inte av babyn utan jag är bara tjock. Försöker träna men det har gått trögt länge. Men hittade en annan bildtråd med kvinnor som har ett BMI över 30 och deras gravidmagar :) Längtar så till man kan se på mig att det är något där inne.  

Och ja, jag vet att bara för att man har BMI över 30 betyder inte det att man är tjock. Men det är i alla fall något som man kan jämföra med. Har själv BMI på 28.

• Rosen5824

Någon mer som känner ett hugg i magen då man hostar eller nyser? Har känt lite på magen och den känns öm, antar att det är för att magen växer :) 

• Rosen5824
    Missdalvik skrev 2015-11-25 15:04:42 följande:
    Håller med! Håller man sig sysselsatt så går veckorna såå fort :)
    Det är lite min strategie nu också att hålla sig sysselsatt så det går jätte fort! Nu kommer jul stöket också, så upp med all pynt och baka hejvilt :) 
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016