• Tiana

Första barnet BF juni 2016

VUL får vi eftersom jag är gravid för första gången efter nästan 4 års försök. Har en massa misslyckade behandlingar i bagaget, så de håller koll på mig som om det vore en högrisk-graviditet.

• Tiana
    Ajvar skrev 2015-11-19 08:45:20 följande:

Huva, idag ska jag på tidigt UL (v 9 om jag har rätt) och är.så.nervös. Drömde att dom hittade ett extra bröst istället för ett foster(?) inatt. Tog oss ett bra tag till att komma dit vi är idag (PCOS) och eftersom min kropp lever sitt egna lilla liv har jag förstås tänkt tanken att det kanske är helt tomt där inne. Jag hoppas så innerligt att jag får se någonting idag som får mig på bättre tankar.

Känner igen det där. Jag själv drömde att det var polyper istället för bebis :P

Tror och hoppas att allt är ok för er.
  • Tiana

Går in i v 11 imorgon, första milstolpen tycker jag eftersom det blir tvåsiffrigt hur man än räknar. Passat på att bli förkyld för att fira det ;) ska snart börja berätta till folk lite efter hand, tycker det är så svårt att hålla tyst.

• Tiana
    En del av oss skrev 2015-11-21 15:15:05 följande:

[quote=76029651][quote-nick]Tiana skrev 2015-11-21 15:08:44 följande:[/quote-nick]

Går in i v 11 imorgon, första milstolpen tycker jag eftersom det blir tvåsiffrigt hur man än räknar. Passat på att bli förkyld för att fira det ;) ska snart börja berätta till folk lite efter hand, tycker det är så svårt att hålla tyst.

[/

Grattis till tvåsiffrigt! Blä till förkylning. Tyvärr har man sämre immunförsvar som gravid och man blir ofta så dålig och det kan sitta i länge men hoppas du slipper.

Själv fryser jag som attan och känner mig allmänt seg.

Jo, känner mig helt utslagen av nästäppa bara idag. I vanliga fall jobbar jag mig igenom feber också. Nu tänker jag lyssna på min kropp däremot och vila.
  • Tiana
    doktorquinn skrev 2015-12-09 14:15:46 följande:

I denna gruppen är vi ju ungefär lika långt gångna. Jag är idag i vecka 12+4. Kan ni känna livmodern? Jag har läst att nu kan man eventuellt börja känna livmodern om man känner ovanför blygbenet. Har ni hittat den? 

Jag har blivit större om magen och brösten, men inte gått upp i vikt... :) Bara svullen alltså! 

Nej, men jag vet inte heller riktigt vad jag ska känna efter heller :D Har inte riktigt fattat det där ;)
  • Tiana

Det går bra här, men det händer ju inte mycket under just de här veckorna (v14 idag). Fick ett ul i fredags, och allt såg bra ut. Skulle bara haft en remiss men läkaren frågade om jag ville. Ingen vinkande bebis här utan en sömntuta. Sambon kommenterade det med att den är lika bra på att sova som jag. Hade hoppats på lite rörelse i alla fall!

• Tiana

Det är mycket roligare nu när man börjar känna livstecken och slipper oron som var konstant i början. V 22 börjar idag här.

• Tiana
    Marty88 skrev 2016-02-10 15:17:50 följande:

V 24+0 idag, och bebis lever high life i magen sedan v 18-19 någonting :) förutom alla de gånger sambon lägger handen på magen för att få känna, då blir det hur lugnt som helst! ;D Märks inte alls att bebis brås på två envisa föräldrar ;)

Precis samma här! Vill inte kännas vid sin far än  Haha
  • Tiana

Nä, sammandragningar och förvärkar ja, men inte mer än så... v 36 nu för mig.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016