• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Elliott94
    Ramiz skrev 2015-10-01 22:00:32 följande:

Idag har jag vart hur nojjig som helst :(

Har haft riktig mensvärk å det har känts som värsta Niagarafallen... Sprang snabbt till toan, men inget blod.. Inte ens lite rosa... Är detta normalt?

Är så otroligt rädd för att få MF :( Alla mina tidiga graviditeter har slutat i mf..

Man kan få väldigt rikliga flytningar när man är gravid och ibland kan de kännas som man kissat på sig. Är de så du känner kanske?
  • Ramiz
    Elliott94 skrev 2015-10-01 22:56:31 följande:

Man kan få väldigt rikliga flytningar när man är gravid och ibland kan de kännas som man kissat på sig. Är de så du känner kanske?

Ja, det är ju flytningar, men inte riktigt kissa på sig känslan.

Ok, då kan jag pusta ut...
  • citronpeppar
    Ramiz skrev 2015-10-02 07:44:06 följande:

Ja, det är ju flytningar, men inte riktigt kissa på sig känslan.

Ok, då kan jag pusta ut...

Den där kissa på sig känslan känner jag igen, uscha! Paniken när man är på utflykt och det inte finns någon toalett ????
  • Ramiz
    citronpeppar skrev 2015-10-02 08:15:23 följande:

Den där kissa på sig känslan känner jag igen, uscha! Paniken när man är på utflykt och det inte finns någon toalett ????

Ja, å jag som dessutom inte riktigt kan hålla mig.. Har en nedsatt funktion så jag känner bara när jag behöver kissa på plats, hinner jag inte till en toalett då blir jobbigt.. ????????
  • filippas
    Emeliebf2016 skrev 2015-10-01 19:04:01 följande:

Åh! Äntligen finns det en grupp för oss! Jag fick reda på att jag är gravid väldigt tidigt då vi planerat graviditeten med ägglossningstest under sommaren. Har bf 1/6 -16!

Någon som berättat för era föräldrar/vänner än? Det är så svårt att hålla sig!!

Grattis till era plus!!!

Stort grattis ! :) 

haha vi kan definitivt inte hålla oss Skrattande
    Vi har berättat för några nära vänner, min syster vet. Väntar på att få till en träff med föräldrarna så kommer vi berätta. Var jätteskönt att ha stöd sist under ma. 
  • Marty88
    Emeliebf2016 skrev 2015-10-01 19:04:01 följande:

Åh! Äntligen finns det en grupp för oss! Jag fick reda på att jag är gravid väldigt tidigt då vi planerat graviditeten med ägglossningstest under sommaren. Har bf 1/6 -16!

Någon som berättat för era föräldrar/vänner än? Det är så svårt att hålla sig!!

Grattis till era plus!!!

Grattis :)

Vi har berättat för våra närmsta i familjen, men inga vänner ännu. De var ett fantastiskt stöd när vi fick missfall i v 12+5, så vi vill gärna att de vet om det. Vännerna var också ett bra stöd såklart, men vi kommer nog inte orka ge samma besked en gång till om det vill sig så illa.. Så än så länge väntar vi med vänner, kanske någon enstaka får veta men det tar vi då i så fall. :)
  • Ramiz
    littlemissE skrev 2015-10-02 13:10:05 följande:

Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)

Tröttheten är konstant, värken har minskat, boobsen värker men inte lika mkt längre.. Äter regelbundet så några extra måltider har jag inte tagit till än

Själv då? :)
  • littlemissE
    Ramiz skrev 2015-10-02 13:33:25 följande:

Tröttheten är konstant, värken har minskat, boobsen värker men inte lika mkt längre.. Äter regelbundet så några extra måltider har jag inte tagit till än

Själv då? :)

Jag är seg hela jag. Men tycker att boobs en ömmar mindre och känner mig inte lika svullen i magen. Men har börjar må illa hela tiden och gasig ;) hehe

Hoppas att allt är bra blivit så nervös och nojig att det inte ska vara det. Men sen är jag sådan som är expert på att skrämma upp mig själv.

Känner du dig gravid? :)
  • Elliott94
    littlemissE skrev 2015-10-02 13:10:05 följande:

Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)

Mina symptomet kommer och går lite grann. Just nu har jag spänd mage och är extremt trött om kvällarna. Illamåendet står i min hals ibland men har inte kräkt ännu.. Skönt!!
    Ömma bröst men inget överdrivet.
    Sen kissar jag minst 10gånger om dagen på jobb, jag som endast brukar högst Nissan 1gång om jag ens kissar under dagen.

Någon mer än jag som har en bra "magkänsla" över hela graviditeten. Att det kommer gå bra osv?
    Jag håller mig om magen redan nu för att "skydda" lilla grodan? Haha ni måste säga att jag inte är ensam :'D
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016