• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Elliott94
    citronpeppar skrev 2015-10-01 12:18:13 följande:
    Jag äter flera mediciner och multikvinna från Apoteket (jobbar med barn så alla extra vitaminer är nödvändiga). Tar alltid tabletterna i samband med frukost, går på ren rutin nu.

Det finns en dosett med ett fack för varje av veckans dagar att köpa på Apoteket, lägg den på köksbordet och fyll på varje söndag. Superenkelt att se om du missat!
    Tack för tipset! En sådan dosett ska jag titta efter :)
  • littlemissE

Har någon annan fortsatt att kolla med gravtest om hcg hormonet har ökat? Jag har gjort det och tycker det e konstigt att mitt sträck aldrig blir lika starkt som kontrollstrecket. Jag borde ha gått över bim vid det här laget :( blir hel nojig.

• knaappeen
    littlemissE skrev 2015-10-01 14:31:11 följande:

Har någon annan fortsatt att kolla med gravtest om hcg hormonet har ökat? Jag har gjort det och tycker det e konstigt att mitt sträck aldrig blir lika starkt som kontrollstrecket. Jag borde ha gått över bim vid det här laget :( blir hel nojig.

Jag testade idag igen, är på BIM ,mina symptom är som bortblåsta o strecket blir inte starkare.

Så jag förstår dig, är supernojjig nu!
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Elliott94
    knaappeen skrev 2015-10-01 14:42:24 följande:
    Jag testade idag igen, är på BIM ,mina symptom är som bortblåsta o strecket blir inte starkare.

Så jag förstår dig, är supernojjig nu!
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Jag har också testa två gånger efter mitt claerblue och båda två har varit lika starka som kontrollstrecket. Mina symptom börjar rulla in efter varandra.

Tror dock inte de är någon fara hos er för jag har läst att symtomer kan komma och gå samt att man kan vara en låg hormonare så oroa er inte för mycket så ni blir uppstressade <3
  • littlemissE

Symptomen har jag kvar. Illamående. Hunger. Trötthet. Molvärk till och från. Ömma boobs som satan. Men det är det där jäkla strecket. Kört på testlagret. Det har ökat jättefint men nu de senaste två som jag tagit med en till två dagars mellanrum blir inte starkare eller jag inte mkt. Tycker det borde vara lika starkt som kontrollstrecket. Men ska inte bli orolig ska slänga de andra testen tror jag. Bättre att vara lyckligt ovetande om det blir missfall.

• Elliott94
    littlemissE skrev 2015-10-01 15:10:10 följande:

Symptomen har jag kvar. Illamående. Hunger. Trötthet. Molvärk till och från. Ömma boobs som satan. Men det är det där jäkla strecket. Kört på testlagret. Det har ökat jättefint men nu de senaste två som jag tagit med en till två dagars mellanrum blir inte starkare eller jag inte mkt. Tycker det borde vara lika starkt som kontrollstrecket. Men ska inte bli orolig ska slänga de andra testen tror jag. Bättre att vara lyckligt ovetande om det blir missfall.

Håller absolut med! Inte värt att stressa upp sig. Bättre att ta en dag i taget :)
  • Missdalvik

Jag tycker rädslan för missfall är fruktansvärd!! Varje litet hugg i tjejmagen gör mig så himla nojig.. :( denna lilla krabaten är sååå efterlängtad.

• citronpeppar
    Missdalvik skrev 2015-10-01 17:32:53 följande:

Jag tycker rädslan för missfall är fruktansvärd!! Varje litet hugg i tjejmagen gör mig så himla nojig.. :( denna lilla krabaten är sååå efterlängtad.[/

[quote=75823156][quote-nick]Missdalvik skrev 2015-10-01 17:32:53 följande:[/quote-nick]Jag tycker rädslan för missfall är fruktansvärd!! Varje litet hugg i tjejmagen gör mig så himla nojig.. :( denna lilla krabaten är sååå efterlängtad.

Som en person med GAD kan jag helt klart förstå din oro. Jag har oerhört lätt att överanalysera och oroa mig. Om det är något som alla psykologbesök lärt mig så är det att inte oroa sig för sånt du inte kan påverka.

Så ät och drick gott och nyttigt, stressa lite och njut av livet. Då kommer troligtvis både du och pyret i magen må väl :)
  • Pyretsmamma82

Hej!
    Får jag va med här? Första barnet :)
    Jag plussade i tisdags och har BF enligt appen 8/6 16. 

Jag har ömma bröst och de har växt en storlek känns det som. Molvärk och är ganska trött. Är både lycklig och ledsen samtidigt. 

• citronpeppar

Testade med Clearblue digital idag. "Gravid 2-3" blev resultatet.

Jag är så glad att jag kan spricka!

Beräknad födsel i början på juni. Har oregelbunden mens så det är svårt att veta.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016