• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Emeliebf2016

Åh! Äntligen finns det en grupp för oss! Jag fick reda på att jag är gravid väldigt tidigt då vi planerat graviditeten med ägglossningstest under sommaren. Har bf 1/6 -16!

Någon som berättat för era föräldrar/vänner än? Det är så svårt att hålla sig!!

Grattis till era plus!!!

• knaappeen

Vi berättade för min mamma hans föräldrar igår 1 år o 3 dagar sedan vi berättade förra gången. Det var riktigt skönt att ha deras stöd vid vårt MA Då visste även några vänner o släkten. Denna gång väntar vi ett tag med de andra. Min kollega o vän vet dock, behöver hennes hjälp som täckmantel för saker då jag jobbar i restaurang o kan bli svårt o dölja en grav här haha

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • citronpeppar
    Emeliebf2016 skrev 2015-10-01 19:04:01 följande:

Åh! Äntligen finns det en grupp för oss! Jag fick reda på att jag är gravid väldigt tidigt då vi planerat graviditeten med ägglossningstest under sommaren. Har bf 1/6 -16!

Grattis till era plus!!!

Jag har berättat för en av mina ledare i fotbollen och för en vän. Det måste finnas någon att ventilera med känner jag.

I övrigt kommer vi vänta till december eftersom vi ska ut på en långresa i höst. Vill inte ha en massa personer som avråder oss från att åka.

Då blir du först ut i juni (Y)
  • Pyretsmamma82
    Emeliebf2016 skrev 2015-10-01 19:04:01 följande:

Grattis till era plus!!!

Min syster vet, samt bästa vännen. Imorgon blir det bio med ytterligare en nära vän och jag vill verkligen att hon ska veta. Så jag säger nog det till henne med.

Men resten av familjerna får vänta tills december. Vill ge UL-bild till min mamma och mormor i julklapp. Hade varit så roligt. :)
  • Elliott94

Hjärtligt välkomna alla nya vad kul och grattis till era plus! :D

Pyretsmamma82 jag vill också ge ultraljuds bild till mina föräldrar och svärföräldrar i julklapp :)

• Emeliebf2016

Har också funderat på att ge en ul-bild i julklapp, vore så mysigt! Vi ska på kub den 13 november så kanske berättar för dom närmsta då. Känner att det börjar synas på mig redan nu, är så svullen!

När berättar man för sin chef? Jag jobbar också på restaurang, börjar bli lite jobbigt med alla lukter ????

• tessan120

Vi har inte berättat för någon än. I helgen ska jag träffa min bästis och henne kommer jag berätta för.

Sen väntar vi nog några veckor till innan vi berättar. Min mamma fyller år 31 oktober så jag funderar på att köpa något roligt och berätta då. Vi samlas alltid på mammas födelsedag så då får även min bror och pappa veta :) ska bara komma på något bra först. I samma veva berättar vi nog för min mans familj.

Jag är otroligt tajt med min familj så om något skulle hända så har jag bra stöd.

Idag är första kvällen som jag inte somnat innan 21 samt inte mår illa. Så himla skönt! Känner mig som vanligt idag!

• knaappeen

Glädjen av plusset försvann nu..

Fick rosa flytning på pappret nyss... Har egentligen BIM idag.. Usch känns inge bra längre orkar inte gå igenom detta igen...

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Elliott94
    knaappeen skrev 2015-10-01 21:26:36 följande:

Glädjen av plusset försvann nu..

Fick rosa flytning på pappret nyss... Har egentligen BIM idag.. Usch känns inge bra längre orkar inte gå igenom detta igen...

Försök lugna ner dig! Stressa inte upp dig, de är vanligt att ha små blödningar. Håller tummarna <3
  • Ramiz

Idag har jag vart hur nojjig som helst :(

Har haft riktig mensvärk å det har känts som värsta Niagarafallen... Sprang snabbt till toan, men inget blod.. Inte ens lite rosa... Är detta normalt?

Är så otroligt rädd för att få MF :( Alla mina tidiga graviditeter har slutat i mf..

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016