• Erla

Första barnet BF juni 2016

Hoppar in här jag också ^^ Plussade imorse med clearblue digital. Det framkom att jag var i 2-3 veckan, men har tempat denna månaden så tror att befruktningen skedde mellan den 19:e och 25:e september, då äl var runt den 19:e och en dip i tempen skedde den 24-25:e :D Hoppas knytet håller sig säkert inne i magen så att vi kan berätta till jul!

• Erla
    Missdalvik skrev 2015-10-03 18:27:22 följande:

I dagsläget känns det knappt som att man inte vågar nämna kejsarsnitt, ofta hör man att det är fel och man ska ha så lite smärtlindring som möjligt för att det är naturligast. Så jag och min sambo kommer hålla tyst om det här, just för att folk är så fruktansvärt dömande. Lider man inte av depression och ångestbesvär så kan man inte sätta sig in i sitsen. Har tom övervägt att inte skaffa barn just för rädslan för paniken inne på förlossningen..

Usch vad tråkigt att det känns så. Upplever också att det är så att de flesta tycker att man borde klara en förlossning med så lite hjälp som möjligt. Jag är av den sorten som tänker att alla bedövningsmetoder och hjälpmedel som finns idag finns av en anledning. Gör det som känns bäst för dig! Strunta i alla andra för de har inte med saken att göra :) Sånt kan de bestämma när de själva ska föda barn. 
  • Erla
    Missdalvik skrev 2015-10-03 19:32:30 följande:

Åh vilken klok människa du verkar vara! Kul att få höra av någon som inte är dömande. Hur som helst så är vi mer än överlyckliga över det lilla livet som växer inuti, så nu kan jag inte tänka mig något annat än en liten knodd. Förlossningen är det sista hindret för mig innan vår lilla är hos oss :)

:) härlig inställning! Sen är det ju mååånga månader kvar till förlossningen och du kommer säkert ha fått såpass mycket stöd inför den att du inte behöver känna oro inför den. Oavsett vad du väljer för förlossningsmetod. Håller tummarna för att allt går bra för er ^^
  • Erla

¤ BF-lista 2016 ¤

little­missE- BF 3/6 - 24år 1a barnet, Öland

Knaappeen- BF 9/6 - 25 år 1a barnet ,Västerås

Erla4- BF 20/6 - 26 år 1a barnet, Mellerud

• Erla
    Erla skrev 2015-10-04 08:08:07 följande:

¤ BF-lista 2016 ¤

little­missE- BF 3/6 - 24år 1a barnet, Öland

Knaappeen- BF 9/6 - 25 år 1a barnet ,Västerås

Erla4- BF 20/6 - 26 år 1a barnet, Mellerud

Skrev fel! Räknade lite dåligt. Borde bli BF runt 10 juni
  • Erla
    tessan120 skrev 2015-10-05 20:09:18 följande:
    Visst är det härligt! Går in i vecka 6 imorgon (4+6 idag)
    Jag vågar knappt tänka på vilken vecka jag är i :P har precis påbörjat v5 om jag räknat rätt. Börjar fundera på när det är dags att ringa BM om det hela. Känns som att jag kommer att jinxa det på något vis. 
  • Erla
    tessan120 skrev 2015-10-05 20:08:07 följande:
    Lättast kanske är att ha en egen bf tråd? Annars kommer du få uppdatera hela tiden.

Ikväll har jag pysslat lite. Jag köpte vita muggar som jag sedan skrivit mormor/morfar/farfar/farmor på beroende på vem som ska få den. Blev riktigt bra. Vi tänkte berätta för mina föräldrar när min mamma fyller år i slutet på oktober.

Hur har ni tänkt berätta?

Vi har nog tänkt berätta till jul :) Blir ganska lagom. Vi vet inte hur än. Sambon tycker att vi liksom bara ska berätta, men jag vill gärna göra något roligt av det ^^ Båda våra familjer har längtat något så otroligt efter detta och då blir det lite roligare att göra något skojsigt. Något kul tips kanske? 

Funderat på att måla bodys att ge bort, eller kanske slå en rosett om en bulle :P

• Erla
    knaappeen skrev 2015-10-05 22:39:38 följande:

Känner inget typ, lite ömma bröst o känningar i livmodern till o från lite smått..

Själv?

Typ samma här :) har haft ömma bröst konstant sedan två veckor tillbaka ungefär och det kan ibland sticka till i livmodern :) mest när jag skrattar eller nyser eller något liknande.
  • Erla

Jisses! Nu måste jag vara totalt borttappad i graviditetsdjungeln! Insåg precis att jag tagit fel på ägglossningsdatumet! Ligger precis på gränsen för att hamna här i junitråden. Risken finns att det blir ett majbarn ^^ är beräknad enligt fl till den 1:a juni.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016