Första barnet BF juni 2016
Vad skönt att höra att man inte är ensam. Jag känner nästan inget heller, jag känner mig knappt gravid. Har molvärk till och från samt lite ömma bröst men inget annat.
Vad skönt att höra att man inte är ensam. Jag känner nästan inget heller, jag känner mig knappt gravid. Har molvärk till och från samt lite ömma bröst men inget annat.
Jag har också testat positivt idag. Känns helt galet för vi har försökt så länge. Vågar inte riktigt tro på det än... :) Min sista mens var 27 augusti, men jag har så pass oregelbunden cykel så det kan betyda lite vad som helst egentligen.
Haha, samma här. Tog ett tag innan jag började ta det på allvar så att säga. :)
FICK ÄNTLIGEN MITT JÄVLA PLUSS SOM JAG KÄMPAT OCH LÄNGTAT EFTER! ??
BF 15 Juni :)
Haha nej! Men någonstans mellan 4e och 6e veckan typ. Vet du?
Bor också på en liten ort där de hade otroligt få tider enligt BM. De har öppet mellan 8 och 16 i princip varje dag och jag försökte få en tid när jag slutat jobbet eller åtminstone efter 13:30, men nej det gick visst inte den närmaste tiden :P Det var en massa planering och såntdär tydligen som de fick ta hänsyn till (trots att det rymde inom öppettiderna). Fick bokat en tid den 20:e kl 7 på morgonen, men jag är bara glad över att det fanns en tid över huvud taget. Det var i alla fall vad det lät som att jag borde vara...
Hm jag är ju inte så långt gången men jag pratade med den mvc eller vad det heter idag ändå. De nämnde inte något hälsosamtal eller liknande. Man får sitt första besök under vecka 8-9 vad man gör då vet jag inte riktigt. Men jag blev erbjuden ett tidigt ultraljud. Men missar jag något ??
Skönt att höra att ni inte har så mycket symtom också. Har varit supernojig för att de enda symtomen jag har är svullen mage och ömma bröst. Fick dessutom en mindre blödning igår kväll och fy vad orolig jag var. Skönt för er som får ul så tidigt. Ska nämna blödningen på tisdag när jag ska till bm så kanske jag också får ul tidigare :P
Hej! Roligt att det redan finns en grupp för oss som fortfarande bär runt på en liten hemlighet
Jag har bf 9 juni och gick in i vecka 7 idag. Det är min första graviditet. Så otroligt spännande!
Tyvärr så började illamåendet dra igång ordentligt för några dagar sedan. Kräks dessutom. Nu har min fina fästman varit och köpt Postafen, ingefärste och åksjukeband - hoppas på det bästa! Tidigare har jag provat att äta innan jag går upp samt äta oftare (fast mindre). Tyvärr hjälpte inte det... Hur mår ni andra? ...och grattis!
Usch vad ledsen jag blir när jag läser om alla gynakutbesök :/ håller tummarna för er och önskar er som inte blir kvar, all lycka nästa gång!
Här har lite illamående och värk kommit igång. Äntligen!! Nu håller jag tummarna för att det är ett tecken på att allt går som det ska trots den mindre blödningen.