Inlägg från: tessan120 |Visa alla inlägg
  • tessan120

Första barnet BF juni 2016

Imorse var det äntligen vår tur att plussa. Beräknad till 6/6 2016. Vi verkar vara en del som är beräknade på samma datum.

Mina enda symptom är illamående på kvällarna samt extrema humörsvängningar. Stackars min man om det ska fortsätta såhär. Irriterar mig på allt och har världens kortaste stubin.

Jag har aldrig varit gravid förut och vi har försökte sen i maj.

Är fortfarande otroligt chockad.

• tessan120

Vi ska försöka vänta till vecka 12 innan vi berättar. Men det beror helt på hur jag kommer må. Om jag mår för dåligt kan jag tänka mig att vi berättar för de vi träffar, alltså närstående.

Jag ska träffa min bästis i helgen och hon vet om att vi försöker så för henne kommer jag berätta. Om något skulle hända så vore det skönt med stöd.

Jag ska träffa mina föräldrar ikväll och känner att det kommer bli jobbigt att inte säga något. Jag går runt med ett sånt fånigt leende idag.

• tessan120

Jag tänkte försöka ringa imorgon. De har tyvärr samma öppettider som jag jobbar och jag sitter i ett kontorslandskap med min chef mittemot. Men jag ska nog lyckas smita undan och ringa. Vet inte varför det känns så nervöst, kanske för att det blir mer verkligt på något sätt.

Jag är lite orolig över att allt ska vara inbillning även om jag fick ett väldigt starkt plus. Så jag funderar på att göra ett tidigt UL.

Idag har jag mått så sjukt illa till och från. Som tur är det värst på kvällarna. Har just nu fröknäcke i ugnen som jag tänkte ha så jag kan småäta när jag mår illa. Får se om det funkar.

• tessan120
    knaappeen skrev 2015-09-30 09:24:29 följande:

Lite nyfiken och tänkte det kunde vara kul om alla svarar på lite frågor.

När plussade ni?

Kände ni nå symptom innan?

Vad har ni för symptom nu?

Vilken vecka är ni i nu?

Vilket barn i ordningen?

Vart bor ni?(Län eller stad)

Jag kan börja.

Plussade BIM-2

Fick superömma bröst ÄL+3 som höll i sig hela vägen och molvärk BIM-3.

Känner samma symptom som innan plus sjukt trött vid 18-1p på kvällen.

Är i v3+6 med första barnet

Bor i Västerås

Jag plussade på BIM-1. 

Jag har mått illa senaste veckan och har haft extrema humörsvängningar. 

Illamående (främst kvällar), molvärk och humörsvängningar. (Stackars min man om detta fortsätter :) ) 

Jag är i vecka 5 (4+1)

Första barnet för oss båda. 

Vi bor i Bålsta. 

• tessan120

Jag ringde BM imorse och blev otroligt bra bemött. Jag träffade denna barnmorska för ca 1 månad sedan när jag gjorde cellprov och vi satt då och prata om att vi försökt få barn ett tag. Hon var så otroligt bra och hon lugnade mig massor så det var kul att få ringa idag och berätta att man blivit gravid. 

Eftersom jag ville gå hos henne så fick jag hälsosamtal nästa vecka på torsdag, annars hade jag nog fått en tid snabbare. 

Känns på något sätt mer verkligt nu! 

Grattis till er alla! 

• tessan120

Vi kommer ta reda på kön. Främst för att vi båda är så nyfikna ? samt för att underlätta alla inköp.

• tessan120

Vi fick också en tid nu för hälsosamtal, man pratar om hur första tiden som gravid är och vad man ska tänka på. 

Sen efter detta möte så kommer vi boka in ett nytt möte efter 4-5 veckor då kom blodprov tas. 

• tessan120
    Ramiz skrev 2015-09-30 14:26:35 följande:

Jisses, nu känns det ju som om jag missat nått... Fick ingen mer info än det bm sa till mig i förmiddags.. Jaja, jag märker ju hur det blir på tisdag :)

Ska era män följa med er på första besöket?

Vad använder ni för appar till graviditeten?

Min man är ledig den dag så han ville följa med. Hade han jobbat så hade inte jag tyckt att han behövt ta ledigt för att följa med på ett hälsosamtal.

Jag använder mig av gravidkalendern tror jag den heter :)
  • tessan120
    Hazel Grace skrev 2015-09-30 19:22:22 följande:
    Ramiz skrev 2015-09-30 16:31:19 följande:

Hur har det gått? Fick du en tid relativt snart?

Blöder fortfarande och ganska mycket. Barnmorskan sa att jag skulle avvakta och se om det går över, annars får jag gå till gyn-akuten och se om det är borta.

Skulle inte tagit ut allt i förtid! Känns som att det är kört.. Blir bara så jävla ledsen.
    Håller verkligen tummarna att det inte är någon fara!

Massa styrkekramar
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016