Inlägg från: tessan120 |Visa alla inlägg
  • tessan120

Första barnet BF juni 2016

Vi har inte berättat för någon än. I helgen ska jag träffa min bästis och henne kommer jag berätta för.

Sen väntar vi nog några veckor till innan vi berättar. Min mamma fyller år 31 oktober så jag funderar på att köpa något roligt och berätta då. Vi samlas alltid på mammas födelsedag så då får även min bror och pappa veta :) ska bara komma på något bra först. I samma veva berättar vi nog för min mans familj.

Jag är otroligt tajt med min familj så om något skulle hända så har jag bra stöd.

Idag är första kvällen som jag inte somnat innan 21 samt inte mår illa. Så himla skönt! Känner mig som vanligt idag!

• tessan120
    littlemissE skrev 2015-10-02 13:10:05 följande:

Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)

Jag mår bättre nu än för några dagar sen. Jag har äntligen fått bukt med mitt illamående genom att äta mindre portioner oftare. Sjukt trött på kvällen och somnar rätt tidigt. Jag som är världens största godisgris är inte alls sugen på sött, otroligt skönt. Jag har varit sockerberoende i flera år.

Har molvärk till och från.
  • tessan120
    Elliott94 skrev 2015-10-02 13:46:47 följande:

Mina symptomet kommer och går lite grann. Just nu har jag spänd mage och är extremt trött om kvällarna. Illamåendet står i min hals ibland men har inte kräkt ännu.. Skönt!!

Ömma bröst men inget överdrivet.

Sen kissar jag minst 10gånger om dagen på jobb, jag som endast brukar högst Nissan 1gång om jag ens kissar under dagen.

Någon mer än jag som har en bra "magkänsla" över hela graviditeten. Att det kommer gå bra osv?

Jag håller mig om magen redan nu för att "skydda" lilla grodan? Haha ni måste säga att jag inte är ensam :'D

Jag har också en bra magkänsla över det hela. Jag vill inte gå och oroa mig utan tänker positivt så får man ta det som det kommer. Jag är bara så glad över att jag kan bli gravid, det var en sån lättnad att få det där plusset.
  • tessan120

Jag ringde min bm i onsdags och kunde få en tid samma dag. Men ville ha en morgontid med min bm så ska dit på torsdag. Så spännande!

Idag berättade jag för min bästa kompis att vi väntar barn. Hon blev så glad och det känns så bra. Hon har vetat om att vi har försökt så känns himla skönt att kunna prata med henne om detta också.

Längtar så tills man kan berätta för alla och när det börjar synas! Hoppas tiden går snabbt!

• tessan120

¤ BF-lista 2016 ¤

little­missE- BF 3/6 - 24år 1a barnet, Öland

Knaappeen- BF 9/6 - 25 år 1a barnet ,Västerås

Erla4- BF 10/6 - 26 år 1a barnet, Mellerud

Tessan120 - BF 6/6 - 30 år 1a barnet, Bålsta

• tessan120
    Elliott94 skrev 2015-10-05 10:03:51 följande:

Är det någon som vet om jag kan redigera i mitt första inlägg där uppe så jag kan lägga till alla? :)

Lättast kanske är att ha en egen bf tråd? Annars kommer du få uppdatera hela tiden.

Ikväll har jag pysslat lite. Jag köpte vita muggar som jag sedan skrivit mormor/morfar/farfar/farmor på beroende på vem som ska få den. Blev riktigt bra. Vi tänkte berätta för mina föräldrar när min mamma fyller år i slutet på oktober.

Hur har ni tänkt berätta?
  • tessan120
    knaappeen skrev 2015-10-05 19:41:46 följande:

Åh sån härlig känsla att se att graviditeten går framåt å att rosa flytningarna på BIM bara var just oskyldiga rosa flytningar

4+4 idag!

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Visst är det härligt! Går in i vecka 6 imorgon (4+6 idag)
  • tessan120

Vi hade också tänkt vänta till jul först men jag kommer inte kunna hålla mig så länge.

Till min mans familj skulle vi nog kunna göra det men min familj träffar vi ofta så det skulle vara för svårt. Tycker redan det är svårt att inte berätta nu.

• tessan120
    Erla skrev 2015-10-05 23:17:22 följande:
    Typ samma här :) har haft ömma bröst konstant sedan två veckor tillbaka ungefär och det kan ibland sticka till i livmodern :) mest när jag skrattar eller nyser eller något liknande.
    Vad skönt att höra att man inte är ensam. Jag känner nästan inget heller, jag känner mig knappt gravid. Har molvärk till och från samt lite ömma bröst men inget annat.
  • tessan120
    Elliott94 skrev 2015-10-06 10:43:59 följande:
    Ja att uppdatera för mig är ingen fara. Undrar bara om man kunde ändra de man redan skrivit genom telefonen eller man måste in på en dator för att göra de?
    Bara så att allting blir rätt :)

Ååh vad kul bra idé!
    Vi tänkte lägga vars en ask med en ultraljudsbild i och ge alla samtidigt både min sambos föräldrar och mina föräldrar. Ska boka in tidigit ultraljud tänkte jag så att vi får se att bebisen lever och får några bilder också :)

Vi funderar också på ett tidigt ultraljud. Men eftersom vi är nyinflyttade i ett nytt län samt kommun så tänkte jag vänta tills jag har pratat med Barnmorskan på vårt första besök på torsdag. Hon kanske kan ge tips på vart jag kan vända mig. 

Jag vill bara veta att det är något där, känner att jag skulle slappna av något enormt då. 

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016