Första barnet BF juni 2016
Åh, samma här! Första barnet och bf 5-6/6 nånting. Plussade igår! :)
Åh, samma här! Första barnet och bf 5-6/6 nånting. Plussade igår! :)
Vi har berättat för vår närmsta familj, dvs föräldrar och syskon, men det är för att vi ju fick missfall i maj och vill gärna ha dem som stöd om vi skulle behöva gå igenom det igen.. Men nu har vi många tummar som hålls för oss och att det går bra :) vänner kommer vi nog vänta med så långt det går, allt beror ju på hur man mår och så också.. Behöver jag springa ut från föreläsningssalen och kräkas så lär jag ju få förklara nåt liksom ;) men så länge det går, och minst tills vi har passerat samma vecka som MF sist.
Har nyss plussat och är så himla glad! Har räknat ut att det borde bli i början på juni. Hoppas hoppas det går vägen.. Fick missfall i somras dagen innan jag hade planerat att berätta för mina föräldrar (och på min födelsedag till råga på det) kort efter avslöjade min äldsta syster att hon är gravid och ska ha ungefär samtidig som jag var beräknad. Min andra syster fick barn förra året och är nu gravid igen, beräknad till nästa vecka. Jag har verkligen längtat efter barn länge och är så glad att det faktiskt gick så fort för mig att bli gravid igen efter missfallet. Men nu blir det många småttingar i familjen :) fantiserat redan om hur dom kommer vara bästa kompisar när dom växer upp.
Det bror säkert på var man bor hur lång tid det är för att få tid hos BM och hur många andra som är gravida samtidigt och ska ha en massa tider. ;) Jag bor i Borås och ringde till barnmorskemottagningen som är i landstingets regi, inget privat alltså. Bad om samma BM som sist, och det var nog därför det fick bli så långt fram också, hon hade en hel del uppbokade tider redan... Men skönt att få samma iaf! :)
Jag misstänker också att de struntar i det första hälsosamtalet och kör inskrivning direkt, eftersom jag rätt nyligen var där. Inget jag vet egentligen, men jag har fått för mig det eftersom jag är i v 11 när jag först kommer dit, vilket jag var när inskrivningen var sist.
Vad sa dem på mvc när ni ringde? funderar själv på att ringa imorgon men blir så himla nervös. Vad säger man. -Hej jag e gravid. Hehe näe men seriöst. Vad sa ni och vad sa dem?