Första barnet BF juni 2016
Är det någon som funderat på vaccination? Min BM sa att tidigast i januari men att jag själv kan välja. Hur går era tankar?
Är det någon som funderat på vaccination? Min BM sa att tidigast i januari men att jag själv kan välja. Hur går era tankar?
Vi har katt, henne har jag haft sen hon var kattunge och sen innan jag och sambon träffades, så hon är verkligen mattes katt. Har dock inte märkt något speciellt än, även om hon brukar vara väldigt uppmärksam på min sinnesstämning och hur jag mår :) jag hoppas det kommer senare!
För min del är det v 13 på måndag, den vill vi ta oss igenom innan vi kan börja andas ut.. Har börjat berätta för några allteftersom, men än så länge bara de som vet om vår graviditet och MF sedan i våras :) Denna vecka spydde jag för först gången, jag lider med er som gör/har gjort det flera gånger dagligen! Urk.. Hittills bara en gång, hoppas jag slipper fler gånger. Illamåendet håller i. Fler som fortfarande har illamående fast v 12 är här? För många försvinner det ju kring denna vecka.
Livmodern ligger snarare ovanför urinblåsan än bakom eller framför.. Inte helt lätt att förklara ;) Det känns säkert annorlunda för att urinblåsan puttas neråt allteftersom livmodern växer och kräver utrymme :)
12+1 idag! Hoppas inte på några spökveckor, det ger mig bara flashbacks från min graviditet i våras. Klarar vi denna vecka har vi tagit oss förbi då vi fick MF sist, så jag är glas att illamåendet håller i ännu :) Hittills bara spytt en gång! Fortfarande ömma tuttar och trött, så än så länge känns det iaf som om vi kommer klara denna graviditet.. :)
[quote=76044900][quote-nick]Marty88 skrev 2015-11-25 14:23:51 följande:[/quote-nick]
Ja, man får ju se det lilla livet en extra gång då, så jag förstår att det är många som tar chansen. Och speciellt om man haft MF innan!
Dagarna går som tur var rätt fort denna vecka, tycker jag. Men så har vi ju vår köksrenovering att stå i, är i slutfasen just nu. Rätt skönt att inte ha tid att tänka alltför mycket på det här med MF.
[/
Gör du KUB bara för att se bebisen? Vet din BM det? Låter ju helt fel anledning. Tänk om du får ett tråkigt besked.. Jag tycker man ska ta ställning till innan man gör fosterdiagnostik att vad gör vi med den information vi får om vi skulle få dåliga besked och inte bara se det som en extra chans att få se bebisen.
Själv har jag fått remiss för FVP idag och min sambo och jag är ense vad vi gör vid dåliga besked. Ja skulle barnet ha Trisomi 13 eller 18 är det inget att diskutera eftersom barnet inte kommer överleva och är det trisomi 21 så blir det ett avbrytande eftersom Downs barn oftast har svåra hjärtfel syn och hörselproblem.