Inlägg från: citronpeppar |Visa alla inlägg
  • citronpeppar

Första barnet BF juni 2016

Hej alla och grattis till era plus!

Jag tror jag är gravid, testade igår morse eftersom jag fått svamp (TMI) och då behöver de veta om man är gravid innan man börjar behandla.

Fick ett svagt streck på RFSU:s test. Känns så sjukt overkligt att jag inte vet om jag vågar tro på det än. Ska göra ett till test imorgon bara för säkerhets skull.

Gravidsymptom? Vet ej. Yrsel och illamående kanske, speciellt när jag sitter på golvet. Samtidigt har jag ångest som ger samma symptom och jag har ätit en lång antibiotikakur som jag också brukar bli yr och illamående av så...

Vet fortfarande inte om jag vågar hoppas. Visste knappt om jag vågade skriva här. För tänk om det visade sig att testet var tokigt, att det inte var ett streck och att jag tagit ut glädjen i förskott...

• citronpeppar
    Elliott94 skrev 2015-10-01 11:55:44 följande:

Är det någon av er som är tabletter med folsyra? Jag har ätit ett tag men glömmer oftast bort att ta dom då jag är dålig på att komma ihåg sådana saker.

Har ni något tips så jag enklar kommer ihåg att ta dom?

Jag äter flera mediciner och multikvinna från Apoteket (jobbar med barn så alla extra vitaminer är nödvändiga). Tar alltid tabletterna i samband med frukost, går på ren rutin nu.

Det finns en dosett med ett fack för varje av veckans dagar att köpa på Apoteket, lägg den på köksbordet och fyll på varje söndag. Superenkelt att se om du missat!
  • citronpeppar
    Missdalvik skrev 2015-10-01 17:32:53 följande:

Jag tycker rädslan för missfall är fruktansvärd!! Varje litet hugg i tjejmagen gör mig så himla nojig.. :( denna lilla krabaten är sååå efterlängtad.[/

[quote=75823156][quote-nick]Missdalvik skrev 2015-10-01 17:32:53 följande:[/quote-nick]Jag tycker rädslan för missfall är fruktansvärd!! Varje litet hugg i tjejmagen gör mig så himla nojig.. :( denna lilla krabaten är sååå efterlängtad.

Som en person med GAD kan jag helt klart förstå din oro. Jag har oerhört lätt att överanalysera och oroa mig. Om det är något som alla psykologbesök lärt mig så är det att inte oroa sig för sånt du inte kan påverka.

Så ät och drick gott och nyttigt, stressa lite och njut av livet. Då kommer troligtvis både du och pyret i magen må väl :)
  • citronpeppar

Testade med Clearblue digital idag. "Gravid 2-3" blev resultatet.

Jag är så glad att jag kan spricka!

Beräknad födsel i början på juni. Har oregelbunden mens så det är svårt att veta.

• citronpeppar
    Emeliebf2016 skrev 2015-10-01 19:04:01 följande:

Åh! Äntligen finns det en grupp för oss! Jag fick reda på att jag är gravid väldigt tidigt då vi planerat graviditeten med ägglossningstest under sommaren. Har bf 1/6 -16!

Någon som berättat för era föräldrar/vänner än? Det är så svårt att hålla sig!!

Grattis till era plus!!!

Jag har berättat för en av mina ledare i fotbollen och för en vän. Det måste finnas någon att ventilera med känner jag.

I övrigt kommer vi vänta till december eftersom vi ska ut på en långresa i höst. Vill inte ha en massa personer som avråder oss från att åka.

Då blir du först ut i juni (Y)
  • citronpeppar
    Ramiz skrev 2015-10-02 07:44:06 följande:

Ja, det är ju flytningar, men inte riktigt kissa på sig känslan.

Ok, då kan jag pusta ut...

Den där kissa på sig känslan känner jag igen, uscha! Paniken när man är på utflykt och det inte finns någon toalett ????
  • citronpeppar

Jag har knappt några symptom, jätteskönt! Får lätt yrsel om jag inte håller blodsockernivån jämn, så brukar det vara annars också men nu behöver jag vara ännu mer noggrann med att inte äta "fel".

Går omkring och är sjukt sugen på gröna ärtor och är väldigt känslig för doften av rått kött. Kan lika gärna vara inbillning för att jag vill känna något. Låter det knäppt?

Har tid på MVC 15/10, behöver ha intyg om en "frisk" graviditet på kryssningen vi ska på i november.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016