• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Ramiz

Ja, det blir en riktigt annorlunda sommar :) Håller tummarna att att bebis vill komma ut efter Srf

• Elliott94

Verkligen en annorlunda sommar men otroligt bra om alla dessa liven vill stanna hos oss alla! Vi håller tummarna.

När bör man ringa mvc? Läste någonstans runt vecka 6 eller så? Har ni ringt ännu?

• filippas

Grattis till alla !! 
    Hoppar också in här! Fick ett plus förra veckan och utifrån senaste mensen så är bf 2/6 :) 
    Har ett missfall i bagaget så hoppas det går bättre den här gången! 
    Lyckobubbla kan jag hålla med om :)

• filippas
    Elliott94 skrev 2015-09-28 10:15:25 följande:

Verkligen en annorlunda sommar men otroligt bra om alla dessa liven vill stanna hos oss alla! Vi håller tummarna.

När bör man ringa mvc? Läste någonstans runt vecka 6 eller så? Har ni ringt ännu?

finns väl inge riktlinjer direkt va? Man kan nog ringa när man fått plusset så bokar de en tid som passar veckovis? Så som jag uppfattat det :) 
    jag tänkte ringa i dagarna, förvirring kring alla mvc som finns, så ska undersöka vilken som skulle passa. Får väl gå på rekommendation 
  • Elliott94
    filippas skrev 2015-09-28 11:09:53 följande:
    finns väl inge riktlinjer direkt va? Man kan nog ringa när man fått plusset så bokar de en tid som passar veckovis? Så som jag uppfattat det :) 
    jag tänkte ringa i dagarna, förvirring kring alla mvc som finns, så ska undersöka vilken som skulle passa. Får väl gå på rekommendation 
    Då ringer jag också nu i kommande dagar och hör med dom :)
  • tessan120

Imorse var det äntligen vår tur att plussa. Beräknad till 6/6 2016. Vi verkar vara en del som är beräknade på samma datum.

Mina enda symptom är illamående på kvällarna samt extrema humörsvängningar. Stackars min man om det ska fortsätta såhär. Irriterar mig på allt och har världens kortaste stubin.

Jag har aldrig varit gravid förut och vi har försökte sen i maj.

Är fortfarande otroligt chockad.

• Elliott94
    tessan120 skrev 2015-09-28 12:44:59 följande:

Imorse var det äntligen vår tur att plussa. Beräknad till 6/6 2016. Vi verkar vara en del som är beräknade på samma datum.

Mina enda symptom är illamående på kvällarna samt extrema humörsvängningar. Stackars min man om det ska fortsätta såhär. Irriterar mig på allt och har världens kortaste stubin.

Jag har aldrig varit gravid förut och vi har försökte sen i maj.

Är fortfarande otroligt chockad.

Ja vi är en hel del här på ungefär samma datum! Kul!

Har samma symptom som dig och sa till sambon igår att tänk nu på att du ska stå ut med detta i 9månader klara du de? Det blev ett direkt SJÄLVKLART haha :D

Grattis och vad kul att de äntligen tog sig :)
  • Elliott94
    littlemissE skrev 2015-09-28 12:31:01 följande:

Jag funderar oxå på att ringa till mvc snart. När får man gå på första mötet?

Jag vet faktiskt inte men antar väll att de är ganska olika från ställe till ställe och vad barnmorskan säger/tycker :)
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016