Inlägg från: filippas |Visa alla inlägg
  • filippas

Första barnet BF juni 2016

Grattis till alla !! 
    Hoppar också in här! Fick ett plus förra veckan och utifrån senaste mensen så är bf 2/6 :) 
    Har ett missfall i bagaget så hoppas det går bättre den här gången! 
    Lyckobubbla kan jag hålla med om :)

• filippas
    Elliott94 skrev 2015-09-28 10:15:25 följande:

Verkligen en annorlunda sommar men otroligt bra om alla dessa liven vill stanna hos oss alla! Vi håller tummarna.

När bör man ringa mvc? Läste någonstans runt vecka 6 eller så? Har ni ringt ännu?

finns väl inge riktlinjer direkt va? Man kan nog ringa när man fått plusset så bokar de en tid som passar veckovis? Så som jag uppfattat det :) 
    jag tänkte ringa i dagarna, förvirring kring alla mvc som finns, så ska undersöka vilken som skulle passa. Får väl gå på rekommendation 
  • filippas
    littlemissE skrev 2015-09-28 14:21:33 följande:
    Okej :)

Har du/ ni andra berättat för någon än? :)
    Har berättat för min syster och ett par av närmaste vännerna. Föräldrarna ska vi berätta för i veckan eller nästa beroende på när vi kan få till det schemamässigt :)
    Och det har vi gjort även fast det är väldigt tidigt.. 
    littlemissE skrev 2015-09-28 15:15:21 följande:

Okej. Det är så himla svårt tycker jag. Min sambo tycker vi ska vänta. Men jag tänker att skulle jag få missfall skulle jag behöva allt stöd jag kan få och jag skulle inte kunna dölja det heller.

Dessutom har jag 1 miljon frågor och funderingar och har pratat lite om att vi försökte med min närmsta familj. Så de frågar ju hela tiden med :) va lite orolig att det inte gick då vi försökt till och från i 1 ÅR. Jag tänker att jag väntar i ett par veckor till och då har jag Hållt mig längre än min storasyster som berättade i redan vecka 6 :)

Vi tänkt som du. Vi fick ett missfall i somras och jag är enormt glad över att jag hade delat med mig av nyheten till familj och allra närmaste vännerna. Fick så himla bra stöd av alla vilket kändes fantastiskt. Ovärderligt. Hade inte orkat "mörka" hur jag mådde när jag gick igenom det. Förstår inte hur andra gör det. 
    Hade känts ännu konstigare att kanske behöva berätta om missfall för att folk undrar varför man mår dåligt när man inte hunnit kläcka den bra nyheten. Nä, usch. 
  • filippas
    Elliott94 skrev 2015-09-28 15:26:22 följande:
    Ja de med frågor känner jag också, men jag bollar mina frågor till mamma ändå men "låtsats" som att de är till min vän jag frågar. Vi har inte berättat att vi har börjat försöka utan vi har alltid sagt till alla att vi vill vänta lite till. Tror också det är därför de är enklare för mig att hålla tyst annars hade jag nog ringt till mamma samma sekund som jag plussat!

Om du/ni jobbar, när hade ni tänkt berätta för eran chef? De är för honom jag kommer tycka det är jobbigast att berätta för :/
    Ja jobbet är knepigt.. Har en känsla av att min chef kommer vara ett svin och osmart med att få ur sig något dumt. Typ som något i stilen med "nu förstör du din karriär", haha.
    Kommer vänta definitivt till efter nyår med att kläcka det på jobbet, om man inte skulle få värstingkulan.. "Började med julmaten lite tidigt" går ju liksom inte hem Skrattande

Ni andra?
  • filippas
    Marty88 skrev 2015-09-28 20:06:35 följande:
    Ja, det var fruktansvärt och väldigt traumatiskt. Som om vattnet gick sa det plopp och sen fanns det ingen hejd på blodet, och fostret fastnade mellan benen så jag fick typ dra ut det.. Galet var det. Förlåt för mycket info, jag vill inte skrämmas! :( Men det var så det var, tyvärr... Kommer verkligen inte kunna slappna av riktigt, fattar knappt att jag är gravid igen, det kommer nog dröja innan det har sjunkit in.

Ringde bm idag, fick tid först om sex veckor, 10/11! Hoppas verkligen att jag inte behöver avboka den tiden och att allt går bra tills dess.
    Oj vad långt fram ni fick tid, var bor ni?
    Då kanske man ska ta och ringa då :)
  • filippas

Stort grattis till alla nya plus här inne! Vad kul, börjar bli ett gäng Skrattande

Jag är 26 och sambon 29. 
    Ringde mvc igår och fick tid 22 oktober, men ska på hälsosamtal/info 13e. Spännande när allt är i rullning!

Funderar dock på ett privat ul tidigare, man vill ju se så allt är ok! :)

• filippas
    Ramiz skrev 2015-09-30 12:51:57 följande:

Ser att många får komma på ett hälsosamtal först, å sen en tid för vaddå?

Vi har fått tid för ett infomöte först, där de kommer upplysa lite om första tiden som gravid, i och med att det är vårt första barn. Vad som händer och varför, lite info om olika tester ? som fosterdiagnostik osv. 
    Andra tiden är för möte med BM, undersökning o inskrivning

• filippas
    Ramiz skrev 2015-09-30 14:26:35 följande:
    Jisses, nu känns det ju som om jag missat nått... Fick ingen mer info än det bm sa till mig i förmiddags.. Jaja, jag märker ju hur det blir på tisdag :)

Ska era män följa med er på första besöket?

Vad använder ni för appar till graviditeten?
    Min kille kommer följa med på första besöket, andra kommer han nog tyvärr inte kunna hänga med på. Skulle därför vilja boka in ett extra ul som han kan komma med på. Han vill så gärna :)
    Hur gör ni?
  • filippas
    Hazel Grace skrev 2015-09-30 19:22:22 följande:
    Ramiz skrev 2015-09-30 16:31:19 följande:

Hur har det gått? Fick du en tid relativt snart?

Blöder fortfarande och ganska mycket. Barnmorskan sa att jag skulle avvakta och se om det går över, annars får jag gå till gyn-akuten och se om det är borta.

Skulle inte tagit ut allt i förtid! Känns som att det är kört.. Blir bara så jävla ledsen.
    Åh! Håller verkligen tummarna för att det inte är någon fara!

Styrkekramar!!
  • filippas
    Emeliebf2016 skrev 2015-10-01 19:04:01 följande:

Åh! Äntligen finns det en grupp för oss! Jag fick reda på att jag är gravid väldigt tidigt då vi planerat graviditeten med ägglossningstest under sommaren. Har bf 1/6 -16!

Någon som berättat för era föräldrar/vänner än? Det är så svårt att hålla sig!!

Grattis till era plus!!!

Stort grattis ! :) 

haha vi kan definitivt inte hålla oss Skrattande
    Vi har berättat för några nära vänner, min syster vet. Väntar på att få till en träff med föräldrarna så kommer vi berätta. Var jätteskönt att ha stöd sist under ma. 
  • filippas

Symptom som jag upplever är trötthet och att jag kissar typ 12 gånger oftare än jag brukar, aningen misstänksamt på jobbet haha
    Börjat bli uppblåst i magen också urk
    Men fantastiskt glad över att inte lida av illamående
    Hade mycket starkare symptom förra gången så man blir ju lite orolig till och från med hur det står till där inne

Tider hos bm varierar, var bor alla? :)
    Vi bor i Stockholm

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016