• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-08 17:20:47 följande:
    Hur går det Blicka? Mår du bättre? Ert under att du orkar. Min man jobbar mycket också och det är jättejobbigt ibland. Tycker inte det är samma sak att be svärisarna om hjälp som att be mina egna föräldrar, fast hon träffar dem i princip dagligen
    Ja hur går det... Fortfarande feber o är jättetrött efter denna dag men nu kom sambon just hem o kan ta över de äldsta iaf! Lillan ska väl snart sova hon med. Snälla grannar har jag haft i em, de har hämtat äldsta på skolan när de hämtat sitt barn o sen har de lekt hos honom hela em. Alltid ngt! Men nu ser jag framemot soffan o så måste vi lösa helgen på ngt sätt!
  • Blicka

Lillan har nu börjat vinka o göra nya ljud - va/ja/ba o lite mer pruttljud. Kul med framsteg! Har väntat på nya ljud tycker det varit ah-ljud väldigt länge!

• Blicka

Jaha, lördagskväll på lättakuten blev det för egen del. Haft svårt att andas (har astma) o idag blev det mkt värre. Har inhalerat, fått kortisontabletter o antibiotika! Nu hoppas jag på snabbt tillfrisknande. Sambon tagit barnen idag men imorgon måste han jobba o svärföräldrarna kunde inte komma så blir troligen en jobbig morgondag... Hur har ni andra det?

• Serah
    Blicka skrev 2016-01-09 22:09:35 följande:

Jaha, lördagskväll på lättakuten blev det för egen del. Haft svårt att andas (har astma) o idag blev det mkt värre. Har inhalerat, fått kortisontabletter o antibiotika! Nu hoppas jag på snabbt tillfrisknande. Sambon tagit barnen idag men imorgon måste han jobba o svärföräldrarna kunde inte komma så blir troligen en jobbig morgondag... Hur har ni andra det?

Nämen usch! Låter otroligt tufft! :( massor med krya på dig så att du får bli frisk nu.

Tråkigt att han måste jobba så att du blir helt själv :(

Här är det väl bra annars. Lillen lyckades få till en vinkning :p pruttljud med munnen är extra roligt vid matning... :p

Blödde ju förra veckan som avstannade. Men nu har jag börjat blöda igen :( ska på vul på onsdag... Känns långt till dess.. Inskrivning på tisdag (känns dumt och osäkert ifall det nu slutar med mf.... :( ) får se hur natten blir....
  • Blicka
    Serah skrev 2016-01-09 23:54:17 följande:
    Nämen usch! Låter otroligt tufft! :( massor med krya på dig så att du får bli frisk nu.

Tråkigt att han måste jobba så att du blir helt själv :(

Här är det väl bra annars. Lillen lyckades få till en vinkning :p pruttljud med munnen är extra roligt vid matning... :p

Blödde ju förra veckan som avstannade. Men nu har jag börjat blöda igen :( ska på vul på onsdag... Känns långt till dess.. Inskrivning på tisdag (känns dumt och osäkert ifall det nu slutar med mf.... :( ) får se hur natten blir....
    Min sambo har bokslut på jobbet just nu dvs extra jobb i några dagar o tyvärr tajmar jag sjukdomen just där :( kan heller inte sova nu pga hosta...vilket jag verkligen behöver!

Vad tråkigt med blödningen. Håller tummarna för dig, verkligen! Du kan inte skjuta fram inskrivningen? Ingen brådska med den egentligen o så tar ni vul först så ni vet.
  • Blicka

Ett första riktigt försök till kryp! Två små krypsteg gjorde lillan nu ikväll. Oj vad det händer grejer nu alltså. :)

• Serah
    Blicka skrev 2016-01-10 18:40:55 följande:

Ett första riktigt försök till kryp! Två små krypsteg gjorde lillan nu ikväll. Oj vad det händer grejer nu alltså. :)

Vad roligt!! :D

Hur har dagen gått? Mår du lite bättre idag?

Inga fler blödningar, bara smått smått brunt. Så jag håller tummarna att det ser bra ut på onsdag
  • pco

Blicka: ursch, hoppas att mår bättre!
    Kul med lillans framsteg :) :) här tränar vi fortfarande på att komma dit. När hon sitter så viker hon ens knät i golvet o sätter händerna i golvet o lutar sig fram så rumpan lyfter lite men sen vågar hon inte riktigt ge sig ut, hon backar med händerna o sätter ner rumpan i golvet igen :p

Serah: åååh hoppas hoppas att det går bra :)
    Jag har själv 4mf i bagaget så vet hur det är.
    MEN jag håller tummarna till 1000 att det går bra på onsdag :)

• malle88

Hoppas medicinerna hjälper Blicka!

Håller tummarna för dig Serah!

Här rör det fort nu, fortfarande baklänges men ändå, vill hon nånstans vänder hon dig bara om ^^ Hon älskar att man sjunger för henne och gör både prutt och pussljud med munnen, klappar händerna med :) favoritleksaker är kontakter :o jätteotäckt. Hon behöver inte längre puremat utan äter bitar nu :)

Kampen om att sova i egen säng ligger på is igen, jag får försöka stå ut ett tag till nu när hon behöver närheten. Hon har äntligen lättat på mammigheten och hänger nu lite med pappa. Ett stort plus! Han lyckades för första gången nånsin söva henne igår :)

• malle88
    pco skrev 2016-01-10 19:19:17 följande:

Blicka: ursch, hoppas att mår bättre!

Kul med lillans framsteg :) :) här tränar vi fortfarande på att komma dit. När hon sitter så viker hon ens knät i golvet o sätter händerna i golvet o lutar sig fram så rumpan lyfter lite men sen vågar hon inte riktigt ge sig ut, hon backar med händerna o sätter ner rumpan i golvet igen :p

Skönt med lite självbevarelsedrift ^^ Lillan trillar med ansiktet först flera gånger om dagen, ibland skicket hon inte längre. Hon klättrar både under OH över vardagsrumsbordet och slår sig hela tiden. Måste nog skaffa hjälm snart...
Svar på tråden Majbebisar 2015