• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-13 14:18:43 följande:
    Vi har allt från 62-74 nu. Det är svårt med storlekar. Hm ät små och pop gigantiska tycker jag :)
    Helt sant - man får gå på modell helt enkelt i se vad som passar!
  • Tjej78
    malle88 skrev 2016-01-13 11:58:26 följande:
    Låter skönt, vi bor i ett hundra år gammalt hus och då verkar inte sånt varit så stort :P
    Det gör vi med, vårt hus byggdes 1909 så det var därför vi byte all el :)
  • Tjej78
    Blicka skrev 2016-01-13 12:22:03 följande:
    Vad roligt :) vi ska på BVC på tisdag nästa vecka. Nyfiken på vikt o längd. Lillan kan fortfarande ha vissa kläder i 68 men 74 gör intåg i garderoben!
    Vi ska också till BVC på tisdag, ska bli kul att se vad som hänt sen sist. Här har vi bara stl 74, 68 har blivit för litet....
  • Blicka

Jaha idag har lillan ställt sig sittande på knä o försökt dra sig upp i spjälsängen o vid en pall så vi måste nog sänka sängen till lägsta nivå. Sover era längst ner i spjälsängen? Hinner inte med nu!

• Serah

Tack för alla tips om mat! Det ska jag ta till mig! :)

Här har det varit fullt upp med jobbintervju, inskrivning och gyn undersökning. Är helt slut nu efter de dagarna!

Vad det händer grejer med era små! Min lilla tar det lugn verkar det som. Han verkar inte ha så bråttom :p

Var på vul som sagt. Vi fick se en liten bönformad skugga med ett litet tickande hjärta. Så blödningarna verkar inte ha påverkat den lilla mini något. Känns skönt :) nu får vi se hur resten går! För visst minskar missfallsrisken om man sett ett hjärta picka?

• malle88
    Serah skrev 2016-01-13 20:20:16 följande:

Här har det varit fullt upp med jobbintervju, inskrivning och gyn undersökning. Är helt slut nu efter de dagarna!

Vad det händer grejer med era små! Min lilla tar det lugn verkar det som. Han verkar inte ha så bråttom :p

Var på vul som sagt. Vi fick se en liten bönformad skugga med ett litet tickande hjärta. Så blödningarna verkar inte ha påverkat den lilla mini något. Känns skönt :) nu får vi se hur resten går! För visst minskar missfallsrisken om man sett ett hjärta picka?

Grattis grattis vad skönt för er!! Fortsätter att hålla tummarna för er :)

Hur gick det på jobbintervjun då? :)
  • Blicka

Vilka glada nyheter! Grattis o jag har hört att missfallsrisken minskar när man sett ett hjärta slå så försök andas ut!
  • Serah
    malle88 skrev 2016-01-13 20:34:38 följande:

Grattis grattis vad skönt för er!! Fortsätter att hålla tummarna för er :)

Hur gick det på jobbintervjun då? :)

Tack! :) det känns fortfarande pirrigt och jag vill ropa ut till hela världen om det! Men vi får se hur kub går och berättar efter det :)

Hmm kan ha gått bra. Det var en gruppintervju och det var två tjänster som söktes. Den ena som var med och intervjuade känner mig lite smått sen tidigare och har pratat gott om mig för en annan arbetsgivare (det jobbet fick jag då). Nu vet jag inte hur det blir. Men jag känner mig tveksam till jobben då det ena är en fast tjänst och den andra ett års vik som med största sannolikhet kan leda till fast. Men jag kan inte börja jobba förrän i april/ maj. Och då är jag ju ganska långt gången :/ med trean nu så började jag jobba i v 20 och blev sjukskriven v 33. Så jag jobbade inte alls länge då. Det är ett tungt och ganska stressigt jobb. Har lite beslutsångest :(
  • Blicka
    Serah skrev 2016-01-13 20:44:18 följande:
    Tack! :) det känns fortfarande pirrigt och jag vill ropa ut till hela världen om det! Men vi får se hur kub går och berättar efter det :)

Hmm kan ha gått bra. Det var en gruppintervju och det var två tjänster som söktes. Den ena som var med och intervjuade känner mig lite smått sen tidigare och har pratat gott om mig för en annan arbetsgivare (det jobbet fick jag då). Nu vet jag inte hur det blir. Men jag känner mig tveksam till jobben då det ena är en fast tjänst och den andra ett års vik som med största sannolikhet kan leda till fast. Men jag kan inte börja jobba förrän i april/ maj. Och då är jag ju ganska långt gången :/ med trean nu så började jag jobba i v 20 och blev sjukskriven v 33. Så jag jobbade inte alls länge då. Det är ett tungt och ganska stressigt jobb. Har lite beslutsångest :(
    Val runt jobb kan vara svårt speciellt då ni hoppas att graviditeten går vägen o du har en till föäledighet framför dig. Håller tummar att det klarnar längs vägen!
  • Tjej78

Vad roligt att höra!! Håller tummarna att allt går bra framöver!
Svar på tråden Majbebisar 2015