Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Serah - ja vi har nog varit sjuka mer eller mindre i fem veckor o nu räcker det.
Ja kolla med bilstol. Får jag fråga hur era åker i bilen? Vi har babyskyddet fram, mellan i bakåtvänd i mitten bak o äldsta framåt på högersidan bak. Skulle vilja ha en stol som funkar både fram o bak. Då kan vi ha alla tre där bak på kortare resor o flytta runt vid längre resor så att en vuxen kan sitta bak. Säkert omöjligt...
Vi har inte varit ute så mkt i kylan pga sjukläget. Annars hade det blivit en kort stund som mest. Vi har nog inte haft mer än -15, räcker absolut men - 21 brr kallt. Hoppas det inte blåser på det.
Nu spammar jag visst lite i tråden...
Men hur gör ni när det är så kallt ute? Jag vill inte ens gå ut nu med minstingen. De äldre barnen får vara ute en stund men jag vill helst inte att de ska vara ite längre stunder. Äldsta får dessutom köldfläckar i ansiktet om han är ute länge om det är kallare än -9.
Just nu är det -21 här.... Hua!!
Och sömnen krånglar här med. Lillen har vaknat varannan timme, antingen ledsen eller redo att gå upp. Ligger och viftar och nyper mig i ansiktet >.< på dagarna är det väldigt sparsamt med sömn också...
Vad jobbigt för dig Blicka :( är det mjölkstockning fortfarande tror du? Hoppas ni blir friska snart
Vad jobbigt för dig Blicka :( är det mjölkstockning fortfarande tror du? Hoppas ni blir friska snart
Jag har för mig det finns feta krämer att smörja på ansiktet :) vi måste ut för hundarnas skull, men vi har bara -18 nu ;) ullunderställ, overall, balaclava, mössa, raggsockor och vantar kör vi. Sen fårskinn och åkpåse i pulkan (lättare än vagn ;)). Kör motorvärmaren i bilen så det räcker med fleeceoverall, säkrare så :) men overallen är alltid med ifall bilen skulle dö eller nåt.
Sömnen krånglar verkligen. Hon har vaknat flera gånger och trott det är morgon :( ligger och pratar och pratar. Hoppas det går över snart...
Ser den som kör ok med stol i framsätet?
Vilken dag... Har så ont i huvudet nu o feber på det. Att ta hand om alla tre barn gick väl ok till kl 17, sen fanns det väldigt få reserver kvar hos mig, men allt går ju ändå på ngt sätt..sambon har årsbokslut på jobbet så ingen jättestor hjälp där just nu o släkten bor som närmast 20 mil från oss. Blir jag inte bättre imorgon måste vi nog be svärföräldrarna antingen komma eller ha de två stora hos sig i helgen.
Vilken dag... Har så ont i huvudet nu o feber på det. Att ta hand om alla tre barn gick väl ok till kl 17, sen fanns det väldigt få reserver kvar hos mig, men allt går ju ändå på ngt sätt..sambon har årsbokslut på jobbet så ingen jättestor hjälp där just nu o släkten bor som närmast 20 mil från oss. Blir jag inte bättre imorgon måste vi nog be svärföräldrarna antingen komma eller ha de två stora hos sig i helgen.