• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka

Min feber verkar ha med ömmande bröst att göra. Lillan är inte så intresserad att amma dagtid så hon tömmer brösten dåligt o mjölken har inte riktigt anpassat sig så min teori till febern är mjölkstockning. Febern har släppt nu o det ömmar lite mindre. Hoppas det känns helt bra imorgon.

• Blicka

Hej alla! Lillan har lärt sig klappa händer - ser så gulligt ut! Så otroligt vilka framsteg våra små gör, kommer ngt nytt nästan varje dag. Önskar alla ett gott slut på detta år då vi fick äran att bli föräldrar åt våra små!

• Serah
    Blicka skrev 2015-12-30 07:16:22 följande:

Hej alla! Lillan har lärt sig klappa händer - ser så gulligt ut! Så otroligt vilka framsteg våra små gör, kommer ngt nytt nästan varje dag. Önskar alla ett gott slut på detta år då vi fick äran att bli föräldrar åt våra små!

Vad roligt! :D våran grabb håller nog på att få fler tänder för han dreglar och tuggar på nästan allt! Ibland är hela handen i!

Läkaren sa inte så så mycket på besöket igår... Eftersom han går upp i vikt som han ska så är det ingen fara... Vi får väl helt enkelt se... Jag ska prata med vår BVC sköterska nästa tid också.

Gott nytt år på er :)
  • Blicka
    Serah skrev 2015-12-30 11:57:30 följande:
    Vad roligt! :D våran grabb håller nog på att få fler tänder för han dreglar och tuggar på nästan allt! Ibland är hela handen i!

Läkaren sa inte så så mycket på besöket igår... Eftersom han går upp i vikt som han ska så är det ingen fara... Vi får väl helt enkelt se... Jag ska prata med vår BVC sköterska nästa tid också.

Gott nytt år på er :)
    Tråkigt att det inte blev så mkt av läkarbesöket... Men bra att han går upp som han ska!
  • malle88

Roligt med alla tänder på g :)

Här är det tandlöst ännu, hoppas verkligen inte alla kommer upp samtidigt sen ;)

Synd att det inte blev något Serah, hoppas bvc kan hjälpa dig. Även om han går upp i vikt så är det säkert jättejobbigt för er.

Vi skulle ha firat nyår med några andra småbarn men nu har lillan feber och det bara rinner snor så vi har bestämt att mysa hemma istället. Känner jag oss rätt sover vi på tolvslaget :) gott nytt år på er!

• malle88
    Blicka skrev 2015-12-30 07:16:22 följande:

Gud så gulligt! Det är så roligt att se allt lär sig (och lite otäckt). Lillan ställde sig i badbaljan häromdagen när jag vända mig för att ta tvål. Tur nog fick mamma tag i henne annars hade hon åkt ur rakt i kaklet :/

Gott nytt år på dig. Jag tycker har varit det med lärorika året hitills :)
  • Blicka

Malle- men att hon ställde sig upp?! Ja det gäller att ha koll nu! Tur att det gick bra. Lillan hon ålar allt mer så ögonen måste vara med nu! Undrar när krypandet kommer? Stod på alla fyra igår på händer o tår!

Tråkigt med feber för lillan, men ni får säkert en jättemysig nyårsafton. Vi är fortsatt hostiga o förkylda o ska ha ikväll. Blir nog sent o sovmorgon lär vi ju inte få imorgon, lillan brukar vakna kl sju som en klocka. Blir film för barnen o mys i soffan imorgon ;)

• malle88
    Blicka skrev 2015-12-31 07:17:26 följande:

Malle- men att hon ställde sig upp?! Ja det gäller att ha koll nu! Tur att det gick bra. Lillan hon ålar allt mer så ögonen måste vara med nu! Undrar när krypandet kommer? Stod på alla fyra igår på händer o tår!

Tråkigt med feber för lillan, men ni får säkert en jättemysig nyårsafton. Vi är fortsatt hostiga o förkylda o ska ha ikväll. Blir nog sent o sovmorgon lär vi ju inte få imorgon, lillan brukar vakna kl sju som en klocka. Blir film för barnen o mys i soffan imorgon ;)

Hon tog tag i kanten och drog sig. Hon har aldrig tidigare gjort det men nu hade hon väl hjälp av vattnet :/

Vi står still på krypfronten, hon står på alla fyra men sen är det stopp. Så jag antar att hon en dag bara börjar :) du får ha ögonen på skaft iallafall om hon ålar :)

Hoppas ni får ett trevligt nyår. Se på film tycker jag gott räcker ;)
  • malle88

Vi har verkligen katastrof med sömnen nu. Hon vaknar ca sex gånger per natt och vill snutta. Gissar det är nåt närhetsbehov som väcker henne. Hon accepterar inte heller att sova någon annanstans än i vår säng. Lyfter jag över henne i sin säng sover hon max en halvtimme, om det ens går. Jag är dessutom sämst på att samsova, normalt rör jag mig mycket och när jag ligger still sover jag knappt en blund. Hur är era nu?

• Blicka
    malle88 skrev 2016-01-01 21:23:33 följande:

Vi har verkligen katastrof med sömnen nu. Hon vaknar ca sex gånger per natt och vill snutta. Gissar det är nåt närhetsbehov som väcker henne. Hon accepterar inte heller att sova någon annanstans än i vår säng. Lyfter jag över henne i sin säng sover hon max en halvtimme, om det ens går. Jag är dessutom sämst på att samsova, normalt rör jag mig mycket och när jag ligger still sover jag knappt en blund. Hur är era nu?

Sämre än vanligt här med så jag gissar att vi är på väg in i separationsfasen. Att sluta med nattamningen känns några veckor bort... Märker att lillan blir ledsen om jag försvinner ur synhåll också på dagen. Nåja - det blir bättre!

Tand nr två kom fram igår också o hon börjar att från sittande vända om till krypställning. Dags att sänka spjälsängen för det är nog bara en tidsfråga innan hon försöker dra i kanten för att komma upp! Lite som det blev för er i badet!

Är febern över? Hoppas nyår blev mysig, vi hade det väldigt bra!
Svar på tråden Majbebisar 2015